اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تکرار ادعا‌های اوکراین در خصوص انهدام پهپاد‌های ایرانی

نیروی هوایی اوکراین ادعا کرد طی چند روز گذشته ۱۱ پهپاد ساخت ایران را منهدم کرده است.

به گزارش سایت طلا ، نیروی هوایی اوکراین امروز شنبه ضمن تکرار ادعای مشارکت پهپاد‌های ایرانی در جنگ روسیه و اوکراین مدعی شد که در چند روز گذشته ۱۱ پهپاد از ۱۶ پهپاد روسیه را که همگی شاهد ۱۳۶ ساخت ایران بوده اند و از سواحل شرقی دریای آزوف و از منطقه بریانسک روسیه پرتاب شده بودند، منهدم کرده است.

به گزارش تله تریدر، علاوه بر این، اداره نظامی کی یف ادعا کرد که پهپاد‌های شاهد به سمت پایتخت اوکراین نیز پرتاب شده اند که «همه اهداف هوایی توسط نیرو‌های پدافند هوایی منهدم شدند» و هیچ تلفات یا خسارتی گزارش نشده است.

پیشتر، نیروی هوایی اوکراین مدعی شده بود از ماه سپتامبر سال گذشته میلادی (شهریور سال جاری شمسی) تاکنون ۶۵۰ موشک روسی و ۶۱۰ پهپاد ساخت ایران را منهدم کرده است.

ادعا‌ها و اتهام زنی‌های اوکراین در این خصوص به اینجا ختم نشده است. سخنگوی فرماندهی نیروی هوایی اوکراین اخیرا مدعی شده بود ارتش کی یف از سپتامبر ۲۰۲۲ حدود ۵۰۰ پهپاد ساخت ایران را سرنگون کرده است.

پیش از این، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد ایران تاکنون ۱۷۰۰ فروند پهپاد انتحاری برای جنگ در اوکراین به روسیه داده که در آینده نزدیک عرضه خواهد شد.

در همین حال، اخیرا سنای آمریکا با تکرار اتهام زنی‌های خود علیه ایران در خصوص کمک پهپادی به روسیه، از دولت بایدن خواسته هرچه سریع‌تر سامانه‌هایی را برای مقابله با پهپاد‌های ایران تولید کند.

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال هم به نقل از منابع آگاه در یکی از کشور‌های همسو با آمریکا مدعی شده تهران - مسکو در حال همکاری برای ساخت کارخانه جدیدی در روسیه برای تولید پهپاد طراحی ایران هستند. با این وجود مسکو تاکید کرد این ادعا صحت ندارد و این روسیه است که بر روی قدرت پهپادی تمرکز کرده است.

آمریکا و غرب از توانایی ایران در حوزه پهپاد‌ها نگران بوده و ایران را به دلیل همکاری با روسیه در این حوزه مورد تحریم قرار دادند، اما ایران تاکید کرده است محدودیت‌های مربوط به تسلیحات ذیل قطعنامه ۲۲۳۱ در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۰ رسما خاتمه یافته و از آن زمان، انتقال تسلیحات به، یا از ایران، دیگر مشمول قطعنامه ۲۲۳۱ نمی‌شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد