اونس طلا2207.65
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

اتفاقی غیرمنتظره قیمت طلا را گران کرد

تمایل سرمایه‌گذاران به طلا به‌دنبال سقوط یکی از بانک‌های بزرگ آمریکا افزایش یافته است و به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده است.

به گزارش سایت طلا، در حالی که طلا می‌رفت تا یک هفته نزولی دیگر را پشت سر بگذارد بحران بانکی سیلیکون ولی سبب شد تا بازدهی هفتگی طلا طی یک روز وارد محدوده مثبت شود.

قیمت طلا پس‌از افزایش 2 درصدی در روز جمعه همچنان به روند افزایش خود در آسیا ادامه می‌دهد. تمایل سرمایه‌گذاران به این فلز گران‌بها به‌دنبال سقوط یکی از بانک‌های بزرگ آمریکا افزایش یافته است.

سقوط بانک سیلیکون ولی آمریکا که دومین ورشکستگی بزرگ یک بانک آمریکایی در تاریخ این کشور است، باعث نگرانی درمورد گسترش تأثیرات آن در کل سیستم مالی شده و قانون‌گذاران آمریکا را وادار به انجام اقداماتی جهت حمایت از سرمایه‌گذاران این بانک کرده‌است.

حالا پس از این بحران بانکی برخی تحلیل گران بر این باورند که احتمالا این موضوع فدرال رزرو را برای افزایش بیشتر نرخ بهره محتاط تر خواهد کرد.

مقامات ایالات‌متحده برای جلوگیری از پیامدهای مالی ناشی از شکست بانک سیلیکون ولی گفتند که همه مشتریان از روز دوشنبه به سپرده‌های خود دسترسی خواهند داشت.

بیشتر بخوانید

پیش بینی عجیب قیمت طلا در کوتاه مدت و بلند مدت

طلا از این بی‌ثباتی به‌وجودآمده سود برد و به بالاترین رقم طی یک ماه گذشته رسیده است. نگرانی درمورد شرایط بانک سیلیکون ولی به نفع این فلز گران‌بها بوده‌است. دراین‌بین انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا در هفته گذشته تصویر پیچیده‌ای از اقتصاد ارائه داده، چون فدرال رزرو آمریکا همچنان در فکر افزایش بیشتر نرخ بهره است.

قیمت هر اونس طلا امروز در لحظه تنظیم این گزارش با 14 دلار افزایش به 1882 دلار رسید.

گزارش تورم آمریکا قرار است در روز سه‌شنبه منتشر شود، در تعیین اقدام بعدی بانک مرکزی آمریکا در شرایط سقوط این بانک بزرگ مؤثر است. پیچیدگی‌های مالی به‌وجودآمده در نتیجه‌ این اتفاق می‌تواند باعث کاهش احتمال یک اقدام سخت‌گیرانه از سوی فدرال رزرو در اجلاس این ماه باشد.

قیمت نقره امروز با 1.90 درصد افزایش به 20 دلار و 90 سنت رسید و پلاتین با 0.62 درصد افزایش 970 دلار و 82 سنت معامله می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد