اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آرامش نسبی در بازارهای جهانی طلا

سایت طلا : قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز چهارشنبه با اندکی افزایش روبرو شد ولی همچنان نزدیک به پایین ترین سطح خود در 3 ماه گذشته قرار دارد.


به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، قیمت طلا پس از انتشار گزارش اخیر وزارت کار آمریکا با افت محسوسی روبرو شده و به پایین ترین سطح در 3 ماه گذشته رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در بازارهای بین المللی به 1163 دلار رسیده است. قیمت طلا در روزهای گذشته با افت 4 درصدی روبرو شده است.

قیمت طلا روز گذشته برای لحظاتی به کمتر از 1155 دلار رسید که این رقم از اول دسامبر تاکنون بی سابقه بوده است.

کارشناسان اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست های آتی بیشتر شده و این مساله موجب تقویت ارزش دلار و کاهش قیمت طلا شده است.

افزایش نرخ بهره آمریکا می تواند موجب کاهش تقاضا برای طلا شود. آغاز اجرای برنامه محرک پولی بانک مرکزی اروپا از روز دوشنبه نیز تاثیر زیادی بر افت ارزش یورو در برابر دلار داشته است. شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی به بالاترین سطح در 12 سال اخیر رسیده است.

قیمت پلاتین نیز به پایین ترین سطح خود از جولای 2009 میلادی رسیده است. قیمت نقره نیز به پایین ترین حد خود در دو ماه گذشته رسیده است./م


انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد