اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش سفارت ایران به دروغ پراکنی برخی رسانه‌های اتریشی علیه ایران

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش با صدور بیانیه‌ای به دروغ پردازی‌های برخی رسانه‌های اتریشی مبنی بر ادعای شکنجه کودکان در ایران واکنش نشان داد و تصریح کرد که جریان عصبانی و سرخورده از پیشرفت‌های ایران نمی‌تواند برای همیشه حقیقت را از افکار عمومی غرب پنهان کند.

به گزارش سایت طلا ، در این بیانیه که یک نسخه آن در حساب کاربری توئیتری سفارت منتشر شد آمده است: رسانه‌های اتریشی "ناامید و سرخورده از تلاش‌های بی‌فرجامی که با جعل واقعیت انجام داده بودند و عصبانی از پیشرفت‌های ایران و گسترش تعاملات منطقه‌ای آن؛ همچنان در تلاشی مذبوحانه به انتشار این دروغها ادامه می‌دهند.»

این بیانیه می‌افزاید: «اما آنها نمی‌توانند برای همیشه حقیقت را برای افکار عمومی در غرب پنهان کنند.»

برخی از رسانه‌های اتریشی همگام با جریان ایران هراسی غربی به انتشار اخباری دروغ علیه جمهوری اسلامی ایران پرداخته که بارها با واکنش شدید سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش روبرو شده است.

ساعاتی پیش سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان هم درباره مواضع ضد ایرانی برخی دولت‌های اروپایی و قطعنامه روز گذشته پارلمان اروپا درباره مسمومیت در برخی از مدارس ایران تصریح کرد: افکار عمومی جهان از رفتارهای مبتنی بر استانداردهای دوگانه به ستوه آمده و راسخ‌تر می‌شوند که ادعاها و اتهامات غربی‌ها علیه ایران ریاکارانه و نامعتبر است.

وی اظهار داشت: مایه شرمساری است که بعضی‌ها، اقدامات عوامل خودفروخته و وابسته در این جنایت را ابزاری برای تخریب چهره و فضاسازی علیه جمهوری اسلامی ایران قرار داده و از آن به عنوان سوژه جدیدی برای تداوم ضدیت‌های بی‌پایان خود با جمهوری اسلامی ایران استفاده می‌کنند و متأسفانه پارلمان اروپا نیز مکانی برای این چهره‌های مشکوک و افراطی به‌منظور نفرت پراکنی علیه ملت ایران و پروژه ایران‌هراسی شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه تأکید کرد: در موضوع مدارس، بلندپایه‌ترین مقام های جمهوری اسلامی ایران این اقدام ضدانسانی را به شدت محکوم کرده و دستور انجام تحقیقات کامل درباره آن، یافتن عاملان این اقدام ضد انسانی و اشد مجازات آنان را خواستار شده‌اند.

سخنگوی دستگاه سیاست خارجی افزود: جمهوری اسلامی ایران فارغ از هرگونه فشار و عملیات روانی تمام تلاش خود را برای پیگیری اتفاقات رخ داده انجام خواهد داد و از هیچ تلاشی برای شناسایی و به عدالت سپردن عاملان و مباشران و مسببان این حوادث جنایت بار، فروگذار نخواهد کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد