اونس طلا2384.49
مظنه16,296,000
18 گرم3,761,900
ارزش سکه36,714,888
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

روسیه و هند دلار را از مبادلات تجاری خود حذف می‌کنند

هند و روسیه، اکنون «به شکل فعالی» در توسعه مکانیزم مناسب برای مبادلات تجاری به روپیه و روبل، فعال هستند. در حال حاضر ارزش مبادلات تجاری دو جانبه دلاری بین دو کشور به ۱۱ میلیارد دلار می رسد.



به گزارش پایگاه اینترنتی بیزنس لاین، هند و روسیه، اکنون «به شکل فعالی» در توسعه مکانیزم مناسب برای مبادلات تجاری به روپیه و روبل، فعال هستند. در حال حاضر ارزش مبادلات تجاری دو جانبه دلاری بین دو کشور به 11 میلیارد دلار می رسد.

یک منبع اگاه در وزارت امور خارجه هند به بیزنس لاین گفت: کارگروه ویژه روسیه و هند برای ایجاد مکانیزمی جهت استفاده از روپیه و روبل در مبادلات تجاری از اکتبر سال گذشته، کار خود را آغاز کرده است.

این مقام هندی افزود: «گفت و گوها ادامه دارد. این موضوع همچنان در دست اقدام است.»

این کارگروه که نمایندگانی از بانک های مرکزی، بانک های واردات و صادرات، بانک های بازرگانی و دولت های دو کشور در آن حضور دارند، تاکنون جلساتی را در خصوص موضوعات مرتبط برگزار کرده است.

هدف از تشکیل این کارگروه، توسعه ابزارهای ویژه به منظور ایجاد یک فضای نظارتی مناسب برای مبادلات تجاری با ارزهای دو کشور و طرح هایی موثر برای انجام واقعی پرداخت هاست. انتظار می رود که حجم مبادلات تجاری بین دو کشور پس از ایجاد چنین مکانیزم هایی در حد قبلی خود باقی بماند.

کالاهای مهندسی، محصولات کشاورزی، تجهیزات دفاعی، نفت خام و گاز کالاهای اصلی موجود در سبد تجاری سوریه و هند هستند. پیش بینی می شود که این کارگروه در طی بازه زمانی 16-2015 به راه حل های عملی ای در این زمینه دست یابد.

این ابتکار در راستای تلاش های گروه کشورهای بریکس –برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی- برای امتناع از تجارت تحت سلطه دلار انجام می گیرد. روسیه و چین قبلا مکانیزمی را برای انجام مبادلات دوجانبه به روبل و یوان ایجاد کرده اند.

در اولین گام، هند و روسیه هر کدام باید انجام معاملات تجاری به روپیه و روبل را در کشور طرف مقابل سازماندهی کنند.

یکی از موضوعات مهم که در بین موضوعات مورد بحث این کار گروه قرار دارد، انعقاد یک موافقتنامه سواپ ارزی است تا فعالیت های تجاری به ارز دو کشور بتواند در ابعاد گسترده انجام پذیرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد