اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

بهای 3000 دلاری برای اونس طلا واقعیت دارد؟

سایت طلا : تحلیلگر ارشد بانک مریل لینچ آمریکا هنوز معتقد است که قیمت جهانی طلا می تواند به رکورد 3000 دلار در هر اونس دست یابد.

به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی بنزینگا، استفان سوتمایر تحلیلگر برجسته بانک مریل لینچ آمریکا به 7 دلیل مهم اشاره می کند که می تواند قیمت جهانی طلا را تا 3000 دلار در هر اونس افزایش دهد.

بر اساس این گزارش نخستین دلیل این است که ارزش دلار بیش از حد افزایش یافته و تحولات اقتصادی جهان می تواند موجب کاهش شدید ارزش دلار شود. تجربه ثابت کرده است که نرخ ارز به شدت در برابر واقعیت های سیاسی بین المللی، آسیب پذیر است.

ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی روسیه نیز دلیل دوم به شمار می رود. روسیه با کاهش شدید ارزش روبل روبرو است و افت قیمت جهانی نفت نیز به مشکلات اقتصادی این کشور دامن زده است. ادامه روند صعودی خرید طلا از سوی بانک های مرکزی مختلف جهان از جمله هلند و چین نیز می تواند عامل مهمی باشد.

دلیل سوم افزایش تقاضا در بازار داخلی چین است. ادامه وضعیت نگران کننده رشد اقتصادی چین می تواند موجب افزایش تمایل سرمایه گذاران این کشور برای خرید طلا شود.

دلیل چهارم برای افزایش چشمگیر قیمت طلا در بازارهای جهانی، ادامه رقابت بانک های مرکزی جهان برای کاهش نرخ ارز خواهد بود. رقابت بانک های مرکزی برای اجرای محرک پولی و سیاست های انبساطی می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.

دلیل پنجم ادامه روند نزولی قیمت نفت در بازارهای بین المللی است. سرمایه گذاران بین المللی در چنین شرایطی ترجیح می دهند به جای سرمایه گذاری در بازار نفت در بازارهای دیگری از جمله فلزات گرانبها سرمایه گذاری کنند.

دلیل ششم این است که ادامه اجرای برنامه محرک پولی از سوی بانک مرکزی اروپا می تواند موجب افزایش نرخ تورم منطقه یورو شود و این مساله در بلندمدت به نفع تقاضا و قیمت طلا خواهد بود. طلا همواره بهترین کالا برای سرمایه گذاری در برابر فشارهای تورمی است.

دلیل هفتم نیز ادامه نگرانی های بین المللی در خصوص وضعیت اقتصادی جهان به خصوص آمریکا است. یک ضرب المثل قدیمی می گوید، زمانی که دولت ها کار خود را به خوبی انجام می دهند، از خرید طلا خودداری کن./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد