اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل مانی مورنینگ از عوامل موثر بر قیمت طلا در سال 2015

سایت طلا : تازه ترین تحلیل کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که قیمت طلا در سال 2015 میلادی بیش از هر چیزی تحت تاثیر دو عامل مهم خواهد بود.


به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی مانی مورنینگ؛ تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که قیمت جهانی طلا در سال 2015 میلادی به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی به خصوص چین و هند قرار خواهد داشت.

بر اساس این گزارش یکی از مهمترین دردسرهای طلا در سال 2014 میلادی افزایش ارزش دلار بوده و به نظر می رسد این عامل طی سال 2015 میلادی نیز تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا خواهد داشت.

شاخص ارزش دلار از 80 واحد در اوایل ماه جولای به بیش از 88.5 واحد افزایش یافته و این مساله فشار زیادی را بر قیمت طلا و سایر کالاها وارد کرده است. شاخص ارزش دلار در 5 ماه گذشته بیش از 10.6 درصد رشد داشته که این میزان افزایش برای یک ارز بین المللی بسیار چشمگیر است.

بر پایه گزارش سایت طلا، افزایش ارزش دلار در هفته های اخیر مساله ای است که از سال 2009 میلادی بی سابقه بوده است. به نظر می رسد تحولات اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده تاثیر زیادی بر نوسانات ارزش دلار و قیمت طلا خواهد داشت.

برخی تحلیلگران بر این باورند که شرایط اقتصادی آمریکا طی ماه های آینده بهتر خواهد شد و این مساله به نفع ارزش دلار و به ضرر قیمت طلا خواهد بود. البته تصمیم اخیر فدرال رزرو آمریکا برای صبر کردن در خصوص افزایش نرخ بهره نیز می تواند عامل مهمی بر نوسانات ارزش دلار باشد.

عامل مهم دیگری که بر قیمت طلا در سال آینده موثر خواهد بود افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای آسیایی است. تقاضای چین و هند می تواند طی ماه های آینده عامل مهمی در تعیین قیمت طلا باشد.

گرچه آمارهای دقیقی از وضعیت تقاضای فیزیکی طلا در چین وجود ندارد ولی برخی آمارها نشان می دهد که تقاضای طلای چین از سال 2009 تا 2012 میلادی بیش از دو برابر رشد داشته و پیش بینی می شود این روند طی سال های آینده نیز با توجه به بهبود اوضاع اقتصادی این کشور ادامه یابد./م


انتهای پیام


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد