اونس طلا2206.63
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ترسناک اما واقعی: تکنولوژی WiFi می‌تواند داخل خانه شما را ببیند!

محققان موفق به توسعه سیستمی شده‌اند که با استفاده از تکنولوژی WiFi و بدون دوربین می‌تواند تنها با بازگشت سیگنال‌ها، داخل خانه شما را ببیند!

به گزارش سایت طلا، محققان موفق به توسعه سیستمی شده‌اند که با استفاده از تکنولوژی WiFi و بدون دوربین می‌تواند تنها با بازگشت سیگنال‌ها، داخل خانه شما را ببیند!

محققان دانشگاه کارنگی ملون سیستمی را آزمایش کرده‌اند که از سیگنال‌های وای فای برای تشخیص موقعیت و نحوه حضور افراد در یک اتاق استفاده می‌کند. این محققان در آزمایش مودم‌های TP-Link Archer A7 AC1750 را در انتهای یکی از اتاق‌ها قرار داده،‌ در حالی که چند نفر در اتاق دیگری حضور داشتند. سپس الگوریتم‌های هوش مصنوعی تداخل سیگنال‌های وای فای ایجاد شده توسط افراد را اندازه‌گیری کردند. نتیجه به‌دست آمده شگفت‌انگیز بود! آن‌ها با کمک تکنولوژی WiFi عکس‌های وایرفریم دقیقی را به‌دست آورده‌اند.

این سیستم ادراک مبتنی بر تکنولوژی WiFi چگونه کار می‌کند؟

همانطور که در زیر می‌بینید، تصاویر وایرفریمی که از سیستم مانیتورینگ وای فای به‌دست آمده، به‌دقت نشان می‌دهد که افراد چگونه در اتاق ایستاده و مشغول چه کاری هستند. استفاده از فناوری وای فای نسبت به دوربین‌ها مزیت‌های فراوانی دارد. اولین اینکه تخمین‌های وایفریم‌ها از وضعیت افراد می‌تواند به حریم خصوصی آن‌ها احترام بگذارد. دوم اینکه در چنین فناوری به نور احتیاجی نیست و به‌لطف وای فای می‌توان وضعیت بدن را حتی زمانی که اشیائی در جلوی مسیر آن قرار دارند را هم مشاهده کرد. چیزی که با دوربین‌ها امکان‌پذیر نیست.

یکی دیگر از مزیت‌های کشف مهم محققان این است که روترهای وای فای مورد استفاده در این آزمایش هر کدام تنها ۳۰ دلار قیمت داشتند؛ بنابراین این روش خیلی کم هزینه‌تر از روش‌های پرهزینه با استفاده از سیستم‌های گران قیمتی مثل رادار و LiDAR است.

در بالا می‌توانید تصاویر وایرفریم ایجاد شده توسط هوش مصنوعی و تکنولوژی WiFi از داخل یک خانه را ببینید. همچنین در کنار آن‌ها این وایرفریم‌ها را با تصاویر ثبت شده با دوربین از همان زاویه همگام‌سازی کردیم که می‌تواند دقت بالای این سیستم در تخمین جایگاه و حالت ایستادن یا نشستن افراد را نشان دهد.

محققان دانشگاه کارنگی ملون به‌طور خلاقه نحوه عملکرد این فناوری را شرح داده‌اند. آن‌ها می‌گویند که فناوری ادراک مبتنی بر وای فای استفاده شده در اینجا، بر اساس سیگنال کانال توزیع اطلاعات وای فای (CSI) به‌دست آمده است. سیگنالی که نشان‌دهنده نسبت بین موج سیگنال ارسالی و دریافتی است. سپس این داده‌ها توسط یک شبکه عصبی هوشمند بینایی کامپیوتری پردازش شده‌اند تا نوع قرارگیری افراد در اتاق تخمین زده شود. محققان برای سرعت بخشیدن به تولید نتایج به‌سبک وایرفریم، بدن انسان را برای سیستم در ۲۴ قسمت مختلف تعریف کرده‌اند.

البته آن‌ها می‌گویند که روش به‌کار گرفته شده چندان بدون مشکل هم نیست و آن‌ها هنوز خطاهای آشکاری را در برخی از صحنه‌ها می‌بینند. به‌طور مثال در بسیاری از مواقع نحوه ایستادن افراد به‌درستی نمایش داده نمی‌شود و اگر افراد زیادی داخل اتاق باشند، تصاویر دچار اختلال می‌شود. چرا که این سیستم هوشمند در حال حاضر فقط برای تشخیص ۳ نفر یا کمتر در داخل یک اتاق طراحی شده است.

محققان می‌گویند هنوز فاصله زیادی تا تکمیل بهینه‌سازی‌های این سیستم و بهبود عملکرد آن وجود دارد. در همین راستا آن‌ها مشغول آموزش دادن به الگوریتم‌های هوش مصنوعی سیستم تکنولوژی ادراکی خود هستند تا بتواند نتایج بهتری را به‌دست بیاورد. این فناوری می‌تواند روش خوبی برای حفظ حریم خصوصی در سیستم‌های نظارتی (مثل نظارت روی سلامت افراد سالمندی که تنهایی زندگی می‌کنند) باشد. اما بی‌شک می‌تواند از مودم روترها، دستگاه‌های جاسوسی را هم بسازد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد