اونس طلا2191.99
مظنه14,171,000
18 گرم3,271,300
ارزش سکه31,927,263
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آغاز بررسی کارشناسی وام ۶۰ میلیونی خرید مسکن در بانک مرکزی

بررسی کارشناسی وام ۶۰ میلیونی خرید مسکن که در دی ماه سال گذشته از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی پیشنهاد شده بود آغاز شد.



در اواخر دی ماه سال گذشته بود که محمد هاشم بت شکن مدیرعامل بانک مسکن از ارائه پیشنهاد وام 60 میلیونی خرید مسکن به بانک مرکزی خبر داد و گفت:ما به دنبال این هستیم که قدرت خرید مردم را برای خرید واحد مسکونی با یک رژیم پس اندازی افزایش دهیم.

وی ادامه داد: آنچه به بانک مرکزی پیشنهاد کرده‌ایم افزایش وام خرید مسکن به میزان 60 میلیون تومان است چرا که توجه به اقشار متوسط که عموما کارمند هستند و قدرت پس‌انداز را نیز دارند می توانند با دریافت این تسهیلات تا حدودی قدرت خرید خود را بالا ببرند و با وامی که از بانک مسکن دریافت می‌کنند یک مسکن متوسط در سطح کل کشور تهیه کنند.

خبرها حاکی از این است که پس از ارائه این پیشنهاد به بانک مرکزی و با توجه به اینکه این پیشنهاد در اواخر سال گذشته به بانک مرکزی رفته بود بررسی های کارشناسی آن به سال جدید موکول شده بود، بنابراین با توجه با تاکید و استقبال سیف رئیس کل بانک مرکزی از بالا رفتن قدرت خرید متقاضیان مسکن به نظر می رسد که بررسی این طرح آغاز و در برنامه کاری شورای پول و اعتبار قرار گیرد.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار با پیشنهاد افزایش سقف تسهیلات موافقت کنند چرا که قیمت مسکن در سال گذشته و زمانی که تسهیلات خرید مسکن به 35 میلیون تومان رسید افزایش نیافت.

*رحیمی انارکی:متقاضیان مسکن همچنان به خانه‌دار شدن از مسیر دریافت تسهیلات امیدوار هستند

ابوالقاسم رحیمی انارکی عضو هیات مدیره بانک مسکن نیز با تاکید بر اینکه رشد 25 درصدی پرداخت تسهیلات مسکن نشان می‌دهد متقاضیان همچنان به خانه‌دار شدن از این مسیر امیدوار هستند، گفت: اقساط وام 60 میلیونی خرید مسکن که به بانک مرکزی پیشنهاد شده زیر یک میلیون تومان است.

عضو هیات مدیره بانک مسکن در خصوص جزئیات وام 60 میلیونی خرید مسکن که به تازگی از سوی بانک مسکن به بانک مرکزی پیشنهاد شده است، افزود:این پیشنهاد در حال بررسی است، بانک مرکزی اطلاعات تکمیلی از بانک مسکن خواسته است و ما در حال دادن اطلاعات تکمیلی به بانک مرکزی هستیم پس این تسهیلات در حال بررسی کارشناسی است.

رحیمی انارکی افزود: تمامی سعی ما این است با توجه به اینکه سقف وام را 60 میلیون تومان در نظر گرفته‌ایم، اقساط آن در استطاعت مالی مردم و زیر یک میلیون تومان باشد.

به گفته وی، قالب و جزئیات تسهیلات 60 میلیون تومانی خرید مسکن بعد از تصویب از سوی بانک مرکزی به اطلاع خواهد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد