اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش چشمگیر قیمت طلا و نقره در بازارهای جهان

روز گذشته بازار طلا بزرگترین کاهش قیمت خود طی تقریبا سه هفته گذشته را تجربه کرده و نقره نیز با بیشترین میزان افت قیمت طی بیش از یک ماه گذشته مواجه شد. افزایش گمانه زنی ها درباره توقف زودتر از پیش بینی محرک های پولی فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) عامل کلیدی در این زمینه بوده است.



فدرال رزرو اعلام کرده است که اقتصاد آمریکا نشانه های بهبود و تقویت بنیادی را نشان داده است. به گفته بانک های سیتی گروپ و بارکلیز، این بیانیه می تواند به امکان کاهش برنامه اوراق قرضه این بانک در موعدی زودتر از ماه دسامبر اشاره داشته باشد. در این شرایط دلار نیز مسیر طولانی ترین دوران افزایش ارزش خود طی هشت هفته در برابر سبد 10 ارز مطرح جهان را دنبال کرده است.

افزایش ارزش دلار به ضرر طلا بوده و موجب کاهش هرچه بیشتر قیمت این فلز گران بها می شود. بر همین اساس و تا پیش از پایان معاملات روز گذشته، قیمت هر اونس طلا برای تحویل در ماه دسامبر در بازار کامکس نیویورک با 1.9 درصد کاهش به 1323.70 دلار رسید که بیشترین میزان کاهش از یازدهم اکتبر تاکنون، محسوب می شود. طی ماه جاری میلادی فلز زرد کاهش قیمت 0.2 درصدی را ثبت کرده است.

همچنین، طلا طی سال جاری میلادی طلا کاهش 21 درصد ارزش خود را شاهد بوده و در مسیر تجربه نخستین کاهش قیمت سالانه از سال 2000 تاکنون، قرار گرفته است. برخی از سرمایه گذاران به واسطه عملکرد مثبت بازارهای سرمایه آمریکا و کنترل تورم فعالیت خود را در بازار طلا به عنوان ذخیره ای امن کاهش داده اند.

در دیگر بازارهای فلزات گران بها، هر اونس نقره برای تحویل در ماه دسامبر با 4.9 درصد کاهش برابر با 21.867 دلار معامله شد که بیشترین میزان کاهش از بیستم سپتامبر تاکنون، محسوب می شود. نقره طی ماه جاری میلادی افزایش ارزش 0.7 درصدی خود را تجربه کرده، اما در مدت زمان سپری شده از سال 2013 افت 28 درصدی را شاهد بوده است.

قیمت پلاتین برای تحویل در ماه ژانویه نیز با 2.1 درصد کاهش به 1448.40 دلار در هر اونس رسید که بیشترین میزان کاهش از بیستم سپتامبر تاکنون، بوده است.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد