اونس طلا2324.45
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

کری: بحران مالی واشنگتن زودگذر است

وزیر امور خارجه آمریکا، چین و کشورهای جنوب شرق آسیا را برای مذاکره درباره دریای چین جنوبی در نشست همکاری‌های اقتصادی آسیا - اقیانوسیه تحت فشار گذاشته است.



به گزارش خبرگزاری رویترز، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن در نشست همکاری‌های اقتصادی آسیا – اقیانوسیه اعلام کرد: مناقشات بر سر دریای چین جنوبی مسئله نگران‌کننده‌ای برای کل منطقه محسوب می‌شود.

وی گفت: توکیو به همکاری‌های خود با انجمن همکاری‌های جنوب شرق آسیا( آسه‌آن ) برای حل این اختلاف ادامه می‌دهد.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا نیز در این نشست به طور جداگانه مذاکراتی با رهبران کشورهای جنوب شرق آسیا داشته و با لی‌ ککیانگ، نخست‌وزیر چین در حاشیه این نشست دیدار کرد.

یکی از مقامات ارشد آمریکایی در این باره گفت: جان کری به کشورهای عضو آسه آن تاکید کرد تا به همکاری‌های خود برای ارتقای همبستگی و اتحاد ادامه دهند.

جان کری نیز عنوان داشت: توازون مجدد در وضعیت مالی آمریکا یک تعهد است. من به شما اطمینان می‌دهم که این بحران در واشنگتن یک رویداد زودگذر در سیاست‌های واشنگتن است. همکاری که ما با آ سه آن داریم، یکی از اولویت‌های اصلی حکومت باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا است.

این اظهارات جان کری پس از آن مطرح شد که نخست‌وزیر چین در حاشیه نشست آسیا – اقیانوسیه نسبت به تعطیلی دولت آمریکا ابراز نگرانی کرد.

چین یکی از وام‌دهندگان بزرگ به آمریکا است که با تعطیلی دولت واشنگتن، بسیار نگران شده است.
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد