اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار طلا و سکه از سکه افتاد/ تفاهم‌نامه لوزان رفتارها را تغییر نداد

با آغاز نیمه دوم فروردین ماه رسما تمام مشاغل فعالیت خود را آغاز می‌کنند و این موضوع یک امر طبیعی اما آغاز رسمی مشاغل در سالجاری به تفاهم‌نامه لوزان همراه شد که این موضوع می‌تواند تا حدودی بر روند فعالیت‌های بازارهای مختلف تاثیرگذار باشد.



بازار طلا و سکه در حالی کار خود را آغاز کرد که دلالان در میدان فردوسی و خیابان منوچهری سردرگم بودند و اغلب می‌گفتند خرید و فروش ندارند. ابهام در قیمت انس جهانی و جوروانی تفاهم هسته ای باعث شد تا بازار طلا و سکه با کسادی مواجه شود. بازاری که قبل از سال نیز پیش بینی می شد دیگر جذابیت های سرمایه گذاری با توجه به افت قیمت های در بازار جهانی را نداشته باشد.

یک دلال در پاسخ به این سوال،‌ مبنی بر این که چرا دلالان و صرافان تمایلی برای خرید سکه ندارند گفت: نرخ سکه امروز مشخص نیست و روند ثابت برای قیمت گذاری سکه وجود ندارد.

اکثر تابلوهای صرافی‌ها برای اعلام قیمت انواع سکه خاموش بوده یا قیمت تقریبی را اعلام دارند و نگاه‌های افراد نشانی از آن ندارد که به دنبال قیمت انواع سکه هستند.

به طور کلی می‌توان گفت در بازار امروز سکه،‌ کسی به دنبال خرید و فروش نیست.

اما این داستان کمی در میدان سبزه میدان متفاوت است، این میزان تفاوت تا به حدی است که دلالان برای خرید و فروش سکه روزهای آینده بسیار راغب بوده و برای به دست آوردن سکه شنبه آینده فریادهایی از ته دل سر می‌دهند.

شباهت بازار سبزه میدان و منوچهری در آن است که متقاضی برای خرید سکه وجود ندارد و دلالانی که به دنبال معامله با افراد عادی هستند سکه‌های خرد یک گرمی را در دستان خود به مردم نشان می‌دهند، این گونه عرضه از سوی دلالان آن گونه تعبیر می‌شود که دلالان چگونگی و رفتار خرید مردم را شناخته و متوجه شده‌اند که به دلیل کاهش قدرت خرید از سوی مردم، افراد به دنبال سکه‌های یک گرمی و خرد تنها برای رفع نیاز هستند.

بازار طلافروشان سبزه میدان همچون گذشته میزبان تعداد قابل توجهی از بانوان است که حتی برای نگاه کردن به طلا و مصنوعات طلا سری به این بازار زده‌اند اما اکثر این مراجعه کنندگان تنها بیننده بوده و آنچنان رقبتی برای دست به جیب شدن ندارند.

در کنار بینندگان بازار طلا و مصنوعات زوج‌های جوان راه خود را به بازار طلا و مصنوعات آن کج کرده‌اند که خریدهای آن‌ها محدود به حلقه ازدواج شده است.

در گذشته افراد طلاهای دست دوم خود را برای تعویض با طلا نو به بازار می‌آوردند اما امروز خبری از این‌گونه معاملات در بازار طلا نبود.

در بازار طلا و مصنوعات طلا نمی شود از فروش کارهای دستی از جنس نقره گذشت، در این بازار افراد مختلف با درآمدهای متفاوت کالایی که برای آن‌ها چشم نواز بوده را خرید می‌کنند که در این رابطه یک خانم جوان نزدیکی به روز مادر و زن را عامل اصلی خرید محصولات نقره دانست.

همانطور که گفته شد آغاز نیمه دوم فروردین‌ماه با تفاهم‌نامه لوزان تداخل پیدا کرد که با توجه به تجربه‌های گذشته در این موارد پیش‌بینی می‌شد دارندگان سکه و ارز برای فروش یکباره محصولات خود به بازار هجوم بیاورند که مشاهدات حاکی از آن است که این اتفاق رخ نداد و مردم رفتار طبیعی و همیشگی خود در ایام بعد از عید نوروز را در پیش گرفته‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد