اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مونتاژکاران بالاخره با شورای رقابت کنار آمدند + جدول قیمت جدید خودروهای چینی

مونتاژکاران و شورای رقابت و وزارت صمت بالاخره به یک تصمیم واحد رسیدند و بر سر قیمت‌ های جدید توافق کردند.

به گزارش سایت طلا، مونتاژکاران و شورای رقابت و وزارت صمت بالاخره به یک تصمیم واحد رسیدند و بر سر قیمت‌ های جدید توافق کردند. در ادامه با آخرین لیست از قیمت خودروهای چینی همراه می‌شویم و جزئیات بیشتر این خبر را می‌خوانیم.

روابط عمومی وزارت صمت در آخرین جلسه خود با مدیران مونتاژکار، اجرای کامل مصوبه شورای رقابت در مورد قیمت خودروهای مونتاژی را درخواست کرد و این داستان سرانجام به پایان رسید. در ادامه به لیست مونتاژکارانی که محصولات جدید خود را بر اساس مصوبه شورای رقابت به بازار می‌فرستند آشنا می‌شویم و در نهایت، به آخرین اخباری که از قیمت خودروهای مونتاژی داریم می‌رسیم و نحوه فروش این خودروها را به شما اعلام می‌کنیم.

لیست شرکت‌‌های خودروسازی مونتاژکار و هماهنگ با قیمت شورای رقابت

در حال حاضر، مدیران‌ شرکت‌های خودروسازی مونتاژکار مثل بهمن موتور، مدیران خودرو، کرمان موتور، فردا موتور و ایلیا خودرو که اکثرا محصولات چینی را در خط تولید مونتاژ خود دارند، اعلام کرده‌اند که مصوبه شورای رقابت در مورد قیمت جدید خودروهای مونتاژی را رعایت خواهند کرد و به نظر می‌رسد که شاهد افت قیمت این محصولات خواهیم بود.

در حال حاضر هیچ خبری از سوی شرکت‌های مونتاژ خودروها در مورد قیمت جدید محصولات آن‌ها منتشر نشده اما آخرین خبری که از قیمت خودروهای مونتاژی داریم را با شما به اشتراک می‌گذاریم. این قیمت‌ها ممکن است در آینده تغییر کنند یا همچنان دست نخورده باقی بمانند؛ چرا که گفته می‌شود قیمت خودروها تا یک سال آینده، کوچکترین تغییری نخواهد کرد. در جدول زیر می‌توانید آخرین قیمت تعیین شده از سوی شورای رقابت و قیمت فعلی خودروهای مونتاژی در کارخانه را مشاهده و مقایسه کنید اما گفته می‌شود که این قیمت‌ها هم اصلاح می‌شوند:

خودرو قیمت شورای رقابت قیمت فعلی کارخانه
تیگو ۷ پرو (مدیران خودرو) ۱ میلیارد و ۹ میلیون و ۷۴۵ هزار و ۱۷۴ تومان ۱ میلیارد و ۱۶۶ میلیون تومان
تیگو ۸ پرو (مدیران خودرو) ۱ میلیارد و ۴۸۳ میلیون و ۲۷۵ هزار و ۹۹۸ تومان ۲ میلیارد و ۲۶۹ میلیون تومان
چری آریزو ۶ (مدیران خودرو) ۱ میلیارد و ۲۴ میلیون و ۳۷۵ هزار و ۷۹۰ تومان ۱ میلیارد و ۴۳۰ میلیون تومان
چری آریزو ۵ (مدیران خودرو) ۷۳۵ میلیون و ۳۹۹ هزار و ۳۹۳ تومان ۱ میلیارد و ۵۵ میلیون تومان
ام وی ام ایکس 22 MT (مدیران خودرو) ۴۸۴ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۳۶۹ تومان
ام وی ام ایکس ۲۲ پرو (مدیران خودرو) ۶۴۶ میلیون و ۵۱۲ هزار و ۸۳۶ تومان
ام وی ام ایکس ۵۵ پرو (مدیران خودرو) ۹۸۳ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۸۱۸ تومان ۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان
جک جی ۴ (کرمان موتور) ۵۵۲ میلیون و ۵۹۳ هزار و ۵۹۶ تومان ۷۸۵ میلیون تومان
جک اس ۳ (کرمان موتور) ۶۳۲ میلیون و ۲۲۸ هزار و ۹۲۸ تومان ۹۵۵ میلیون تومان
جک اس ۵ (کرمان موتور) ۹۹۲ میلیون و ۱۴۷ هزار و ۶۷۴ تومان ۱ میلیارد و ۵۴۵ میلیون تومان
کی ام سی کی ۷ (کرمان موتور) ۱ میلیارد و ۱۳۷ میلیون و ۶۷۰ هزار و ۵۲۴ تومان ۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان
دانگ فنگ اس ایکس ۵ (فردا موتورز) ۶۴۵ میلیون و ۷۳۰ هزار و ۷۷۲ تومان
اف ام سی تی ۵ (فردا موتورز) ۸۹۶ میلیون و ۸۳۲ هزار و ۴۳۹ تومان ۱ میلیارد و ۳۰۶ میلیون تومان
چانگان BS11 (فردا موتورز) ۴۷۴ میلیون و ۸۲ هزار و ۱۷۵ تومان
دایون وای ۵ (ایلیا موتور) ۱ میلیارد و ۱۲۷ میلیون و ۳۳۵ هزار و ۵۹۸ تومان ۱ میلیارد و ۲۴۸ میلیون تومان
دیگنیتی پرایم (بهمن موتور) ۸۴۳ میلیون و ۱۳۹ هزار و ۶۲۸ تومان ۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون تومان
فیدلیتی (بهمن موتور) ۷۲۸ میلیون و ۶۵۹ هزار و ۷۳۶ تومان ۱ میلیارد و ۱۶۴ میلیون تومان برای مدل پنج نفره و ۱ میلیارد و۱۹۷ میلیون تومان برای مدل هفت نفره

نحوه فروش خودروهای مونتاژکاران بر اساس مصوبه جدید شورای رقابت

فروش خودروهای مونتاژی که بر اساس مصوبه جدید شورای رقابت قیمت گذاری شده‌اند، فقط در سامانه یکپارچه خودرو انجام می‌شود و هیچ کدام از شرکت‌های مونتاژکار و خصوصی اجازه ندارند تا محصولات خود را در نمایندگی‌ها و در قالب طرح‌های پیش فروش، قسطی یا فروش فوری عرضه کنند. همچنین سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در آخرین اطلاعیه خود در این باره گفته است:

۱- فروش کلی محصولات شرکت های صنایع خودروسازی ایلیا، فردا موتور، کرمان موتور، مدیران خودرو و بهمن موتور براساس تصمیمات جلسه ۵۴۳ شورای رقابت و همچنین معاونت صنایع حمل و نقل صرفاً از طریق سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و با هماهنگی مراجع ذیربط صورت پذیرد و هرگونه عرضه خودرو خارج از سامانه مذکور اعم از فروش محصول توسط نمایندگی های آن شرکت در قالب تحویل فوری و یا فروش اقساطی ممنوع و در حکم عرضه خارج از شبکه بوده و در صورت مشاهده در قالب قوانین تعزیری اقدام خواهد شد.

۲- با توجه به مشارکت آن شرکت در طرح تخصیص خودرو از طریق سامانه یکپارچه و تعیین و ابلاغ اولویت‌ها، تمامی موارد اعلامی به آن شرکت در خصوص متقاضیان خرید خودرو در قالب تعهدات آتی آن شرکت تلقی شده و باید براساس قیمت‌های مصوب اعلامی نسبت به ایفای به موقع آن اقدام گردد. البته در صورت عدم اقدام آن شرکت در انعقاد قرارداد در زمان مقرر مشخص شده، مراتب از طریق از مصادیق عدم عرضه خودرو بوده و وفق قانون تعزیرات اقدام خواهد شد.

۳- در خصوص آن دسته از محصولات تاکنون قیمت آن توسط شورای رقابت اعلام نگردیده ضروری است حداقل زمان ممکن نسبت به تکمیل مستندات لازم اقدام و تمامی قراردادهای منعقده با مشتریان باید به نحوی تنظیم گردد، تا ضمن رعایت مفاد آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو، به محض اعلام قیمت محصولات، شرایط دریافت و پرداخت مابه التفاوت احتمالی قیمت خودرو از طرف آن شرکت و یا مشتریان پس از تعیین قیمت نهایی امکان پذیر باشد.

۴- اخذ مبلغ خرید خودرو از متقاضیان جهت عقد قرارداد باید متناسب با نوع قرارداد تنظیمی (پیش فروش، فروش فوری و فروش فوق العاده سه ماه) صورت گیرد. (فروش فوق العاده حداکثر سه ماه و در پیش فروش حداکثر یک ماه)، لذا دریافت و تکمیل وجه خودرو بر خلاف مفاد آیین‌نامه خارج از ضوابط و تخلف بوده و باید اصلاح گردد.

۵- قیمتهای مورد هم در صدور دعوتنامه های تکمیل وجه باید مطابق با قیمت های اعلامی بوده و هرگونه اعلام قیمت، اخذ وجه مازاد و غیره در حکم گرانفروشی از طریق مصادیق تعزیری پیگیری خواهد شد.

با عنایت به مطالب فوق و نظر به تذکرات قبلی انجام شده مجددا تاکید می گردد شرکتها مکلف به رسیدگی به کلیه شکواییه های مشتریان و مصرف کنندگان می باشند و در صورت عدم همکاری لازم، شاکیان می‌توانند از طریق ادارات کل صنعت معدن و تجارت استان ها و معاونت بازرسی ذیربط با ارائه شکواییه ها و گزارش‌های خود احقاق حق نمایند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد