اونس طلا2195.93
مظنه14,191,000
18 گرم3,276,000
ارزش سکه31,972,323
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

انتقاد از دولتی بودن اقتصاد در نشست انتخاباتی «کانون کارآفرینان توسعه گرا»

سایت طلا: اولین نشست انتخاباتی کانون کارآفرینان توسعه گرا باهدف اعلام خط مشی ها و برنامه های این تشکل در انتخابات اتاق بازرگانی روز گذشته برگزار شد.


به گزارش سایت طلا، سید محمد صدر هاشمی رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا، کارآفرینی را در برنامه های گذشته اقتصادی مغفول خواند و گفت: کارآفرینی یعنی اینکه آحاد مردم در حال خلق کالایی باشند، که این موضوع باعث رشد اقتصادی و فرهنگی کشور می شود.

وی بااشاره به اینکه باید مردم ایران خود را برای یک تحول فکری و ذهنی آماده کنند تصریح کرد: افکار مردم زمانی رشد می کند که در جهت خلاقیت، ابتکار، کشف، تغییر و تولید حرکت کند.

صدرهاشمی در این نشست انتخاباتی افزود: این کانون درحال حاضر 400 عضو دارد، و در بهترین شرایط 38نفر می توانند وارد اتاق بازرگانی شوند، یعنی 10 درصد، و 90 درصد دیگر کماکان فعال هستند و آن 38 نفر باید سربازان همه اعضاء این کانون باشند.

به گزارش سایت طلا، رئیس کانون کارآفرینان توسعه گرا با تأکید براین مطلب که اعضاء این تشکل برای اهداف خود نه تنها به پرداخت هزینه های میلیاردی بلکه حاضر هستند جان خود را فدا کند، از دولتی بودن اقتصاد انتقاد کرد و گفت: در ابتدای انقلاب قانون اساسی برپایه اقتصاد دولت محور پایه ریزی شده، که این امر چالشی برای اقتصاد امروز کشور به حساب می آید.

این فعال اقتصادی، با بیان اینکه دولتی بودن چالشی است که براحتی قابل تغییر نخواهد کرد خاطرنشان کرد: لازم است که همه اقشار جامعه از کارگر گرفته تا تشکل ها نقش تاریخی بازی کنند و با ایستادگی بخش خصوصی را احیا کرده و روند دولتی بودن را نه با تخریب بلکه با تفکر، نگرش و رشد صنعت، معدن و کشاورزی تغییر دهند.

وی اتاق بازرگانی را رابط بخش خصوصی و نمایندگان مجلس و مسئولین معرفی کرد و بر خط مشی این کانون در انتخابات اتاق تأکیدکرد.

گزارش سایت طلا حاکیست، در این نشست که با حضور غلامرضا سلیمانی مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره ی شرکت سرمایه گذاری غدیر به عنوان یک کاندیدا از بورس همراه بود، از دلایل حضور بورسی ها در اتاق بازرگانی سخن به میان آمد.

سلیمانی در مورد علت حضور بورسی ها در انتخابات اتاق بازرگانی گفت: پس از ابلاغ قانون اصل 44 و تکثر شرکت های خصوصی حضور بورسی در بخش های مختلف اقتصادی فعال تر شده و حضور بورسی ها در اتاق می تواند راهگشا باشد.

وی این اتفاق را در جهت پیوند بازار سرمایه و صنعت مفید برشمرد، و گفت: در تأمین سرمایه منابع صنعت، نگاه و رویکردها به بانکهاست، و بازار سرمایه می تواند با جذب سرمایه کوچک مردم، در این راستا کمک شایانی به بخشهای مختلف اقتصادی داشته باشد.

گزارش سایت طلا می افزاید، در این نشست انتخاباتی-مطبوعاتی، دیگر نامزدهای کانون کارآفرینان توسعه گرا به موضوعاتی چون؛ "اهمیت کشاورزی و جایگزینی آن به جای نفت"، "نفتی بودن اقتصاد دولتی و آفت این امر برای کشور"، "اتاق فکر بودن این کانون برای بخش خصوصی"، "هدف مشترک اعضاء این کانون و جمع شدن اقشار مختلف در آن"، و "لزوم تغییرات در اتاق بازگانی" پرداختند.

گفتنی است، در ابتدای این نشست، "حسین سلطانی نیا" سخنگو و رئیس ستاد انتخاباتی کانون کارآفرینان توسعه گرا، ضمن بیان سخنانی به تشریح برنامه ها و اهداف این کانون در انتخابات اتاق بازرگانی پرداخت./ج

انتهای پیام


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد