اونس طلا2195.96
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

گزارش اقتصادی طیب‌نیا به 5 مرجع تقلید

وزير امور اقتصادي و دارايي در دیدار با تعدادي از علما و مراجع عظام تقليد گزارشی از وضعیت اقتصادی کشور ارائه کرد.



وزیر امور اقتصادی و دارایی ضمن تشرف به حرم نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) با تعدادی از علما و مراجع عظام تقلید دیدار کرد.

آیت الله سبحانی: پرداخت یارانه به پردرآمدها زیانبار است

علی طیب نیا در دیدار با آیت الله سبحانی ضمن اشاره به اینکه از دوران نوجوانی آثار ارزشمند ایشان را با علاقه و جدیت دنبال می کرده است و تأکید بر اینکه آثار ماندگار آیت الله سبحانی در تقویت اندیشه دینی در دوران ستمشاهی نقشی موثر و بی بدیل داشته است، افزود: امروز نیز این نگاه عالمانه و هوشمندانه همچنان، پرفروغ تر از گذشته در روشنگری جامعه نقش آفرین است.

وی سپس به تشریح وضعیت کنونی اقتصاد کشور پرداخت و ابراز امیدواری کرد که در سایه همدلی و تأکید دولت بر بهره گیری از خرد جمعی صاحبنظران به تدریج شاهد به بار نشستن آثار مثبت رویکردهای اقتصادی دولت یازدهم در گره گشایی از معضلات موجود باشیم.

سپس آیت الله سبحانی ضمن ابراز خوش آمد و تبریک به وزیر امور اقتصادی و دارایی به جهت برخورداری از بالاترین میزان رأی اعتماد مجلس شورای اسلامی پس از انقلاب به دورانی اشاره کرد که برای تدوین نخستین قانون اساسی جمهوری اسلامی به اتفاق بسیاری از شخصیت های طراز اول انقلاب به محضر حضرت امام رسیده بودند و اینکه از همان موقع امام راحل بر ضرورت توجه به اقتصاد اسلامی تأکید داشتند.

وی افزود: بسیاری از مردم، موضع اسلام را نسبت به اقتصاد نمی دانند و فکر می کنند، اسلام فقط جنبه فردی دارد و کار با اقتصاد ندارد.

سبحانی سپس ضمن بیان حدیثی از پیامبر گرامی اسلام که در آن بر خشنودی پروردگار از شنیدن صدای سریر نخ ریسی زنان در خانه تأکید شده است، این امر را یکی از نشانه های اهمیت اقتصاد از منظر اسلام برشمرد و افزود:اگر به دنیای مردم بی توجهی شود، بی تردید آخرت آنان نیز تباه خواهد شد.

وی تأکید کرد:علاوه بر این توجه به معیشت مردم نقشی اساسی در حفظ استقلال کشور اسلامی نیز خواهد داشت.

سبحانی همچنین بر این نکته مهم تصریح کرد که پرداخت یارانه به بخشی از جامعه که صاحبان درآمدهای بالا هستند و تأثیری در زندگیشان ندارد، اقدامی بی فایده و زیانبار است.

وی تصریح کردند: این امر صرفاً باید به طبقات کارگر و کارمند و اقشار آسیب پذیر جامعه تعلق پذیرد.

سبحانی همچنین ابراز امیدواری کرد: که نمایندگان مجلس شورای اسلامی در موقعیت خطیر کنونی در گره گشایی از معضلات اقتصادی کشور با همدلی و همفکری و همراهی، دولت را در تحقق وعده های خود یاری نمایند.

آیت الله شبیری: اجر خدمت به مردم در شرایط دشوار بیشتر است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه سفر به قم با آیت الله شبیری زنجانی دیدار و گفتگو کرد.

طیب نیا در این دیدار با اشاره به رویکرد دولت های گذشته در حوزه اقتصاد داخلی و سیاست خارجی، تشدید وابستگی اقتصادی ایران از طریق واردات فزاینده کالاها به کشور و ایجاد نقدینگی بی سابقه در اقتصاد را از جمله مهمترین عناصری دانست که دولت جدید در همین نخستین ماه ها درصدد آسیب شناسی و چاره جویی آن برآمده است.

آیت الله شبیری زنجانی نیز در آغاز ضمن ابراز سلام خالصانه به رئیس جمهور، دکتر روحانی را شخصیتی دانست که همواره و در تمام مسئولیت های خود صادقانه و دلسوزانه و با اتکاء به ایمان الهی و باور به اهمیت خدمت به مردم گام برداشته و برای ایشان و دولت یازدهم آرزوی توفیق کرد.

وی سپس به اهمیت ایجاد روح امید در جامعه پس از برگزاری انتخابات اخیر اشاره و تأکید کرد: اگر مشکلات امروز کشور فراوان است اما اجر و پاداش خدمت در چنین شرایطی نیز به همان اندازه بالاتر و بدست آوردن رضای الهی پر بهاتر و ارزنده تر است.

شبیری زنجانی سپس بر اهمیت و فضیلت برآوردن حوائج اساسی مردم بویژه در حوزه اقتصاد تأکید و در خاتمه تصریح کرد:مسئولان دولت در عین تلاش مجدانه، با توسل به اولیاء الهی و درخواست عنایت و تفضل الهی بی تردید در عمل به وظایف خود با توفیق الهی روبرو خواهند بود.

وی در خاتمه برای توفیق دولت دعا و بر حمایت خود از مسئولان اجرائی کشور تأکید کرد.

آیت الله اردبیلی: حمایت علما از دولت جدید سرمایه ای ارزشمند است

وزیر امور اقتصادی و دارایی در این سفر همچنین با آیت الله موسوی اردبیلی دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در آغاز این دیدار با اشاره به اینکه وی از نخستین دوران راه اندازی دانشگاه مفید قم (که با همت ایشان پایه ریزی شده است) در این دانشگاه به تدریس اشتغال داشته است از نقش برجسته آیت الله اردبیلی در اهتمام به تبیین مبانی اقتصاد اسلامی از ابتدای انقلاب تاکنون تقدیر کرد.

وی همچنین گزارشی از شاخص های اقتصادی کشور در بخش های مختلف ارائه و ابراز امیدواری کرد که دولت جدید با توجه به اهتمام همه جانبه ای که بر بهره گیری کامل از ظرفیت متخصصان و دانشمندان کشور دارد بتواند مسیر تازه ای از رشد و شکوفایی و توسعه متوازن کشور را برای ایران اسلامی رقم بزند.

آیت الله موسوی اردبیلی نیز در این دیدار ضمن ابراز قدردانی از خدمات علمی دکتر طیب نیا به مجموعه دانشگاه مفید قم و با توجه به شخصیت علمی ایشان و آشنایی وی در 3 دهه اخیر با معضلات حال حاضر اقتصادی کشور تصریح کرد: ما به آینده خوشبین هستیم.

وی افزود: بعید می دانم کسی ذره ای حب وطن داشته باشد و متوجه خطرات و توطئه های کنونی که از همه جهات کشور را تهدید می کند، نباشد.

موسوی اردبیلی در ادامه تأکید کرد: البته ما به لطف خداوند سبحان به این مملکت و نظام اسلامی اطمینان داریم و محور این امیدواری به مردم، هوشمندی،زمان سنجی و آگاهی مردم ماست.

وی افزود:امروزه همه ما وظیفه داریم که بر امید مردم به نظام و انقلاب بیفزائیم و با همه توان و ظرفیت در مرتفع کردن مشکلات کشور بکوشیم.

موسوی اردبیلی همچنین حمایت کامل همه علما و مراجع از دولت یازدهم و اینکه این بزرگان همواره خدمتگزاران اجرائی کشور را دعا می کنند، سرمایه ای ارزشمند و پشتوانه ای گرانسنگ بر شمرد.

آیت الله جوادی آملی: با نگاه کمیته امدادی نمی توان کشور را اداره کرد

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین ضمن شرکت در مراسم عزاداری حضرت ابا عبدالله الحسین که در بیت آیت الله جوادی آملی برگزار شده بود، با او دیدار و گفتگو کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در این دیدار نیز ضمن ارائه گزارشی از اوضاع اقتصادی امروز کشور و تشریح ابعاد مختلف مشکلات برجای مانده از گذشته و ارائه برخی از راهکارهای دولت یازدهم، بروز برخی نشانه های نویدبخش در مهار تورم را نشانه آن دانست که می توان به تدریج شاهد به بارنشستن ثمره تلاش ها بود.

آیت الله جوادی آملی نیز در ابتدای سخنان خود با اشاره به اهمیت پیاده سازی عالمانه اقتصاد اسلامی بر این نکته تصریح کرد که تأکید قرآن کریم آن است که مال خود را دست سفها ندهید و منظور از سفیه کسی است که سفاهت اقتصادی دارد و اگر دین این مال را عامل قوام، پایداری و تکیه گاه می داند از آنروست که ملت و قومی که مال ندارد، دستش همیشه بالا و همواره محتاج است.

وی افزود: رویکرد اقتصاد مقاومتی فقط با فهم درست شرایط و تکیه برنگاه عالمانه امکانپذیر است.

جوادی آملی گفت: قرآن در سوره نساء مال را عامل قیام دانست و در سوره حشر هم راهگشایی کرده و آن را به مثابه خونی تشریح می کند که در تمام کالبد بدن جریان می یابد.

وی افزود: با نگاه کمیته امدادی نمی شود کشور را اداره کرد. وی ناکارآمدی رویکرد قبلی در اجرای هدفمندی یارانه ها را که در نتیجه آن معضلات بسیاری به بار آمد ناشی از آن دانست که این درآمد به جای آنکه در خدمت تولید و رونق اقتصادی قرار گیرد از مسیر اصلی خود دور شد.

او ، رویکرد عاطفی و احساسی به جای نگرش علمی و خرد ورزانه را موجب به بار آمدن لطمات و ضایعات فراوانی به اقتصاد کشور دانسته و افزود: دین ما دین شرف است و استحکام اقتصادی منجر به قوام و پایداری نظام و مملکت خواهد شد وی افزود در هر حال باید توجه به کرامت مردم محور قرار بگیرد.

جوادی آملی با اشاره به اینکه دولت تدبیر و امید منشاء انتظارات مبارکی در جامعه شده است اظهار امیدواری کرد:که دولت به یمن اتکاء به پشتوانه عظیم حمایت مردمی و لطف الهی در مقطع کنونی برای کشور سربلندی های پی در پی بیافریند ایشان در خاتمه بر اهمیت توجه به منابع خدادادی همچون نفت به عنوان سرمایه هایی که نباید کشور را با اتکاء به آن اداره کرد و باید این سرمایه ها را در مسیر تولید و اشتغال هدایت کرد، تأکید نمود.

آیت الله وحید خراسانی: با دنیا با لسان نیک سخن بگوئید

وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین در دیدار با حضرت آیت الله وحید خراسانی ضمن ابراز خرسندی از دیدار با او و ابلاغ سلام گرم حجت الاسلام دکتر روحانی، رئیس جمهور، با ارائه توضیحاتی در زمینه اوضاع اقتصادی کشور به برشمردن برخی از آخرین تصمیمات دولت در راستای بهبود وضعیت معیشتی کشور و مقابله با تورم افسار گسیخته در جامعه پرداخت.

سپس حضرت آیت الله وحید خراسانی ضمن اشاره به اهمیت سپردن امور همانند امانت هایی که باید به اهل آن سپرده شود، بر توجه و اهتمام جدی به شور، با اهل نظر بی غرض، در تصمیم گیری ها تصریح کرد و گفت: باید به دستور دین عمل شود،" اجعلنی علی خزائن الارض و فی حفیظ علیم" دو شرط مهم برای سپردن امر لازم است، امانت و کاردانی آن کاری که به او سپرده می شود.

او در ادامه افزود: باید به دولت مهلت داد، با دنیا، دستور دین این است،"قولو للناس حسناً "،با تمام مردم دنیا به خوبی سخن بگوئید.

وحید خراسانی تأکید کرد: حضرت امیر علیه السلام در یکی از فرامین تاریخی خود می فرمایند مردم به دو دسته اند: دسته اول کسانی که در دین برادر تواند و دسته دوم کسانی که در خلقت و آفرینش شبیه تواند، با هر دو گروه طوری رفتار کن که انتظار داری خدا با تو رفتار کند، بنابراین مبنای رفتار و تعاملات بیرونی دولت باید بر چنین پایه ای استوار باشد، اما در گذشته آیا به این گونه رفتار کرده ایم؟

وی افزود: شما مسئولان را توصیه می کنم، اول به توکل بر خدا و دوم توسل به گوهر عصمت مطلقه، حضرت ولی عصر (عج) که غیر از ایشان پناهی ندارید،" و من یتوکل علی الله فهوحسبه...، و ابتغوا الیه الوسیله، بوسیله امام زمان علیه السلام است.

او این مملکت اسلامی را متعلق به حضرت علی بی موسی الرضا (ع) دانست و تصریح کرد: این برادر و خواهر حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) حق عظیمی بر گردن همه ما دارند.

وحید خراسانی ضرورت اطمینان به عنایت الهی را یادآور شد و افزود: هر کسی به غیر از خدا دل ببندد به نتیجه نمی رسد.

وی به ذخائر ارزشمند وغنای منابع ملی کشور تأکید و عنوان کرد: کار وزارت اقتصاد در زمره سخت ترین امور است.

وحید خراسانی افزود: کسانی که پروائی از دشوارتر شدن اوضاع اقتصادی و معاش مردم ندارند و با اقدامات خود زمینه تشدید تحریم های جهانی بر مردم را فراهم می آورند، شاید از آن روست که از این شرایط سود می برند.

وی افزود: بسیاری از بیماران امکان تأمین هزینه چند میلیونی داروهای خود را نمی یابند، بسیاری از پدران امکان تأمین جهیزیه دختران خود را ندارند و بسیاری از پدران از اینکه پسرانشان امکان اشتغال ندارند در عذابند، بنابراین دولت باید با توسل به ائمه اطهار و بویژه حضرت علی بن موسی الرضا و حضرت صاحب الامر علیها السلام، با بهره گیری از نظر متخصصان به گره گشایی از معضلات اقتصادی کشور بپردازند و همه اول از قرآن شروع کنید و هر روز به هر مقدار که می توانید بخوانید و به خود حضرت ولی عصر( صلوات الله علیه) هدیه کنید، دست عنایت آن حضرت بر سر شما خواهد بود.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد