اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تحلیل کیتکو نیوز از عوامل موثر بر قیمت طلا در کوتاه مدت

سایت طلا : در حالی که قیمت جهانی طلا در روزهای اخیر بار دیگر با کاهش روبرو شده تحلیلگران کیتکو نیوز بر این باورند که نشست بانک مرکزی اروپا و آمارهای اشتغال در آمریکا مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طلا خواهد بود.


به گزارش سایت طلا به نقل از کیتکو نیوز؛ قیمت هر اونس طلا روز گذشته بار دیگر با کاهش روبرو شد و در آخرین ساعات مبادلات روز جمعه به کمتر از 1313 دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش قیمت طلا در هفته گذشته بیش از 2.9 درصد کاهش یافت و قیمت هر اونس نقره نیز افت 3.5 درصدی را در این مدت تجربه کرده است.

تازه ترین نظرسنجی کیتکو نیوز از کارشناسان اقتصادی نیز نشان داد که قیمت طلا در هفته جاری با کاهش روبرو خواهد شد. کاهش نرخ تورم منطقه یورو و افزایش تولیدات صنعتی آمریکا طی ماه گذشته تاثیر زیادی بر افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت جهانی طلا داشته است.

بر این اساس به اعتقاد کارشناسان اقتصادی سرمایه گذاران بین المللی منتظر کاهش قیمت طلا به کمتر از 1270 دلار در هر اونس هستند تا خرید خود را مجددا آغاز کنند.

به نظر می رسد برگزاری نشست بانک مرکزی اروپا در روز پنج شنبه آینده و انتشار گزارش ماهانه وزارت کار آمریکا در خصوص وضعیت اشتغال و بیکاری در روز جمعه تاثیر زیادی بر تحولات قیمت طلا در کوتاه مدت خواهد داشت.

برخی کارشناسان اقتصادی معتقدند که با توجه به کاهش نرخ تورم منطقه یورو احتمال کاهش مجدد نرخ بهره بانکی از سوی بانک مرکزی اروپا وجود دارد./م

سایت طلا خبرهای پیشبینی را به درخواست کاربران قرار داده و خود هیچ گونه اعتقادی به پیشبینی قیمت ها ندارد.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد