عبدالرضا نوروزی، متخصص تغذیه در رادیو سلامت درباره تغذیه در بیماران کم کاری تیروئید گفت: برای مبتلایان به کم کاری تیروئید، محدودیت سختگیرانه و قطعی برای مصرف کلم وجود ندارد؛ اما زمان مصرف آن در کنار داروی تیروئید اهمیت زیادی دارد و بهتر است بین مصرف دارو و صرف غذا فاصله ایجاد شود.
وی اضافه کرد: کلم به خودی خود مادهای ممنوعه نیست، اما لازم است درباره زمان مصرف آن و ارتباطش با داروی تیروئید دقت کافی وجود داشته باشد.
این متخصص تغذیه توضیح داد: کلم ممکن است تا حدی جذب ید و هورمونهای تیروئید را کاهش دهد. به همین دلیل، افرادی که قرص تیروئید مصرف میکنند باید دقت داشته باشند که داروی خود را با فاصله از غذا بخورند تا روند جذب آن دچار اختلال نشود.
نوروزی یادآور شد: بهتر است پس از مصرف داروی تیروئید، دستکم ۲۰ تا ۳۰ دقیقه صبر شود و سپس غذا صرف شود.
به گفته وی، مصرف صبحانه بلافاصله پس از خوردن قرص تیروئید میتواند با جذب دارو تداخل ایجاد کند، بنابراین بهتر است وعدههای غذایی دیگر برای مصرف کلم در برنامه روزانه در نظر گرفته شود.
این متخصص تغذیه افزود: کلم را میتوان در وعدههای دیگر روز گنجاند و نیازی به حذف کامل آن از رژیم غذایی نیست.