اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک
گزارش آگهی

بهترین روش برای خرید بهترین میلگرد غرب کشور

با توجه به افزایش تعداد کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد باکیفیت در سال‌های اخیر و بی‌نصیب نماندن اکثر مناطق کشور، اطلاق لفظ بهترین به یک میلگرد کمی سخت است.

با توجه به افزایش تعداد کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد باکیفیت در سال‌های اخیر و بی‌نصیب نماندن اکثر مناطق کشور، اطلاق لفظ بهترین به یک میلگرد کمی سخت است. پارامترهای زیادی در انتخاب یک میلگرد به عنوان بهترین نقش دارند که افزایش قیمت‌ها در سال‌های اخیر، باعث شده نقش پارامتر قیمت از قبل پررنگ‌تر شود. در این مقاله سعی شده تا یک میلگرد باکیفیت و در عین حال به‌صرفه و بهترین روش خرید آن معرفی شود.

بهترین میلگرد غرب کشور کجا تولید می‌شود؟

مسلماً میلگرد بناب یکی از بهترین میلگردهای موجود در بازار است؛ اما اگر بخواهیم میلگردهای تولید شده در منطقه غرب کشور را بر اساس کیفیت بالا و وزن مناسب و خرید مقرون‌به‌صرفه دسته‌بندی کنیم، میلگرد بناب در صدر قرار می‌گیرد. شاید

قیمت میلگرد بناب بالاتر از سایر کارخانه‌های منطقه غرب کشور باشد؛ اما با توجه به تعداد شاخه‌های بیشتر آن در هر بندیل، خرید آن کاملاً منطقی به نظر می‌رسد.

این میلگرد توسط کارخانه فولاد ظفر بناب تولید می‌شود که از سال 1386 و طی احداث چند فاز، تکمیل شده است. ظرفیت تولید این کارخانه در ابتدا 200 هزار تن در سال بود که با راه‌اندازی خطوط تولید جدید در سال‌های 90 و 96، ظرفیت تولید میلگرد آن به 500 هزار تن در سال رسید و تیرآهن معمولی نیز به سبد محصولات آن اضافه شد. اخیراً نیز فاز چهارم این کارخانه با ظرفیت تولید 200 هزار تن در سال به بهره‌برداری رسیده که باعث شده مجتمع فولاد ظفر بناب به خودکفایی برسد؛ چون محصول این خط تولید جدید، شمش فولادی است.

این کارخانه در زمینی به مساحت 300 هزار مترمربع در شهرک صنعتی سهند قرار دارد که در 15 کیلومتری شمال شهر بناب واقع شده است. این موضوع باعث شده که خرید میلگرد بناب برای پروژه‌های موجود در غرب و شمال غرب کشور مقرون‌به‌صرفه باشد. البته ظفر بناب سعی کرده تا با احداث خط ریلی، هزینه ارسال بار به سایر نقاط کشور را نیز کاهش دهد.

مشخصات میلگرد بناب چیست؟

پیش از معرفی بهترین روش برای خرید بهترین میلگرد غرب کشور، بهتر است ابتدا کمی با مشخصات فنی و وزن این میلگرد آشنا شوید.

بر مبنای استاندارد روسی GOST، میلگرد ظفر بناب در 2 گرید A2 و A3 تولید می‌شود که از نظر استاندارد ملی INSO 3132 با دسته‌های آج 340 و آج 400 سازگار است. همچنین آج این گریدها به ترتیب جناغی و مارپیچ است و عمده تفاوت آن‌ها به آنالیز شیمیایی، مقاومت کششی و مقاومت تسلیم آن‌ها برمی‌گردد. از نظر استاندارد، میلگرد بناب برای خاموت‌زنی و استفاده به عنوان میلگرد طولی ایدئال است.

اما مهم‌ترین مشخصه میلگرد بناب و هر میلگرد دیگر، وزن آن است. وزن میلگرد تعیین‌کننده قیمت میلگرد به ازای هر شاخه و تعداد شاخه‌ها در هر بندیل و ظرفیت بار است. با استفاده از جدول زیر می‌توانید تعداد شاخه‌های هر سایز از میلگرد بناب را در هر بندیل 2 تنی و ظرفیت بار 20 تنی محاسبه کنید.

مقایسه وزن میلگرد بناب با جدول اشتال
سایز میلگرد (mm) گرید وزن یک شاخه میلگرد (Kg)
میلگرد بناب جدول اشتال
8 A2 4.2 5
10 6.2 7.5
12 A3 10.2 10.7
14 13.6 14.6
16 17.3 18.9
18 22.1 24
20 28 29.7
22 35.5 35.6
25 45.9 46.2
28 56 58
32 72.5 75

اختلاف وزن میلگرد بناب با متوسط وزن جدول اشتال نشان می‌دهد که تعدد شاخه‌های آن در هر بندیل و ظرفیت بار چقدر از سایر رقبا بیشتر است. با این اوصاف شاید هنگام خرید یک ظرفیت بار میلگرد بناب هزینه بیشتری پرداخت کنید؛ اما تعداد بیشتری میلگرد نصیبتان می‌شود.

چند راه برای خریدن میلگرد بناب وجود دارد؟

محبوبیت بالای میلگرد بناب باعث شده که روش‌های زیادی برای خرید آن وجود داشته باشد و حتی ممکن است با مراجعه به آهن‌فروش‌های محلی هم بتوانید این میلگرد را تهیه کنید. البته مراجعه به بازار آهن و آهن‌فروش‌های محلی احتمالاً آخرین راه برای خرید میلگرد به‌صورت عمده است؛ چون ممکن است تمامی سایزها و گریدهای موردنظر شما پیدا نشوند و برای پیدا کردن وسیله حمل‌ونقل بار با مشکل مواجه شوید. همچنین قیمت آهن نیز در این روش بالاتر از روش‌های دیگر است.

در ادامه سایر روش‌های جایگزین را بررسی می‌کنیم:

خرید میلگرد بناب از درب کارخانه

کارخانه‌های تولیدکننده میلگرد معمولاً محصولات خود را به‌صورت ظرفیتی می‌فروشند و خرید یک ظرفیت بار یعنی پرداخت هزینه برای حداقل 20 تن میلگرد که ممکن است بیشتر از نیاز پروژه شما باشد. از طرف دیگر کارخانه‌ها معمولاً بار را بر اساس برنامه زمان‌بندی خود ارسال می‌کنند و شما باید خودتان را با آن‌ها هماهنگ کنید. دور بودن کارخانه از پروژه و افزایش هزینه ارسال بار هم یکی دیگر از مشکلات خرید میلگرد به این روش است.

خرید میلگرد بناب از بورس

میلگرد بناب همانند هر میلگرد دیگری در بورس کالا نیز عرضه می‌شود. مهم‌ترین نکته در خرید میلگرد از بورس این است که اکثر کارخانه‌ها سایزهای 14 به بالای میلگرد خود را در بورس عرضه می‌کنند و فروش میلگرد در این روش به‌صورت مزایده‌ای است. یعنی ممکن است قیمت پایه وسوسه‌کننده باشد؛ اما تا دست بجنبانید ظرفیت عرضه شده تمام شود یا به دلیل رقابت بالا قیمت نهایی آن قدر بالا برود که تفاوتی با بازار آزاد نداشته باشد.

در کنار همه اینها، باید به فکر فرایند طولانی و پیچیده ثبت‌نام در بورس هم باشید.

بهترین راه برای خرید میلگرد بناب چیست؟

در حال حاضر بهترین راه برای خرید عمده و جزئی میلگرد، خرید آنلاین است. سایت‌های زیادی وجود دارند که آهن‌آلات ساختمانی را به‌صورت آنلاین می‌فروشند و سایت آسرون، یکی از بهترین سایت‌های فعال در این زمینه محسوب می‌شود. قیمت میلگرد و سایر آهن‌آلات در این سایت شبیه قیمت درب کارخانه و کاملاً به‌صرفه است و خرید از آسرون زمانی منطقی‌تر به نظر می‌رسد که بدانید تنوع مقاطع فولادی در این سایت بسیار زیاد است و شما را نسبت به خرید از سایت‌های دیگر و پرداخت مجدد کرایه حمل بار بی‌نیاز می‌کند.

در زمینه اصالت و کیفیت هم آسرون خیال شما را با تأییدیه واحد تضمین کیفیت خود راحت می‌کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد