اونس طلا2197.62
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

علائم تیروئیدِ کم‌کار در کودکان و نوجوانان

کم کاری تیروئید (تیروئید کم کار) عارضه‌ای است که در آن غده تیروئید به اندازه کافی برخی از هورمون‌های حیاتی را تولید نمی‌کند.

به گزارش سایت طلا ، به طور کلی، کودکان و نوجوانانی که به کم کاری تیروئید مبتلا می شوند علائم و نشانه های مشابه با بزرگسالان را دارند با این حال ممکن است علائم زیر را نیز تجربه کنند:

- رشد ضعیف و در نتیجه کوتاهی قد
- تاخیر در رشد دندان های دائمی
- تاخیر در بلوغ
- رشد ذهنی ضعیف

کم کاری تیروئید ممکن است در مراحل اولیه علائم قابل توجهی ایجاد نکند اما با گذشت زمان، کم کاری تیروئید که درمان نشده می تواند باعث بروز شماری از مشکلات سلامتی مانند چاقی، درد مفاصل، ناباروری و بیماری قلبی شود.

به گزارش سایت اطلاع رسانی "مایو کلینیک"، همچنین توجه به این نکته ضروریست که اگرچه هر کسی ممکن است به کم کاری تیروئید مبتلا شود، اما اگر یک زن هستید، بیشتر از ۶۰ سال دارید، سابقه خانوادگی بیماری تیروئید دارید، یک بیماری خود ایمنی مانند دیابت نوع یک یا بیماری سلیاک دارید، امواج رادیوگرافی به گردن یا بالای سینه شما برخورد کرده، جراحی تیروئید (تیروئیدبرداری) داشته اید یا در شش ماه گذشته باردار یا بچه دار شده اید، احتمال ابتلایتان به تیروئید کم کار بیشتر است.

در صورت مشاهده هر یک از علائم کم کاری تیروئید از جمله ضعف و خستگی، خواب‌آلودگی، پوست خشک، عدم تحمل سرما، افزایش وزن و ... بهتر است با پزشک عمومی مشورت شود تا با انجام آزمایش خون و اندازه‌گیری سطح هورمون‌ها، عملکرد غده تیروئید مورد بررسی قرار گیرد.

کودکان و نوجوانان نیز می بایست در صورتی که علائم ذکر شده را به صورت چشمگیر دارند، توسط پزشک متخصص معاینه شوند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد