اونس طلا2394.45
مظنه15,917,000
18 گرم3,674,400
ارزش سکه35,861,001
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,050,000
نیم25,500,000
ربع15,500,000

یک مورد عجیب روی اسکناس جدید ۲۰۰ هزار تومانی + عکس

اسکناس ۲۰۰ هزارتومانی در سال ۱۳۸۶ به چاپ رسیده باشد، در زمان چاپ ارزشی برابر با ۲۱۴ دلار داشته و حالا که روانه بازار شده ارزشش حدود ۴ دلار است.

به گزارش سایت طلا، اسکناس ۲۰۰ هزارتومانی در سال ۱۳۸۶ به چاپ رسیده باشد، در زمان چاپ ارزشی برابر با ۲۱۴ دلار داشته و حالا که روانه بازار شده ارزشش حدود ۴ دلار است.

در نسخه ای که به عنوان نمونه روی وبسایت بانک مرکزی قرار گرفته، امضای محمود بهمنی رئیس کل اسبق بانک مرکزی به چشم میخورد و خبری از امضای وزیر وقت اقتصاد نیز روی آن نیست . بهمنی از سال ۱۳۸۷ تا ۱۳۹۲ رئیس کل بانک مرکزی بود. در عکس های دیگری که خبرگزاری ها منتشر کرده اند نیز امضای طهماسب مظاهری روی این اسکناس ها موجود است. مظاهری نیز در دولت احمدی نژاد مدت زمان کوتاهی از سال ۸۶ تا ۸۷ به عنوان رئیس کل بانک مرکزی فعالیت می کرد. پ

طراحی این اسکناس ها نیز به گونه ای است که برخلاف ایران چک های جدید، صفرهای آن به صورت کمرنگ در نیامده. ضمن اینکه وبسایت بانک مرکزی نیز درباره زمان چاپ آن سکوت کرده و مشخص نیست که این اسکناس ها در چه سالی تولید شده و چرا تا به حال از دسترس خارج بوده و هدف از توزیع آن در آستانه سال ۱۴۰۲ چیست؟

اما نکته جالب تر اینکه اگر این اسکناس ۲۰۰ هزارتومانی در سال ۱۳۸۶ به چاپ رسیده باشد، در زمان چاپ ارزشی برابر با ۲۱۴ دلار داشته و حالا که روانه بازار شده ارزشش حدود ۴ دلار است! به عبارت دیگر در طول مدتی که این اسکناس در انبار بانک مرکزی بوده ۵۴ برابر ارزش خود را از دست داده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد