اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل روند آتی قیمت طلا،ارز و سکه

در متن زیر روند آتی قیمت‌ها براساس شواهد موجود پیش‌بینی شده‌اند.

بازار سهام
استراحت بورس در مسیر صعودی

روز گذشته، شاخص کل بدون تغییر باقی ماند. به این ترتیب مطابق پیش‌بینی‌ها شاخص پس از سبزپوشی مداوم طی روزهای اخیر، روز گذشته استراحتی را تجربه کرد که کاملا طبیعی است. پس از مطرح شدن بسته خروج غیرتورمی از رکود توسط دولت و بحث‌ها و انتقادهایی که از این بسته وجود داشت، بالاخره جزئیات این طرح روز گذشته ارائه شد که توجه بسیاری از فعالان را به خود جذب کرده است. برپایه گزارش دنیای اقتصاد، بازار سرمایه به عنوان یکی از مراکز توجه این بسته می‌تواند به شدت از این بسته که در یک نگاه اجمالی مفید ارزیابی می‌شود اثرپذیر شود. همچنین، بازگشایی تعداد قابل توجهی از نمادها منجر به نوسانات شاخص کل در طول روز شد. در این شرایط، پیش‌بینی می‌شود گرچه ممکن است شاخص کل اصلاحاتی را تجربه کند، اما همچنان به مسیر صعودی ملایم خود ادامه دهد.

بازار ارز
افزایش ملایم قیمت دلار
در نخستین روز معاملات هفتگی، هر دلار آمریکا با رشد ملایم 5 تومانی مواجه و به قیمت 3 هزار و 145 تومان معامله شد. مطابق پیش‌بینی‌ها این افزایش نسبی ناشی از افزایش تقاضای ارزهای مسافرتی است که با نزدیک شدن به تعطیلات پایان هفته و اتمام ماه مبارک رمضان تقویت شده است. با این حال، همان‌طور که اشاره شده بود، دلار تمایلی به جهش شدید قیمتی ندارد و تا زمان آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای در محدوده 3100 تا 3200 تومانی حرکت می‌کند. در این میان، مطابق زمانبندی‌ها، قسط اول ارزهای بلوکه شده نفت صادراتی در 10 مرداد پرداخت خواهد شد (در مجموع 8/2 میلیون دلار پس از مذاکرات وین6 قرار است آزاد شود) که این مساله می‌تواند بار دیگر منجر به تقویت منابع ارزی بانک مرکزی و احتمالا کاهش نسبی قیمت دلار شود.

بازار سکه
سکه همگام با دلار
روز گذشته، هر سکه طرح جدید رشد ملایم 3 هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت 954 هزار تومان معامله شد. این در شرایطی بود که اونس، افت پایان هفته خود را در ساعات نهایی معاملات هفتگی جبران کرد و تقریبا نسبت به ابتدای هفته گذشته تغییراتی را تجربه نکرد. بر این اساس، رشد ملایم قیمت دلار منجر به افزایش نسبی قیمت سکه شد. همچنین، با توجه به آنچه پیش‌تر نیز اشاره شده بود، افزایش تقاضای سکه با توجه به فرا رسیدن عید سعید فطر می‌تواند بر این افزایش قیمت اثرگذار باشد. در این شرایط، با توجه به تعطیل بودن بازار طلای جهانی و ثبات نسبی قیمت دلار، پیش‌بینی می‌شود سکه نیز روند متعادلی را در روز جاری تجربه کند و افزایش یا کاهش متعادل آن در پی حرکت دلار باشد.

بازار طلای جهانی
غافل‌گیری اونس در ساعات پایانی
در آخرین روز معاملات هفتگی، طلای جهانی به قیمت 3/1308 دلار بر اونس معامله شد. روز جمعه طلا در حالی به زیر 1290 دلار نیز سقوط کرده بود که در ساعات پایانی معاملات (بامداد شنبه به وقت تهران) جهش‌های قیمتی را تجربه کرد. برخی کارشناسان تشدید عوامل ژئوپلیتیک به‌ویژه درگیری میان غرب-روسیه را علت این افزایش قیمت می‌دانند. عامل دیگر، افت شدید شاخص‌های بازار سهام اروپا و آمریکا به علت عدم پوشش دهی سود پیش‌بینی‌شده برخی شرکت‌های بزرگ بورسی بود که منجر به رشد بازار طلا به عنوان رقیب شد. طی نظرسنجی هفتگی کیتکو، 14 نفر (از 22 کارشناس) روند کاهشی را برای قیمت طلا پیش‌بینی کردند. با این حال در هفته پیش رو ترافیکی از گزارش‌های مهم اقتصادی آمریکا وجود دارد که هر کدام ممکن است مسیر حرکت اونس را تغییر دهند.

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد