اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحرکات مثبت دلار در سایه کاهش حجم معالات

سایت طلا: با وجود دستیابی دلار در هفته ی گذشته به پایین ترین نرخ در یک ماه اخیر، نوسانات بازار، پایانی مثبت با رشد 25 تومانی این اسکناس سبز را رقم زد.


به گزارش سایت طلا، دیروز شاخص بازار ارز بازهم تقویت شد و به مرز 3250 تومان رسید و این در شرایطی است که دلار هفته ی گذشته را با دستیابی به کمترین میزان در یک ماه گذشته آغاز کرد.

بازار ارز شنبه ی گذشته را نیز با کاهش قیمت دلار آغاز کرد و ارزش این اسکناس سبز به 3215 تومان رسید. یورو و پوند انگلیس نیز در این روز افت بها را تجربه کردند.

در روز یکشنبه دلار قدری افزایش یافت که این روند در روز دوشنبه قدری شتاب گرفت و ارزش دلار به 3234 تومان رسید اما در این روز بین فعالان رسمی توافقی برای نرخ خرید این ارز وجود نداشت. سایر ارزهای مهم بازار نیز با افزایش همراه شدند.
در غروب روز دوشنبه ارزش هر پوند انگلیس و یورو به 5200 و 4125 تومان رسید.

روز سه شنبه برای سومین روز متوالی ارزش دلار افزایش یافت و بهای این ارز با قرار گرفتن بر 3238 تومان، در سه روز اخیر در مجموع 24 تومان تقویت شد که گروهی از فعالان رشد نرخ دلار را تاحدودی ناشی از اخبار منتشر شده در روزهای اخیر در خصوص احتمال تمدید مذاکرات هسته ای می دانند.

بهای دلار در روز چهارشنبه تغییر خاصی را شاهد نبود اما در روز پنج شنبه قدری رشد یافت. البته سایر ارزهای مهم بازار روی کاهش قیمتها را به خود دیدند، بطوریکه ارزش یورو 15 تومان و پوند 30 تومان افت را به ثبت رساندند.
در روز پنجشنبه دلار بر 3240 تومان و قیمت هر یورو و پوند بر بهای 4120 و 5190 تومان قرار گرفت.

روند افزایشی دلار و بازگشت آن به 3250 تومان در مذاق کارشناسان خوش آمده و معتقد هستند با توجه به سطح تورم داخلی، شاخص بازار ارز باید رشد یابد تا از شوک های قیمتی در آینده جلوگیری شود.

از سال گذشته سطح قیمتی دلار کاسته و تغییرات آن در محدوه 3150 تا 3250 تومان قرار گرفت و بازار دیگر روی نوسانات شدید را به خود ندید. حال کارشناسان معتقد هستند مقاومت در برابر افزایش دلار مجدداً پای این نوسانات و شوکهای ارزی را به بازار باز می کند./ج


انتهای پیام



خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد