اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

با این روش ساده قفل گوشی اندرویدی را در چند ثانیه باز کنید

بارها گفته شده که گوشی های هوشمند امنیت بالایی ندارند. در ادامه به شما نحوه باز کردن قفل گوشی های اندرویدی را در تنها چند ثانیه نشان می‌دهیم.

به گزارش سایت طلا، بارها گفته شده که گوشی های هوشمند امنیت بالایی ندارند. در ادامه به شما نحوه باز کردن قفل گوشی های اندرویدی را در تنها چند ثانیه نشان می‌دهیم.

گوگل اخیرا یک آپدیت امنیتی بسیار مهم منتشر کرده است تا به واسطه آن چند آسیپ‌پذیری خطرناک را در اندروید برطرف کند. یکی از این مشکلات به افراد اجازه می‌دهد به راحتی و در تنها چند ثانیه قفل گوشی های اندرویدی را باز کنند.

باز کردن بسیار آسان قفل گوشی های اندرویدی

برای این کار نیاز به هیچ نرم‌افزار یا ابزار خاصی ندارید و البته فرقی هم نمی‌کند که گوشی مورد نظر پیکسل بوده یا توسط شرکت‌های مطرحی همچون سامسونگ، شیائومی و … ساخته شده باشد. با این روش همچنین فرد به تمامی داده‌های موجود در گوشی شما دسترسی پیدا خواهد کرد. به بیانی دیگر می‌توان گفت که بهترین روش برای دزدان به حساب می‌آید.

تنها چیزی که برای باز کردن قفل گوشی اندرویدی نیاز دارید، یک سیم‌کارت با پین‌کد فعال است. سیم‌کارت جدید را داخل دستگاه قرار داده و سه بار پین‌کد را اشتباه وارد کنید. سپس کد قفل‌گشای شخصی (PUK) سیم‌کارت را وارد کنید. در این مرحله می‌توانید یک پین‌کد جدید برای سیم‌کارت تعریف کنید.

همین‌جا کار تمام می‌شود و قفل دستگاه به صورت کامل باز خواهد شد. این مشکل به خاطر نحوه مدیریت‌ روش‌های مختلف امنیتی در اندروید به وجود آمده بود؛ اما خوشبختانه با آپدیت جدید گوگل برطرف شده است. اولین بار فردی به نام David Schutz بود که متوجه این مشکل شد. وی همچنین توضیح داد که این مشکل تنها در صورتی که کاربر اصلی گوشی یک بار پس از روشن کردن دستگاه آن را باز و سپس قفل کرده باشد، عمل خواهد کرد.

پس از مدتی گوگل نیز این آسیب‌پذیری را تایید و مبلغ ۷۰ هزار دلار را به عنوان تشکر به او پرداخت کرد. گوگل با تغییر در کدهای پروژه متن‌ باز اندروید توانسته این مشکل را از نسخه‌های ۱۰، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ سیستم‌عامل موبایلی خود برطرف کند. با توجه به خطر باز کردن قفل گوشی های اندرویدی در تنها چند ثانیه، احتمالا به زودی شاهد ارائه آپدیت از سوی شرکت‌های مختلف خواهیم بود.

معمولا کاربران چندان اهمیتی به آپدیت‌های امنیتی ماهیانه نمي‌دهند؛ اما این موضوع نشان داد که به‌روز نگه داشتن گوشی تا چه اندازه می‌تواند مهم و ضروری باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد