اونس طلا2383.48
مظنه16,526,000
18 گرم3,815,000
ارزش سکه37,233,078
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

۵ ترفند جالب و کاربردی برای خانه‌داری

دانستن برخی ترفندهای مهم و کاربردی در خانه‌داری بسیار با اهمیت است تا بتوانید با صرف زمان و انرژی کمتر خانه‌ای زیبا و تمیز داشته باشید.

به گزارش سایت طلا، دانستن برخی ترفندهای مهم و کاربردی در خانه‌داری بسیار با اهمیت است تا بتوانید با صرف زمان و انرژی کمتر خانه‌ای زیبا و تمیز داشته باشید. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا ۵ ترفند مهم خانه داری را با شما کاربران گرامی به اشتراک بگذاریم.

نکات مهم و ترفندهای جالب خانه داری

۱ـ برای تمیز کردن لکه‌های روی درب چوبی اتاق‌ها و یا سطوح چوبی مانند میز و پایه‌های مبل و صندلی کافی است چند قطره روغن بچه را روی یک دستمال تمیز اسپری کنید؛ سپس دستمال را روی سطوح چوبی بکشید. چند ثانیه بعد خواهید دید که لکه‌ها کاملا پاک و تمیز شده است.

۲ـ اگر کودکی در خانه دارید که روی دیوار با خودکار نقاشی کرده است، برای پاک کردن آن کافی است مقداری خمیر دندان را با نصف لیوان آب خوب مخلوط کنید؛ سپس یک دستمل تمیز را داخل این محلول خیس کنید و بعد روی خطوط خودکار بکشید تا کاملا پاک و تمیز شود.

۳ـ برای اینکه سطل زباله آشپزخانه بوی بد نگیرد، بهتر است کف سطل آشغال کمی جوش بریزید؛ سپس چند برگ دستمال کاغذی روی آن بگذارید. حالا کیسه زباله را داخل سطل قرار بدهید و دوباره کف کیسه زباله چند برگ دستمال کاغذی بگذارید. با این روش سطل زباله شما دیگر بوی بد نمی‌گیرد.

۴ـ برای تمیز کردن مبلمان مقداری آب ولرم را داخل یک کاسه بریزید؛ سپس دو قاشق غذاخوری پودر ماشین لباسشویی، یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و نصف لیوان سرکه سفید به آن اضافه کنید و خوب هم بزنید. حالا یک دستمال تمیز را داخل این محلول بزنید و روی پارچه مبل بکشید. در آخر با یک پارچه نم دار تمیز روی پارچه مبل را خوب پاک کنید. خواهید دید که مبل شما مانند روز اول تمیز و براق شده است.

۵ـ برای اینکه بتوانید سبزیجات را تا مدت طولانی سالم و تر و تازه داخل یخچال نگهداری کنید، بهتر است بعد از اینکه گوجه فرنگی را شستید و خشک شد، روی قسمت بالای گوجه که محل جدا شدن آن از بوته است، یک تکه چسب نواری بچسبانید. برای تازه نگه داشتن کلم، قسمت انتهای کلم را که از بوته جدا شده است، با چاقو قطع کنید؛ سپس دو تا دستمال کاغذی داخل گودی ایجاد شده بگذارید و روی دستمال را چند بار با آب اسپری کنید؛ سپس کلم را داخل یخچال بگذارید.

به گزارش وب گاه فرادید، برای تازه ماندن هویج بهتر است کمی پوست پیاز کف یک سبد بریزید؛ سپس هویج‌ها را روی پوست پیاز بگذارید، در این صورت هویج تازه و سالم باقی می‌ماند. برای تازه ماندن سیر خشک، بوته‌های سیر را داخل یک کیسه پلاستیکی بریزید و یک قاشق نمک و یک قاشق غذاخوری چای خشک داخل آن بریزید؛ سپس سر کسیه را گره کنید و آن را داخل یخچال نگه‌داری کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد