اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 دلیل برای کاهش احتمالی قیمت طلا به 1180 دلار در هر اونس

سایت طلا : گرچه قیمت طلا در روزهای اخیر بار دیگر وارد کانال 1200 دلاری شده ولی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که دلایل متعددی وجود دارد که نشان می دهد احتمال کاهش مجدد قیمت طلا به 1180 دلار وجود دارد.



به گزارش سایت طلا به نقل از پایگاه اینترنتی اف ایکس استریت، 5 دلیل عمده وجود دارد که نشان می دهد قیمت طلا بار دیگر به سطح 1180 دلاری بازخواهد گشت. نخستین علت این است که سطح حمایتی قبلی برای طلا 1180 دلار بوده است.

بر اساس این گزارش به نظر می رسد سطح 1180 دلاری کف قیمت طلا خواهد بود. طلا آخرین بار در دسامبر 2013 میلادی به این سطح قیمتی رسیده بود.

علت دوم نیز این است که بر اساس تحلیل تکنیکال فیبوناچی و الگوی قیمتی موسوم به "گارتلی" احتمال کاهش مجدد قیمت طلا و تثبیت آن در سطح قیمتی 1180 دلاری بسیار زیاد است.

در صورتی که سطح حمایتی 1180 دلاری نیز شکسته شود زمینه لازم برای کاهش بیشتر قیمت طلا فراهم خواهد شد و حتی برخی تحلیلگران بر این باورند که قیمت طلا به زودی به سطح 1000 دلاری خواهد رسید.

علت سوم نیز آن است که سطح 1180 دلاری خریداران و سرمایه گذاران زیادی را برای خرید تشویق کرده و این مساله عامل مهمی در افزایش مجدد قیمت طلا بوده است. این مساله موجب خواهد شد تا قیمت طلا احتمالا بار دیگر به سطح 1180 دلاری بازگردد و در این صورت بهترین زمان برای خرید فراهم خواهد شد.

علت چهارم نیز شاخص استوکاستیکس است که نشان می دهد بازار طلا با مازاد فروش روبرو است و در این شرایط وجود مازاد عرضه موجب افت شدید قیمت طلا خواهد شد.

گرچه پس از پایان تعطیلات سراسری در چین سرمایه گذاران به بازار بازگشته اند ولی به نظر می رسد اکثر آنها منتظر کاهش بیشتر قیمتها هستند تا مجددا اقدام به خرید کنند.
سطح مورد انتظار سرمایه گذاران بین المللی قیمت 1180 دلار در هر اونس است.

علت پنجم نیز این است که تنها عاملی که می تواند در شرایط کنونی قیمت طلا را به شدت افزایش دهد نگرانی ها نسبت به شیوع بیماری ابولا و نگرانی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان است.
اگر نگرانی های بین المللی کاهش یابد قیمت طلا با کاهش مجددی روبرو خواهد شد./م



انتهای پیام



سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد