اونس طلا2394.45
مظنه16,096,000
18 گرم3,715,700
ارزش سکه36,264,288
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000
گزارش آگهی

وضعیت بازار ارز شیبا چگونه است؟ شیبا بخریم یا بفروشیم؟

شیبا اینو در جریان بازار گاوی سال 2021 و اوج محبوبیت میم کوین‌ها به خاطر حمایت‌های ایلان ماسک، معرفی شد و توانست به بهترین شکل ممکن از روند صعودی سواری بگیرد.

شیبا اینو در جریان بازار گاوی سال 2021 و اوج محبوبیت میم کوین‌ها به خاطر حمایت‌های ایلان ماسک، معرفی شد و توانست به بهترین شکل ممکن از روند صعودی سواری بگیرد. سازنده توکن Shiba Inu آن را ورژنی بهتر نسبت به Dogecoin، نخستین میم کوین دنیا، معرفی کرد و آینده‌ای روشن برای آن متصور شد. از نظر میزان رشد، ارز شیبا عملکردی بی‌نظیر داشت و رشدی حدودا 15 میلیون درصدی را از کف تا سقف تاریخی خود تا امروز تجربه کرد! اما آیا روند رشد آن باز هم ادامه خواهد داشت؟ آیا هنوز فرصت خوبی برای خرید شیبا اینو است یا بهتر است هولدرها و سرمایه گذاران کنونی این ارز دیجیتال هر چه زودتر از بازار توکن SHIB خارج شوند؟

برای تحلیل دقیق‌تر، بهتر است ابتدا به دید خوبی از این پروژه کریپتویی برسیم. در ادامه رمز ارز شیبا اینو را به طور مختصر معرفی می‌کنیم.

ارز دیجیتال شیبا اینو (Shiba Inu) چیست؟

شیبا اینو یک توکن اتریومی بر مبنای استاندارد ERC20 است و در دسته‌بندی میم کوین‌ها قرار می‌گیرد. این نوع رمز ارزها کاربرد خاصی ندارند و بر اساس میم‌های اینترنتی، برای شوخی، خنده و سرگرمی، ایجاد می‌شوند! با توجه به نداشتن ارزش ذاتی، موفقیت یا سقوط آن‌ها کاملا به میزان حمایت جوامع آنلاین و اینفلوئنسرها وابسته است. شیبا اینو نیز وضعیت کاملا مشابهی دارد. با این حال اکنون ارزش بازار آن نسبت به برخی پروژه‌های قدرتمند دارای بلاک چین اختصاصی بالاتر است!

حتی بر اساس تعریف سازنده ارز شیبا اینو می‌توان به سادگی پروژه پی برد. خالق رمز ارز Shiba Inu، فردی ناشناس با نام مستعار ریوشی (Ryoshi)، آن را چنین تعریف کرده است: SHIB یک توکن رمزنگاری شده روی بلاک چین اتریوم است و این امکان را برای افراد ایجاد می‌کند تا به وسیله پرداخت مبالغی نه چندان زیاد، میلیون‌ها و شاید میلیاردها عدد از این توکن را خریداری کنند.

البته، به لطف سرمایه‌ای که بعد از رشد نجومی قیمت ارز شیبا به دست آمد، یک تیم توسعه برای Shiba Inu شکل گرفت که متشکل از افرادی ناشناس است. آن‌ها‌ اکنون روی توسعه بلاک چین اختصاصی خود کار می‌کنند و اهدافی بزرگ نظیر ساخت یک متاورس منحصربه‌فرد تحت برند خود دارند. بعد از مدت‌ها انتظار، حتی اولین بازی کریپتویی شیبا اینو با نام شیبا اترنیتی «Shiba Eternity» نیز مدتی قبل عرضه شد.

در هر صورت، کاربردی یا غیر کاربردی، کوین یا توکن، ارز شیبا اینو در حال حاضر بر اساس معیار مهم مارکت کپ در رتبه 15 بازار رمز ارز قرار گرفته و بازاری به ارزش بیش از 5 میلیارد دلار دارد.

آیا شیبا اینو اکنون ارزش خرید دارد؟

رتبه توکن SHIB از نظر حجم معاملات روزانه 25 است. این نشان می‌دهد بازار خرید ارز شیبااینو همچنان داغ است. سرمایه گذارانی که اکنون وارد بازار ارز Shiba Inu می‌شوند، معمولا در انتظار سودهای نجومی مشابه سودهای اولین خریداران هستند، اما آیا این فرصت هنوز وجود دارد؟

بهتر است ابتدا نگاهی به دلایل رشد باورنکردنی ارز دیجیتال شیبا اینو داشته باشیم. سپس به بررسی وجود یا عدم وجود این عوامل در حال حاضر بپردازیم. به این ترتیب به دید خوبی درباره آینده توکن Shiba Inu خواهیم رسیم.

شیبا اینو چطور رشد کرد؟

رشد فضایی شیبا اینو دلایل متعددی داشت، اما مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد بیشترین تاثیر را داشتند. بعد از ذکر هر مورد، وجود یا عدم وجود این فاکتور محرک در حال حاضر را بررسی می‌کنیم.

حمایت ایلان ماسک از اولین میم کوین بازار

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد دنیا که به خاطر دستاوردهایش در حوزه هوافضا، خودرو و دیگر زمینه‌ها به چهره‌ای خاص و محبوب تبدیل شده است، از ابتدای سال 2021 ناگهان شروع به حمایت از دوج کوین کرد و آن را ارز دیجیتال مردم نامید. بعد ازهر مرتبه‌ای که او یک توییت درباره Dogecoin می‌زد، قیمت آن چند برابر می‌شد. خیلی زود سر و کله ارز شیبا اینو پیدا شد و خود را ورژن بهتری نسبت به اولین میم کوین معرفی کرد.

بسیاری تصور کردند ایلان ماسک از این رمز ارز نیز حمایت و در آن سرمایه گذاری می‌کند. بعد از صعود قیمت تاریخ‌ساز Shiba Inu مشخص شد این ارز دیجیتال در پرتفوی سرمایه گذاری کریپتویی ایلان ماسک هیچ جایی ندارد. از طرفی توییت‌های ایلان ماسک دیگر تاثیر خود را از دست داده‌اند و حتی قیمت Doge را هم افزایش نمی‌دهند! در نتیجه دیگر نمی‌توان به حمایت اینفلوئنسرها، حتی ثروتمندترین انسان کره زمین، دل خوش کرد.

ارزان قیمت بودن ارز شیبا اینو

یک تصور غلط که متاسفانه هنوز بین برخی سرمایه گذاران وجود دارد، پتانسیل رشد بالای ارزهای ارزان قیمت است. در نتیجه بهترین ارزها برای خرید و سرمایه گذاری، کوین‌ها و توکن‌های دارای تعداد زیادی اعشار در قیمت خود هستند. ابتدای عرضه توکن Shiba Inu در صرافی‌های غیر متمرکز حدود دو سال قبل، قیمت هر واحد آن 0.000000000082 دلار بود. اگرچه ارز شیبا اینو با 12.5 میلیون درصد رشد از این کف اکنون حوالی 0.00001028 دلار خرید و فروش می‌شود، اما به نظر هنوز بسیار ارزان است.

حین بررسی یک ارز دیجیتال باید از تمام جوانب آن به آن نگاه کرد. یکی از مهمترین فاکتورها که عده زیادی از آن غافل می‌شوند ارزش بازار (مارکت کپ) است؛ این معیار نشان می‌دهد در بازار یک دارایی خاص، مثلا یک رمز ارز، چقدر سرمایه گردش می‌کند. برای محاسبه آن کافی است تعداد واحدهای موجود (در اینجا تعداد توکن در گردش) را در قیمت واحد ضرب کنیم.

وقتی یک دارایی بازار کوچکی دارد، با ورود مقدار قابل توجهی سرمایه، رشد زیادی را تجربه خواهد کرد. اما همینطور که ارزش بازار بیشتر و بیشتر می‌شود، قیمت هر واحد دیگر به راحتی قبل از جا کنده نخواهد شد. در حال حاضر ارز دیجیتال شیبا اینو بازاری به ارزش بالای 5 میلیارد دلار دارد. حتی اگر قرار به 1 دلاری شدن (فقط 1 دلار ناقابل) ارز Shiba Inu باشد، مارکت کپ آن حدودا 486 تریلیون دلار خواهد شد که مساوی بودجه 70 سال آمریکا است! اگرچه برنامه‌ای برای توکن‌سوزی SHIB در نظر گرفته شده، اما این روند بسیار آهسته است.

نتیجه‌گیری؛ برای زیر و رو شدن با شیبا اینو خیلی دیر شده!

شیبا اینو اکنون 88 درصد پایین‌تر از سقف 0.00008845 دلاری خود معامله می‌شود. در حال حاضر نه تنها کل بازار ارز دیجیتال درگیر یک روند صعودی سنگین شده است، بلکه فاکتورهای اصلی محرک رشد Shiba Inu نیز دیگر وجود ندارند. در این شرایط تنها می‌توان به جلب شدن دوباره توجه نهنگ‌ها به سمت شیبا اینو امیدوار بود. از طرفی، حتی در صورتی که محرک‌های قبلی با قدرت قبل دوباره ظاهر شوند، توکن SHIB دیگر رشدی فضایی نخواهد داشت.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد