دوستی خاطرنشان کرد: در برخی آزادراهها همچون اهواز- ماهشهر ممکن است برای وسایل نقلیه سنگین نظیر تریلیهای دو محور، سه محور یا نفتکشها، بیش از این افزایش داشته باشیم و به حدود ۵۰ درصد نیز برسد.
میلاد دوستی، معاون ساخت و توسعه آزادراههای شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، در جریان بازدید خبرنگاران از کنارگذر شمالی آزادراه تهران- شمال اظهار داشت: عوارض آزادراه تهران- شمال، کف افزایش ۳۷ درصدی و سقف ۴۵ درصدی داشته است.
به گزارش ایرنا، وی بیان داشت: در قطعات یک تا ۶ آزادراه اصفهان- شیراز افزایش حدود ۴۰ درصدی، اراک- خرم آباد رشد ۴۰ درصدی و آزادراه پردیس افزایش حدود ۴۰ درصدی نرخ عوارض را داشته ایم.
دوستی خاطرنشان کرد: در برخی آزادراهها همچون اهواز- ماهشهر ممکن است برای وسایل نقلیه سنگین نظیر تریلیهای دو محور، سه محور یا نفتکشها، بیش از این افزایش داشته باشیم و به حدود ۵۰ درصد نیز برسد.
وی ادامهداد: همچنین عوارض آزادراههای ارومیه- تبریز، سهند- تبریز، کنارگذر غدیر، آزادراه خرمآباد- اراک با مصوبه ستاد تنظیم بازار که بر عهده وزارت راه و شهرسازی قرار داده شده، افزایش داشتهاند و افزایش نرخ مابقی آزادراهها که ۱۰ آزادراه را شامل میشود، نیز به مرور در هفتههای آتی ابلاغ میشود.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: آزادراه تهران- قم از آزادراههای دولتی است که ذیل ستاد شورای عالی اقتصاد بوده و زیرمجموعه آزادراههای مشارکتی نیست. لذا سازمان راهداری متولی ابلاغ نرخ عوارض آن است.
وی گفت: در مقابل تعدیل قیمتها، سرمایهگذاران را متعهد کردهایم که مبالغ افزایش نرخهای را صرف بهسازی و ایمنی آزادراهها با سرمایهگذاری در روکش آسفالت، بهبود وضعیت تاسیسات آزادراهی، افزایش علائم ایمنی آزادراهی و… کنند.