اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چگونه بعد از ۴۰ سالگی وزن کم کنیم و سالم زندگی کنیم؟

اگر در ۲۰سالگی اضافه وزن داشته باشید لاغر شدن در این سن بسیار آسان تر است

اگر در ۲۰سالگی اضافه وزن داشته باشید لاغر شدن در این سن بسیار آسان تر است. اما زمانی که به دهه چهل سن خودتان می‌رسید، افزایش متابولیسم آنقدرها هم ساده نیست. با افزایش سن و تغییرات هورمونی، عوامل دیگری نیز وجود دارد که برای کاهش وزن باید در کنار ورزش مداوم و تغذیه سالم به آنها توجه کنید. مصرف پروتئین وقتی غذا می خورید، غذا کالری دارد و بدن شما برای سوزاندن کالری و متابولیسم موثر باید پروتئین دریافت کند.

در واقع، بدن شما ۳۰ درصد از کالری هایی را که می خورید برای جذب پروتئین مصرف می کند و می سوزاند. به عنوان مثال، اگر ۲۰۰ کالری از یک سینه مرغ دریافت کنید، ۳۰ درصد از آن کالری در فرآیند تجزیه و متابولیسم آن پروتئین سوزانده می شود و شما می توانید غذایی که دوست دارید بخورید زیرا بدن شما کالری می سوزاند. علاوه بر افزایش کالری، پروتئین شما را برای مدت طولانی سیر نگه می دارد.

نوشیدن آب برای افزایش متابولیسم بدن شما حدود ۷۰ درصد از آب تشکیل شده است، به این معنی که بدن ما برای عملکرد بهتر به آب نیاز دارد. آب سرد متابولیسم را افزایش میدهد زیرا بدن ما تلاش میکند دمای بدن را تنظیم میکند. بنابراین وقتی آب سرد می نوشید، بدن شما مجبور است از کالری و انرژی برای گرم کردن آن استفاده کند تا دمای بدن شما متعادل شود.

وقتی هوا به شدت سرد است و بیرون می روید بدنتان میلرزد. هنگامی که میلرزید، بدن شما در حال انجام برخی انقباضات کوچک، سوزاندن چربی ها برای تولید گرما و حفظ دمای بدن است. ورزش سنگین افرادی که با سرعت آهسته به مدت ۴۵ دقیقه روی تردمیل کار می کنند میتوانند وزن خودشان را کم کنند اما مقدارکمی کالری می سوزانند.

تمرینات ساده به اندازه تمرینات سنگین برای کاهش وزن موثر نیستند. اگر تمرینات سنگین را انجام دهید، نتیجه بسیار بهتری خواهید گرفت. به عنوان مثال، می‌توانید دوی سرعت را روی تردمیل انجام دهید و سپس حدود یک دقیقه در حالی که با سرعت کمتری حرکت می‌کنید، استراحت کنید و سپس با سرعت دیگر حرکت کنید. هرچه عضله بیشتری داشته باشید، کاهش وزن آسان تر است زیرا عضلات شما بیشتر کالری بدن شما را مصرف می کنند. خواب کافی خواب کافی یکی از مهمترین علت سلامتی و طول عمر است.

وقتی خواب کافی نداشته باشیم چند تغییر متابولیک در بدن ما اتفاق می افتد که به سلامتی ما آسیب می رساند. اول از همه، بدن شما به انسولین مقاوم می شود. انسولین هورمون بسیار مهمی است که به پاکسازی قند و اسیدهای آمینه اضافی خون از جریان خون کمک می‌کند و مقداری از آن را به سلول‌ها، ماهیچه‌ها و بافت‌های فعال متابولیک منتقل می‌کند.

انسولین برای زندگی حیاتی است و مقاومت به انسولین از چربی سوزی جلوگیری می کند. کمبود خواب قند خون شما را افزایش می دهد و باعث می شود بیشترغذا بخورید. چای سبز چای سبز یک نوشیدنی منحصر به فرد برای کاهش وزن و کاهش چربی است.

چای سبز میزان متابولیسم شما را ۴ تا ۵ درصد افزایش میدهد. ترکیبات ویژه موجود در چای سبز مانند کاتچین ها باعث افزایش چربی سوزی می شود. آنها چربی را از سلول های شما آزاد می کنند تا بدن شما بتواند چربی ها را بسوزاند . قهوه مطالعات نشان می‌دهند که کافئین و قهوه سرعت متابولیسم شما را تا ۱۱ درصد افزایش می‌دهند که اگر به تأثیر آن در طول زمان نگاه کنید، عدد بالایی است. بنابراین فرض کنید شما به طور معمول روزانه ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ کالری می سوزانید، یعنی ۲۰۰ کالری اضافی.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد