اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین سناریوی تعیین حداقل دستمزد ۹۴ کارگران با حضور وزرای اقتصادی/ قیمت شیر برخی کارخانه‌ها برگشت

اظهارات مدیرکل فرودگاه مهرآباد درباره انتقال پروازهای ۲ شرکت هواپیمایی به ترمینال۱ مهرآباد و کاهش ترافیک ترمینال‌های ۴ و ۶، جدیدترین سناریوی تعیین حداقل دستمزد۹۴ کارگران با حضور وزرای اقتصاد و... از مهمترین اخبار اقتصادی امروز است.


گزیده‌ای از مهمترین اخبار اقتصادی امروز دوشنبه هجدهم اسفندماه 1393 به شرح زیر است:

* نخستین سرویس مشترک صنعت‌ ‌بیمه و مخابرات کشور/ ارائه خدمات بیمه‌ حوادث روی تلفن همراه در نوروز 94

با فعال‌سازی نخستین سرویس مشترک صنعت‌ ‌بیمه و مخابرات کشور، در نوروز 94 مشترکان موبایل با پرداخت 1820 تومان در قالب بیمه‌نامه حوادث نوروزی در هنگام بروز حادثه‌ از 100 میلیون ریال پوشش بیمه‌ای استفاده خواهند کرد.

فعال‌سازی نخستین سرویس مشترک صنعت‌های بیمه و مخابرات کشور، از تاریخ 19 اسفند 1393 تا 5 فروردین 1394 با شماره‌گیری کد دستوری ویژه ستاره،999، مربع امکان‌پذیر است. بر این اساس، بیمه‌شدگان در هنگام بروز هر حادثه‌ای از 100 میلیون ریال پوشش بیمه‌ای استفاه خواهند بود.

* تعادل بازارهای نفت در نیمه دوم سال 2015 /چشم‌انداز قیمت نفت مثبت است

دبیرکل اوپک با بیان اینکه بازارهای جهانی نفت در نیمه دوم سال 2015 تثبیت می‌شود، اعلام کرد: تقاضای انرژی تا سال 2040 تا 60 درصد افزایش پیدا می‌کند و همچنان نفت به عنوان منبع انرژی جهانی باقی می‌ماند.

عبدالله سالم البدری همچنین گفت: قیمت نفت در ماه‌های اخیر در نتیجه افزایش عرضه که بیشتر به دلیل افزایش بیش از اندازه عرضه نفت آمریکا بود و نیز پایین بودن تقاضا، به شدت کاهش یافت. کاهش قیمت نفت، چندین شرکت‌های نفتی کوچک کشورهای تولیدکننده نفت را از دور فعالیت خارج کرد و باعث شد بسیاری از شرکت‌های نفتی، بودجه خود را کاهش دهند.

* وزیر نفت کویت: خوش شانس بودیم که نفت به 20 دلار نرسید

وزیر نفت کویت طی نشست نفت و گاز خاورمیانه در بحرین اعلام کرد خوش شانس بودیم که قیمت نفت به 20 دلار کاهش نیافت. در این نشست که با حضور مقامات نفتی کشورهای خاورمیانه برگزار شد.

دبیر کل اوپک نیز از اقدام کشورهای عضو سازمان کشورهای صادر کننده نفت در عدم کاهش سطح تولید خود قدردانی و اعلام کرد، همین امر می تواند به بازگشت سطح قیمت نفت به قیمت های گذشته کمک کند.

* فریادها در برخورد با دانه درشتهای مالیاتی بلند می‌شود/ درآمد 52 هزار میلیارد تومان مالیات تا بهمن ماه/ تنها 6.6 درصد مردم مالیات می‌دهند

رئیس سازمان مالیاتی کشور با بیان این که از 78 میلیون ایرانی فقط 5.2 میلیون نفر مؤدی مالیات هستند، از درآمد 52 هزار میلیارد تومانی تا آخر بهمن‌ماه خبر داد.

علی عسکری عسکری به فرمایشات مقام معظم رهبری در باب مالیات اشاره کرد و گفت: نکات برجسته‌ای مطرح شده که فصل‌الخطاب کار ما است و مالیات یک فرضیه و واجب شرعی دانسته شده که قطعا حساسیت برای جلوگیری از فرار مالیاتی بیشتر شده و نپرداختن مالیات جرم محسوب می‌شود، البته در اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم نیز یکی از تضمین‌های لازم برای تقویت مالیات این است که اگر فردی مالیات پرداخت نکند مجرم تلقی می‌شود، در حال حاضر از 78 میلیون ایرانی که در کشور زندگی می‌کنند 5 میلیون و 200 میلیون مؤدی مالیاتی (6.6 درصد) وجود دارد.

* جدیدترین سناریوی تعیین حداقل دستمزد 94 کارگران با حضور وزرای اقتصادی/ افزایش 260 هزار تومانی مجموع مزد

نماینده فعال کارگری با اشاره به پیشنهاد جدید دولت، طی فرمولی در آخرین جلسه شورای عالی کار که روز جمعه با حضور وزرای اقتصادی ارائه خواهد شد، تأکید کرد: نمایندگان کارگری پیشنهاد دولت مبنی بر افزایش 260 هزار تومانی مجموع دستمزد 94 را پذیرفتند.

فرامرز توفیقی توفیقی با تأکید بر اینکه نمایندگان کارگری روی عقب‌ماندگی 366 هزار تومانی حد اقل مزد تأکید دارند، گفت: دولت بسته‌ای را ارائه داده که براساس آن اعلام شد عقب‌ماندگی 260 هزار و 100 تومان است و نمایندگان کارگری با توجه به شرایط موجود، همان رقم پیشنهادی دولت را پذیرفته‌اند.

* برخی علنا می‌گویند اجازه خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس را نمی‌دهیم

رئیس کل سازمان خصوصی‌سازی از افرادی که در مسیر خصوصی‌ شدن باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس سنگ‌اندازی می‌کنند، انتقاد کرد.

میر علی اشرف عبدالله پوری حسینی با اشاره به مصوبه هیئت واگذاری که ریاست آن با وزیر اقتصاد است گفت: بر اساس قانون مجلس، دولت حق تیم‌داری ندارد و کلیه هزینه‌هایی که طی سال‌های 90، 91 و 92 صورت گرفته اضافه بر قانون بوده و خوشحالم با همت دولت یازدهم و کمک‌های گودرزی، وزیر ورزش و جوانان و امیر رضا خادم این روند بر زمین مانده با وجود همه تهمت‌ها و سنگ‌اندازی‌های برخی افراد ذی‌نفع با سرعت طی شده است.

* نحوه تسویه بدهی گروه آریا به بانک ملی مشخص شد/ کاهش 4500 میلیارد تومانی مطالبات معوق

مدیرعامل بانک ملی گفت: براساس توافق انجام شده به مدت چهار ماه وکالت مدیریتی به بانک ملی برای درآمدها، تعهدات و تعیین ارزش بنگاه و اموال داده می‌شود. در صورتی که ارزش اموال گروه ملی معادل نیمی از ال‌سی پرداختی (1050 میلیارد تومان) برسد، سایر اموال، آزاد و در اختیار وکلای شرکت قرار می‌گیرد. عبدالناصر همتی با بیان اینکه مطالبات معوق بانک به میزان قابل توجهی کاهش یافت، گفت: مطالبات معوق که به 14 هزار میلیارد تومان رسیده بود، با اقدامات انجام شده به 9 هزار و 500 هزار میلیارد ریال کاهش یافت؛ این منابع یا وصول شده یا به تسهیلات جاری تبدیل شده است.

* انتقال پروازهای 2 شرکت هواپیمایی به ترمینال 1 مهرآباد و کاهش ترافیک ترمینال‌های 4 و 6

مدیرکل فرودگاه ‌‌مهرآباد گفت: با انتقال پروازهای شرکت‌های هواپیمایی کیش‌ایر و زاگرس به ترمینال 1 فرودگاه بین‌المللی مهرآباد٬ از حجم تردد مسافران در ترمینال 4 و 6 این فرودگاه کاسته خواهد شد.

رستمی افزود: شرکت‌های هواپیمایی مذکور باید تدابیر و تمهیدات لازم و اطلاع‌سانی‌های به موقع به مسافران و مستقبلان پروازهای فوق و دفاتر فروش و آژانس‌ها در ارتباط با تغییر استقرار این شرکت‌ها و درج شماره تماس‌های لازم در بلیت برنامه‌ریزی و اجرا کنند.

* امضای قرارداد تولید یک مینی‌تراک چینی/ فروش وانت پادرا در اردیبهشت سال آینده

مدیرعامل شرکت زامیاد از تولید یک مینی‌تراک جدید خبر داد و گفت: این محصول با استاندارد یورو 5 و دو ایربگ تولید خواهد شد. فریدون حمیدی در ادامه در مورد تولید محصول جدید زامیاد با نام پادرا نیز گفت: تاکنون حدود 120 دستگاه از این خودرو تولید شده است، اما فعلاً به مشتریان تحویل نداده‌ایم و فقط برای تست نهایی و بررسی کیفیت خودرو آن را به برخی سازمان‌ها و ارگان‌ها ارائه کرده‌ایم.

* قیمت شیر برخی کارخانه‌ها برگشت/ تذکر سازمان حمایت کارساز شد

سرانجام پس از دو هفته مبارزه برخی برندهای صنایع لبنی برای افزایش قیمت شیر، قیمت این محصول توسط بعضی از این برندها با تذکر سازمان حمایت به قبل برگشت. براساس این گزارش، برخی برندهای تولیدکننده مواد لبنی در اقدامی خودسرانه قیمت برخی انواع محصولات لبنی از جمله شیر کم‌چرب و بستنی را افزایش داده بودند که این امر با واکنش سازمان حمایت مواجه شد، به طوری که این سازمان به صنایع تولیدکننده شیر و مواد لبنی تذکر داده بود تا قبل از هرگونه برخورد قانونی قیمت محصولات‌شان را به قیمت قبل برگردانند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد