اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

خبری مهم برای خریداران طلا

به نظر میرسد قیمت طلا در آستانه سال نو میلادی افزایشی شود زیرا تقاضا در آستانه تعطیلات افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سایت طلا،قیمت طلا پیش از تعطیلی بازار به 1798 دلار رسید و در تلاش است به کانال 1800 دلار بازگردد.

افزایش قیمت طلا در هفته پیش زمانی آغاز شد که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو اعلام کرد که این نهاد سیاست‌های مالی انقباضی خود را در دسامبر کاهش حواهد داد.

در عین حال، تحلیلگران همچنین گفته‌اند که نگرانی‌های فزاینده از رکود اقتصادی نیز موجب تقویت پناهگاه های سنتی از جمله طلا خواهد شد.

اداره آمار کار ایالات‌متحده روز جمعه اعلام کرد که ۲۶۳ هزار شغل در ماه نوامبر ایجاد شده است. این داده‌ها به‌طور قابل‌توجهی از انتظارات پیش‌بینی‌شده اقتصاددانان که افزایش شغلی حدود ۲۰۰ هزار نفر را پیش‌بینی می‌کردند، پیشی گرفت.

بازار طلا در آستانه انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی تحت فشارهای فنی فروش اندکی قرار داشت و شاهد تحرک چندانی نبود. هر اونس طلا در ماه فوریه آخرین بار به قیمت ۱۷۹۸ دلار معامله شد که تقریباً یک درصد در روز کاهش داشت.

تازه‌ترین نظرسنجی هفتگی طلای کیتکو نیوز نشان می دهد که تحلیلگران وال استریت و سرمایه گذاران خرده فروشی مین استریت به طور قابل توجهی نسبت به طلا در کوتاه مدت خوشبین هستند.

این هفته، 18 تحلیلگر وال استریت در نظرسنجی Kitco News Gold شرکت کردند. 12 تحلیلگر معادل 67 درصد روند مثبتی را برای طلا پیش‌بینی کردند، و مابقی این روند را منفی دانسته‌اند.

در همین حال، 1018 نفر در یک نظرسنجی آنلاین خرده فروشی شرکت کرده اند. از این تعداد 715 نفر یا 70 درصد روند بازار طلا در هفته آتی را صعودی، 188 یا 18 آن را نزولی و 11 درصد روند بازار را کم‌نوسان ارزیابی کرده‌اند.

کاترین جوج، اقتصاددان ارشد در CIBC گفت: فدرال رزرو به دنبال خنک کردن بازار کار است تا تورم را به هدف بازگرداند و داده‌های اشتغال در ماه نوامبر نتیجه زیادی در این زمینه نداشت.

برخی از تحلیلگران اظهار کردند که آخرین داده‌های اشتغال باید فدرال رزرو را مجبور کند تا سیاست پولی تهاجمی خود را تا پایان سال حفظ کند. با این حال، بازارها همچنان احتمال نزدیک به ۷۵ درصدی را برای افزایش ۵۰ واحدی نرخ بهره در ماه آینده دارند.

آدام باتن، رئیس استراتژی ارز در Forexlive.com، نیز اعلام کرد طلا از عوامل فصلی مثبت بهره می برد زیرا تقاضا در آستانه تعطیلات افزایش پیدا می‌کند.

انتهای پیام

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد