اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

اختلاف بانک های بزرگ در خصوص روند قیمت طلا در سال 2015

سایت طلا: در حالی که بازار جهانی طلا روزهای پایانی 2014 میلادی را پشت سر می گذارد بانک ها و موسسات سرمایه گذاری بزرگ نظرات و دیدگاه های مختلفی در خصوص روند قیمت طلا در سال 2015 دارند.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکونیوز، موسسه سرمایه گذاری کاپیتال اکونومیکس بر این باور است که قیمت جهانی طلا تا پایان سال آینده به بیش از 1300 دلار خواهد رسید.

بر اساس این گزارش تحلیلگران موسسه کاپیتال اکونومیکس معتقدند که افزایش تقاضای فیزیکی و کاهش ارزش دلار موجب خواهد شد تا قیمت طلا طی سال آینده تقویت شود.

موسسه سی آی بی سی بر این باور است که احتمال کاهش قیمت طلا به کمتر از 1000 دلار در هر اونس طی سال آینده وجود دارد. میانگین قیمت جهانی طلا طی سال آینده به کمتر از 1200 دلار خواهد رسید. این رقم در پیش بینی قبلی این موسسه 1300 دلار اعلام شده بود.

بانک آمریکایی سیتی گروپ نیز پیش بینی کرده است که افزایش ارزش دلار و افت قیمت نفت مهمترین چالش برای قیمت طلا در سال 2015 میلادی به شمار می رود. این بانک پیش بینی کرده است که قیمت طلا به طور متوسط سال آینده به 1220 دلار خواهد رسید.

کامرز بانک آلمان نیز اعلام کرده است که افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب کاهش قیمت طلا خواهد شد. کامرز بانک بر این باور است که بازار طلا در شش ماه نخست 2015 میلادی با کاهش قیمت روبرو خواهد بود ولی در شش ماه دوم قیمت طلا افزایش خواهد یافت.

کامرز بانک افزود: افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا موجب خواهد شد تا قیمت طلا در سه ماه دوم سال آینده نیز به طور میانگین به 1125 دلار برسد.

برپایه گزارش سایت طلا، موسسه آمریکایی گلدمن ساش نیز اعلام کرد که قیمت طلا طی سال آینده به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید. این بانک آمریکایی پیش از این نیز اعلام کرده بود که قیمت هر اونس طلا تا پایان سال 2014 میلادی به کمتر از 1050 دلار خواهد رسید.

موسسه مالی ناتیکسیس نیز پیش بینی کرد که میانگین قیمت هر اونس طلا سال آینده به 1140 دلار خواهد رسید. بهبود اوضاع اقتصادی آمریکا و افزایش شاخص سهام و نرخ بهره این کشور فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد خواهد کرد.

بانک استاندارد چارترد نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا سال آینده به زور میانگین به 1245 دلار خواهد رسید. این بانک پیش از این پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا را 1160 دلار اعلام کرده بود./م



انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد