اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

رشد نسبی بهای جهانی طلا

سایت طلا : قیمت طلا امروز چهارشنبه ماه آوریل را با افزایش نسبی آغاز کرده و این در شرایطی است که ارزش دلار در بازارهای بین المللی با کاهش روبرو شده است.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، افزایش قیمت طلا در آغاز مبادلات روز چهارشنبه در شرایطی است که گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو آمریکا مانع از رشد فزاینده قیمت طلا شده است.

بر اساس این گزارش سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار گزارش وزارت کار آمریکا در روز جمعه در خصوص وضعیت بازار اشتغال در ماه مارس و نرخ بیکاری هستند.

در صورت بهبود وضعیت بازار اشتغال و کار آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو طی ماه های آینده بیشتر خواهد شد. نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که اقتصاد آمریکا طی ماه مارس بیش از 244 هزار فرصت شغلی جدید در ماه مارس ایجاد کرده است.

این برای سیزدهمین ماه متوالی خواهد بود که تعداد فرصت های شغلی ایجاد شده در آمریکا به بیش از 200 هزار مورد رسیده است. جفری لاکر رئیس فدرال رزرو ریچموند تاکید کرد که بانک مرکزی آمریکا اکنون دلیل خوب و قاطعی برای افزایش نرخ بهره دارد.

قیمت هر اونس طلا امروز چهارشنبه با 0.4 درصد افزایش روبرو شد و به بیش از 1187 دلار رسیده است. قیمت طلا ماه مارس را با کاهش 2.4 درصدی به پایان رسانده است.

"چن مین" تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری جینروی فیوچرز در این باره گفت: سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت 1180 دلار خواهد بود ولی به نظر من قیمت طلا تحت فشار زیادی به خاطر افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو قرار خواهد داشت.

افزایش ارزش دلار موجب شده تا قیمت طلا نسبت به هفته گذشته که به بالاترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده بود بیش از 3 درصد کاهش یابد.

اظهارات اخیر جانت یلن رئیس فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره آمریکا تا پایان سال 2015 میلادی موجب شده تا روند صعودی قیمت طلا متوقف شود. البته شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی امروز با کاهش نسبی روبرو شده است.

این کارشناس اقتصادی افزود: با توجه به قیمت های کنونی، خرید طلا در بازار چین دومین بازار بزرگ جهان چندان چشمگیر نیست. سرمایه گذاران منتظر کاهش بیشتر قیمت طلا به کمتر از 1100 دلار هستند.

صندوق سرمایه گذاری اس پی دی آر نیز طی ماه مارس با بیشترین خروج ذخایر طلا از دسامبر 2013 میلادی روبرو شده است. سرمایه گذاران همچنین نیم نگاهی به مذاکرات هسته ای ایران و قدرت های جهانی در شهر لوزان سوییس دارند./م


انتهای پیام





خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد