اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تقاضای طلای آسیا تا سال 2030 میلادی دو برابر خواهد شد

سایت طلا: بانک ای ان زد استرالیا در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد که تقاضای طلای آسیا تا سال 2030 میلادی با رشد دو برابری روبرو خواهد شد و این مساله تاثیر زیادی بر رونق قیمت جهانی طلا و جواهرات خواهد داشت.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، بانک ای ان زد با انتشار تحلیلی اعلام کرد که تقاضای طلای کشورهای آسیایی تا سال 2030 میلادی به بیش از 5 هزار تن خواهد رسید. این رقم در شرایط کنونی به 2500 تن رسیده است.

بر اساس این گزارش بانک ای ان زد بانک تاکید کرده است که قیمت جهانی طلا تا سال 2025 میلادی به بیش از 2000 دلار و تا سال 2030 میلادی نیز به بیش از 2400 دلار در هر اونس افزایش خواهد یافت.

قیمت جهانی طلا در دو سال گذشته به طور متوالی با کاهش روبرو شده و از ابتدای امسال تاکنون نیز افت 3 درصدی را تجربه کرده است. افزایش ارزش دلار و رشد شاخص سهام در بازارهای بین المللی تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی ای ان زد بانک، قیمت طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر نتایج نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا خواهد بود و هر گونه گمانه زنی در خصوص افزایش نرخ بهره فدرال رزرو می تواند موجب کاهش بیشتر قیمت طلا شود.

به اعتقاد تحلیلگران ارشد ای ان زد بانک، علت اصلی افزایش تقاضای طلا در بازارهای آسیایی، رشد درآمد طبقه متوسط در این کشورها خواهد بود. این بانک همچنین پیش بینی کرده است که قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت به 1100 دلار خواهد رسید ولی تا سال 2030 میلادی روند قیمت طلا تحت تاثیر رشد تقاضای فیزیکی آسیا کاملا صعودی خواهد بود.

این بانک افزود: اگر چین تا سال 2030 میلادی به سوی اقتصاد آزاد پیش رود و بی ثباتی در بازارهای مالی جهان ادامه یابد، قیمت هر اونس طلا تا 3230 دلار نیز افزایش خواهد یافت.

ای ان زد بانک افزود: بی ثباتی بازارهای مالی و نگرانی نسبت به وضعیت اقتصادی جهان نیز موجب خواهد شد تا بانک های مرکزی سراسر جهان اقدام به افزایش ذخایر طلای خود طی سال های آینده کنند و این مساله نیز بر رشد بیشتر قیمت طلا موثر خواهد بود.

بانک های مرکزی جهان سال گذشته 477 تن به ذخایر طلای خود افزوده اند که این دومین رکورد در 50 سال گذشته به شمار می رود. بانک های مرکزی جهان در 5 سال گذشته به طور متوالی میزان ذخایر طلای خود را افزایش داده اند./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد