اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

عجیب ترین دریاچه دنیا که بر اثر زلزله در نزدیکی ایران بوجود آمده است

شاید شما هم جاذبه های زیادی از قزاقستان را نشناسید چون معمولا کم تر کسی از قزاقستان برای مراکز تفریحی و یا جاذبه های گردشگری صحبت می‌کند.

به گزارش سایت طلا،قزاقستان کشوری است در آسیای میانه که دارای هوای بسیار سردی میباشد. سردی هوا در این کشور به منفی ۴۰ درجه هم در بعضی از روز‌های سال رسیده است. ما قصد داریم به یکی از عوامل طبیعی که در قرن اخیر در قزاقستان پدیدار شده است بپردازیم که بی شک یکی از عجایب جهان شناخته میشود. جنگلی که در زیر دریاچه غرق شده و این تصویر دیدنی را رقم زده است.

طول این جنگل غرق شده به ۴۰۰ متر میرسد که دروی دریاچه کیندی قزاقستان قرار گرفته است. در سال ۱۹۱۱ یک زلزله باعث لغزش زمین شد و یک سد طبیعی را ساخت پس از مدتی این دره توسط بارش‌های پیاپی پر شد و جنگل را به مرور زمان به زیر آب برد.

معمولا زمانی که درختان برای مدت طولانی زیر آب باشند، پوسیده و به مرور زمان از بین میروند، اما این مسئله در این دریاچه صدق نکرد و درختانی که به زیر آب رفتند سالم ماندند. علت اینکه درختان موجود در این دریاچه پوسیده نشدند آب سرد دریاچه است تا زمانی که آب این دریاچه سرد باشد میتوان گفت مشکلی برای درختان پیش نمی‌آید و این جنگل را در دل آب زنده نگه میدارد.

دریاچه کایندی در جنوب شرقی آلماتی و در ۲۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا واقع شده است.

این دریاچه تنها از این بابت مشهور نیست و بخاطر رنگ آبی روشنی که دارد مشهور شده است. این رنگ در اثر رسوب سنگ‌های آهک موجود در منطقه ایجاد شده است و هرساله گردشگران تور قزاقستان را برای تماشای این پدیده به خود جذب میکند.

همان طور که میدانید قزاقستان جزء سرد‌ترین کشور‌های دنیا است به همین دلیل دریاچه کیندی در زمستان به طور کامل یخ میزند و تبدیل به مقصدی برای علاقه‌مندان به تفریحات زمستانی میشود، اما در فصل تابستان تصویری از آبی گرم و درختانی سبز را برای بازدید کنندگان خود رقم میزند.

درختان موجود در این دریاچه موجب شده که دریاچه کیندی به عنوان عجیب‌ترین دریاچه جهان تبدیل شود. ریشه‌های این درختان در کف دریاچه رشد کرده اند و تنه‌ی آن‌ها هم همانند دکل کشتی‌های غرق شده در دریا از آب بیرون زده اند. ا

ین دریاچه همچنین جوان‌ترین دریاچه دنیا هم هست که تنها یک قرن از عمرش میگذرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد