اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بازار سکه در سراشیبی قیمت

سایت طلا : شیب نزولی بهای انواع سکه با سقوط طلای جهانی بیشتر و بازار در روزهای باقیمانده از سال با توجه به تغییرات دلار امیدی به تقویت سکه ها ندارد.


به گزارش سایت طلا، بازار سکه در پی سقوط اونس در روز جمعه و با نوسان کاهشی دلار امروز شاهد ریزش قیمتها بود، به گونه ای که سکه بهار آزادی بیش از 20 هزار تومان افت کرد و این در شرایطی است که بازار سکه در هفته گذشته نیز با کسری هایی روبروشد.

بازار سکه شنبه ی گذشته با وجود افزایش طلای جهانی در روز جمعه، تحت تأثیر ریزش 17 تومانی دلار بر مدار کاهشی قرار گرفت و از ارزش سکه بهار آزادی 6 هزار تومان کاست. البته به گفته فعالان بخشی از کاهش سکه مربوط به نبود تقاضاست.

افت سکه ها در این روز در حالی رقم خورد که سکه 1 گرمی 2 هزار تومان افزایش یافت. علت اصلی مقاومت این سکه در برابر کاهش قیمت، رشد تقاضا در روزهای پایانی سال عنوان شد.

بازار سکه در روز یکشنبه به رغم ثبات طلای جهانی و افت نسبی دلار، شاهد تحرکات مختلف سکه ها بود. به گونه ای که سکه بهار آزادی و سکه 1 گرمی، 1 هزار تومان رشد و نیم و ربع سکه با کاهش بها همراه شدند. سکه طرح قدیم نیز تغییری را به ثبت نرساند.
در پایان معاملات این روز ارزش هر قطعه سکه بهار آزادی و نیم سکه به 990 و 513 هزار تومان و هر ربع و سکه 1 گرمی به 283 و 183 هزار تومان رسید.

بهای سکه بر خلاف ثبات نسبی دلار در روز دوشنبه، هماهنگ با روند حرکتی اونس افزایش یافت. اما با کاهش اونس از اوج قیمتی روزانه خود، قیمت سکه نیز پایین آمد که سکه بهار آزادی 1 هزار تومان نسبت به روز گذشته کسر داشت. اما سکه های نیم و 1 گرمی با قیمت یکشنبه به کار خود پایان دادند.

در چهارمین روز هفته بازار سکه که تحت تأثیر افت طلا در بازارهای جهانی بود، از کاهش 14 تومانی دلار نیز اثر گرفت تا زمینه نزول 8 هزار تومانی سکه بهار آزادی فراهم شود.
البته در این روز ارزش سکه 1 گرمی تغییری نیافت.
در این روز ارزش سکه بهار آزادی و نیم سکه به 981 و 511 هزار تومان و ربع و سکه 1 گرمی به 280 و 183 هزار تومان رسید.

گزارش سایت طلا می افزاید، روز چهارشنبه بازار سکه به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) تعطیل بود اما در بازار غیر رسمی دامنه نوسانات سکه به علت افت تقاضا محدود و بهای سکه تحت تأثیر اونس جهانی قرار گرفت.
البته بهای سکه با توجه به رشد نسبی دلار، متناسب با طلای جهانی کاهش نیافت و هر قطعه سکه بهار آزادی به 1 هزار تومان افت اکتفا کرد.

بر آیند نوسان طلای جهانی و دلار داخل در روز پنج شنبه افت 1500 هزار تومانی سکه بهار آزادی و بهای 978 هزار و 500 تومانی این سکه بود. در این روز طلای جهانی در نزدیکی مرز 1200 دلار قرار گرفت و دلار داخل نیز افت 3 تومانی را به ثبت رساند.
البته سایر سکه ها کاهشی را به ثبت نرساندند و در پایان معاملات هفته گذشته نیم سکه و ربع بر بهای 509 و 275 هزار تومان و سکه 1 گرمی بر 182 هزار تومان قرار گرفتند.

چشم انداز منفی طلای جهانی و نوسان محدود دلار برای بازار سکه خوش آیند نیست و این در حالی است که تقاضای بازار در حد مصرف و نیازست.

بازار طلا با وجود قرار گرفتن در روزهای پایانی سال از رونق خوبی برخوردار نیست. در همین حال افت بهای طلا موجب افزایش توقف ها برای خرید و فروش می شود که این امر رکود را در بازار ایجاد می کند. البته این رکود در شرایطی است که نوسان قیمت ها به حداقل رسیده و مانند گذشته از افت و خیز شدید قیمتی خبری نیست./گ


انتهای پیام


خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد