اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

عربستان در پی جواهر آبی در تایلند

دادگاه جنایی تایلند روز دوشنبه اتهام علیه پنج نفر از جمله یک افسر ارشد پلیس این کشور برای سرقت جواهر یک تاجر عربستانی به ارزش 20 میلیون دلار را که به روابط دو کشور لطمه زد، رد کرد.



این جواهر 20 میلیون دلاری محمد الروایلی تاجر وابسته به خانواده سلطنتی عربستان در سال 1989 ناپدید شد و روابط بانکوک و ریاض را تیره کرد.

تارنمای روزنامه استریت تایمز سنگاپور نوشت که دادگاه جنایی راتچاداسینک بانکوک اعلام کرد مدارک کافی در مورد اتهام این افراد وجود نداشته تا بتواند آن ها را محکوم کند.

براساس گزارش های انتشار یافته، ˈکریانگری تچامونگˈ یک باغبان تایلندی که در کاخ یکی از شاهزادگان عربستان خدمت می کرده است، مقداری از جواهرات را در سال 1989 سرقت و با خود به بانکوک منتقل کرد.

عربستان پس از این سرقت شکایتی در این مورد نزد دولت تایلند برد و پلیس با دستگیری سارق مقداری از جواهرات را به شاهزاده عربستان برگرداند اما ˈالماس آبیˈ بازنگشت.

در آن دوره شایع شد که سارق، این جواهر را به ملکه تایلند فروخته و وی در مراسم رسمی آن را استفاده کرده است.

این جواهر 20 میلیون دلاری هرگز به عربستان بازنگشت و تیرگی روابط دو طرف را بدنبال داشت.

عربستان یکی از مقاصد کارگران تایلندی بود و تا پیش از این ماجرا و ترور چند بازرگان و دیپلمات عربستانی در این کشور بیش از 150 هزار کارگر تایلندی در عربستان فعالیت می کردند که پس از آن به شدت کاهش یافت.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد