اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مقایسه قیمت دلار آزاد، سهمیه‌ای و اوراق ارزی

خریداران اوراق ارزی و سهمیه‌ای روز چهارشنبه دوم آذر بابت هر دلار به ترتیب هزار و ۵۰۰ و هزار و ۱۰۰ تومان کمتر از بازار آزاد پرداخت کردند

دلار از اوج خودش در روز ۹ آبان تقریبا هزار و ۲۰۰ تومان معادل سه درصد پایین آمده است. همزمان با فروکش کردن تب دلار، بانک مرکزی به‌عنوان یکی از بازیگران اصلی بازار برای کنترل قیمت ارز از نیمه آبان بستری را برای فروش اوراق ارزی فراهم کرد و کنار آن فروش ارز سهمیه‌ای را دوباره کلید زد. خریداران ارز سهمیه‌ای امروز چهارشنبه دوم آذر بابت خرید هر اسکناس دلار تقریبا هزار و ۱۰۰ تومان کمتر از بازار آزاد پرداخت کردند و قیمت اوراق ارزی که براساس میانگین نرخ موزون روز قبل در بازار متشکل ارزی محسابه می‌شود، حدود هزار و ۵۰۰ تومان کمتر از نرخ‌های اعلامی از سوی دلال‌های بازار آزاد بوده است.

قیمت دلار در بازار آزاد؛ تقریبا ۳۵ هزار تومان

فرارو نوشت، قیمت دلار آزاد چهارشنبه دوم آذر تقریبا ۳۵ هزار تومان به ثبت رسید. این رقم را دلال‌های میدان فردوسی و سبزه‌میدان به خریداران دلار پیشنهاد می‌دادند که نسبت به روز گذشته شاهد آرامش نسبی قیمت‌ها در بازار هستیم. کف قیمت دلار آزاد امروز ۳۴ هزار و ۸۷۵ تومان به ثبت رسیده و بیشترین رقمی که خریداران دلار امروز بابت اسکناس آمریکایی پرداخت کردند، ۳۵ هزار و ۲۱۰ تومان بوده است. نمودار دلار مشخص می‌کند که اسکناس آمریکایی حداقل در یک هفته اخیر روز‌های آرامی را تجربه کرده و در این مدت بین دو عدد ۳۴ هزار و ۷۵۰ تومان تا ۳۵ هزار و ۲۵۰ تومان رفت‌وبرگشت‌های محدودی داشته است.

قیمت دلار سهمیه‌ای؛ تقریبا ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان

قیمت دلار سهمیه‌ای امروز چهارشنبه دوم آذر در نیمه دوم معاملات بازار برای خریداران آن تقریبا ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان محاسبه شد؛ یعنی هزار و ۱۰۰ تومان کمتر از نرخ بازار آزاد. شرایط خرید ارز سهمیه‌ای نشان می‌دهد متقاضیان آن می‌توانند تا سقف دو هزار یورو یا معادل دلاری آن دریافت کنند. الان با احتساب نرخ برابری یورو و دلار، ارزش دو هزار یورو معادل تقریبا دو هزار و ۶۰ دلار است و خرید این میزان دلار در بازار متشکل ارزی تحت عنوان ارز سهمیه‌ای نزدیک ۷۰ میلیون تومان تمام می‌شود. در بازار آزاد خرید این میزان دلار تقریبا دو میلیون تومان بیشتر هزینه داشته است. خرید ارز سهمیه‌ای از روز ۱۵ آبان دوباره کلید خورد و متقاضیان واجد شرایط آن به جز رفتن سراغ صرافی‌ها و شعب منتخب بانکی، می‌توانند به شکل غیرحضوری برای دریافت آن اقدام کنند.

قیمت اوراق ارزی؛ تقریبا ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان

قیمت دلار برای خریداران اوراق ارزی با احتساب میانگین نرخ موزون روز قبل در بازار متشکل ارزی درنظر گرفته می‌شود. به‌عنوان مثال قیمت اوراق ارزی امروز چهارشنبه دوم آذر برای خریداران آن تقریبا ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان لحاظ می‌شود که این رقم میانگین موزون روز قبل است و نسبت به قیمت امروز دلار در بازار آزاد تقریبا هزار و ۵۰۰ تومان کمتر است. البته خرید اوراق ارزی شرایط خاص خودش را دارد. آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده، سقف فروش اوراق ارزی معادل ریالی چهار هزار دلار است و کف آن هزار دلار خواهد بود. به این ترتیب شخصی که امروز برای خرید چهار هزار دلار اوراق ارزی اقدام کرده، چیزی حدود ۱۳۴ میلیون تومان پرداخته درحالی که خرید این میزان دلار در بازار آزاد تقریبا ۱۴۰ میلیون تومان تمام می‌شده است. به جز شرایط مربوط به حداقل و حداکثر میزان خرید اوراق ارزی، کسی که برای خرید آن اقدام می‌کند باید حداقل ۱۸ سال سن داشته باشد. از طرفی اوراق ارزی که یک بستر جدید برای سرمایه‌گذاری است، برخلاف اوراق سکه در بورس، قابلیت انتقال به غیر را ندارد.

مقایسه قیمت دلار آزاد، سهمیه‌ای و اوراق ارزی در روز چهارشنبه دوم آذر

انواع دلار قیمت
آزاد ۳۵ هزار تومان
سهمیه‌ای ۳۳ هزار و ۹۰۰ تومان
اوراق ارزی ۳۳ هزار و ۵۰۰ تومان

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد