اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

جاذبه های گردشگری تهران و اطراف تهران

تهران و مناطق اطراف آن از فشم و لواسان گرفته تا فرحزاد و سولقان و شهریار، دیدنی‌های بسیاری دارند که برای هر سلیقه‌ای مناسب هستند.

تهران و مناطق اطراف آن از فشم و لواسان گرفته تا فرحزاد و سولقان و شهریار، دیدنی‌های بسیاری دارند که برای هر سلیقه‌ای مناسب هستند. در این محتوای کوتاه سعی می‌کنیم جاهای گردشگری تهران را که می‌توانید در یک سفر چند روزه به این کلان شهر و یا حتی یک برنامه کوتاه یک روزه آخر هفته از آنجا دیدن کنید را به شما معرفی کنیم.

با ما همراه باشید تا مناطق گردشگری تهران و همینطور جاذبه گردشگری اطراف تهران را به تفکیک معرفی کنیم.

جاهای گردشگری تهران

جاذبه گردشگری تهران را می‌توان به چند دسته تقسیم کرد. پارک‌ها، مناطق تفریحی مانند فرحزاد، دربند و درکه، کافه‌ها و رستوران‌ها ایرانی و بین‌المللی، مراکز خرید، شهربازی‌های سرپوشیده و مهم‌تر از همه موزه‌ها و کاخ‌ها. در این میان کاخ سعدآباد تهران، کاخ نیاوران و گلستان از محبوب‌ترین کاخ موزه‌های تهران هستند.

کاخ سعدآباد تهران

طبق گزارش وب سایت مجموعه سعدآباد، از اول تا دوازدهم فروردین 1402، یک میلیون و 24 هزار و 376 از کاخ سعدآباد تهران بازدید کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33.9 درصد افزایش داشته است. در این موزه علاوه بر بازدید از چندین کاخ زیبا مربوط به دوره قاجار و پهلوی و لذت از فضای سبز و زیبای مجموعه، می‌توانید از برنامه‌های متنوعی که به مناسبت‌های مختلفی برگزار می‌شوند لذت ببرید. شهر فرنگ، نمایش عروسک‌ها و ماهی‌‌های غول پیکر، تئاتر، نوروز خوانی و شاهنامه خوانی، نقالی، موسیفی سنتی، نمایش عروسکی و رقص سنتی از جمله برنامه‌های تفریحی و فرهنگی نوروز 1402بودند که در این مجموعه برگزار شدند.

برای سفر به تهران و بازدید از مناطق گردشگری تهران نیازی نیست حتما هتل یا اقامتگاه گران‌قیمت رزرو کنید. حتی اجاره سوئیت کوچک در تهران و یا هاستل و مهمانخانه‌هایی نظیر کرگدن و حراتیج هم می‌توانند اقامتی دلنشین را برای شما رقم بزنند.

کاخ گلستان

کاخ گلستان مربوط به دوره قاجار است . این کاخ در نزدیکی بازار بزرگ تهران قرار گرفته و بسیاری از گردشگرانی که سری به بازار می زنند حتما راهی گلستان هم می شوند. در این کاخ هدایایی که رهبران سایر کشورها به پادشاهان قاجار اهدا کرده اند در معرض دید عموم قرار دارند. بنابراین شما علاوه بر تماشای معماری باشکوه کاخ‌های قاجاری از اشیایی بسیار ارزشمند هم دیدن می‌کنید.

کاخ نیاوران

کاخ نیاوران بر خلاف کاخ گلستان در منطقه خوش آب‌و‌هوای نیاوران واقع شده. فضایی بسیار بزرگ و سرسبز که کاخ‌هایی بسیار باشکوه را در دل خود جای داده است. در سفر به تهران سعی کنید حتما از این کاخ موزه بازدید کنید.ساعت بازدید کاخ نیاوران همه روزه از 9 صبح تا 7 بعد از ظهر می باشد.

جاذبه گردشگری اطراف تهران

اطراف تهران پر از مناطق ییلاقی و روستاهای سرسبزی هستند که بخصوص در بهار و تابستان طرفداران خاص خود را دارند. پیست‌های اسکی شمشک، آبعلی و دیزین، روستاهای افجه، سنگان، ارنگه، آهار، امامه و مناطق ییلاقی سرسبز مانند لواسان، فشم و سولقان از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران هستند که می‌توانید اوقات خوشی را در آنجا سپری کنید. حتی جاهای دیدنی کرج مانند روستای برغان و منطقه گردشگری کردان را با توجه به مسافت کمی که با تهران دارند را هم می‌توان در این دسته قرار داد. در سال‌های اخیر منطقه گردشگری کردان به دلیل داشتن ویلاهای خاص خود که به امکانات متنوعی مجهز هستند، محبوبیت زیادی کسب کرده است.

روستای برغان

روستای برغان یکی از زیباترین روستاهایی است که می‌توانید یک روزه از آن دیدن کنید. رودخانه‌ای پرآب از میان روستا عبور می‌کند و اطراف آن پر از باغ‌های سرسبزی است که به گردشگران اجاره داده می‌شوند. به دلیل گردشگری بودن روستا، امکاناتی نظیر کافه و رستوران و مغازه‌های فروش خشکبار و بستنی در آن وجود دارند. شاید نام آلوی برغان را شنیده باشید. این روستا با آلوی خوشمزه خود خود شناخته می‌شود. البته توصیه می‌کنیم برای بازدید از این روستا صبح زود راهی شوید تا جای پارک پیدا کنید.

بقیه روستاهای اطراف تهران هم شرایط تقریبا مشابهی دارند. اهالی برخی از روستاها حساسیت خاصی روی محیط اطراف خود دارند و سعی می کنند با دریافت مبلغ کمی به عنوان ورودی از گردشگران، مبلغ آن را صرف نظافت روستا و حفظ طبیعت آن کنند مانند روستای افجه.

یکی از خاص ترین روستای اطراف تهران، روستای واریان نزدیک دریاچه امیرکبیر است. برای رسیدن به این روستا باید از قایق استفاده کنید. اما فراموش نکنید که همیشه امکان سفر به این روستای خاص را ندارید.

کلام آخر

در این محتوای کوتاه سعی کردیم جاهای گردشگری تهران و اطراف آن را تا حدی به شما معرفی کنیم. امیدواریم این مطلب بتواند اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار دهد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد