اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

قیمت جهانی طلا هفته جاری کاهش خواهد یافت

سایت طلا : تازه ترین نظرسنجی بلومبرگ از کارشناسان اقتصادی نشان می دهد که بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا و نگرانی نسبت به متوقف شدن محرک پولی فدرال رزرو موجب کاهش قیمت طلا در هفته پیش رو خواهد شد.



به گزارش سایت طلا به نقل از بلومبرگ، در نظرسنجی اخیر بلومبرگ 18 کارشناس ارشد اقتصادی پیش بینی کردند که قیمت طلا طی هفته جاری با کاهش روبرو خواهد شد.

بر اساس این گزارش 9 کارشناس اقتصادی نیز به افزایش قیمت طلا در این مدت رای داده اند و 3 کارشناس نیز اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.

قیمت طلا برای نخستین بار از سال 2000 میلادی با کاهش روبرو شده و در ماه نوامبر نیز بیش از 6.1 درصد کاهش یافته است. به اعتقاد کارشناسان بازار طلا با توجه به کاهش فشارهای تورمی در اقتصاد جهانی تقاضا برای طلا به شدت کاهش یافته است.

قیمت طلا از دسامبر 2008 تا ژوئن 2011 میلادی تحت تاثیر اجرای سیاست های محرک پولی آمریکا بیش از 70 درصد افزایش یافت. کاهش قیمت طلا در ماه های گذشته موجب شده تا صندوق های سرمایه گذاری جهان از مارس 2010 تا کنون بیش از 68 میلیارد دلار زیان و ضرر ببینند.

کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در کوتاه مدت وضعیت اقتصادی آمریکا و روشن شدن تکلیف سیاست های محرک پولی فدرال رزرو بیشترین تاثیر را بر قیمت طلا خواهد داشت./م


سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد