اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نوسان‌گیری از کف قیمت‌ها

در میان آرامش پس از هیاهوی منطقه، بازار داخلی مسیر تعادل دوباره قیمت را از سر گرفته است. با این حال دیروز بازار ارز قدری نوسانی شد و از کف قیمت ظهر دیروز قدری بالاتر ایستاد.



در بازار سکه اما افت قابل توجه بهای جهانی طلا همچنان به کاهش قیمت‌های داخلی دامن می‌زند و ازاین رو با توجه به امکان افت بیشتر قیمت از اواخر هفته جاری، انتظار برای کاهش قیمت سکه حتی به زیر یک میلیون تومان هم وجود دارد. دیروز اما برخی قیمت‌ها در بازار داخلی برخلاف این روند جابه‌جا شد.
در عرصه بین‌المللی خبرهایی از شروط سوریه برای اجرای طرح خلع سلاح شیمیایی این کشور به گوش می‌رسد که می‌تواند بازارهای داخلی را دوباره به نوسان درآورد . با این حال قیمت طلا در بازارهای جهانی در اواخر این هفته گذرگاه مهمی را پیش رو دارد. در فدرال رزرو دوباره آمارهای اقتصادی آمریکا مورد بررسی قرار می‌گیرد و در این دوره کاهش محرک‌های اقتصادی محتمل‌تر به نظر می‌آید که در صورت این اتفاق باید به طلای 1000 دلاری در هر اونس هم فکر کرد که تبعات داخلی آن در کنار دلار کنترل شده، می‌تواند قیمت سکه را به کاهش بیشتر وادارد. دیروز در اولین روز هفته در بازار ارز قیمت دلار تا 3160 تومان هم بر تابلوها پایین آمد، اما دوبار تا بعداز ظهر تا 3180 تومان و حتی بالاتر هم رفت. در بازار دیروز البته برخی افزایش اندک تقاضای ارز به مناسبت آغاز ایام حج را دلیل این نوسان اعلام می‌کردند. در حالی که صرافان این مناسبت را در سال‌های اخیر عاملی برای تکان دادن نرخ ارز موثر نمی دانند. در این روزها حجاج می‌توانند همچنان از سهمیه 300 دلاری به نرخ مبادله‌ای استفاده کنند.
در منطقه خاورمیانه، با وجودی که برخی از فاصله گرفتن ناوهای آمریکا از مرزهای آبی سوریه و عقب نشینی نظامی آمریکا خبر می‌دهند، همچنان برخی از آمریکایی‌ها نسبت به اتمام کامل این بحران ابراز تردید دارند. ازاین رو باید برای نوسانی شدن احتمالی قیمت‌ها حساب دوباره ای را در نظر گرفت.
در بازار داخلی اما دیروز بهای سکه با 15 هزارتومان کاهش تا یک میلیون و 30 هزارتومان بر تابلو‌ها افت داشت. در کف بازار قیمت آن 10 هزارتومان ازاین سطح هم پایین تر بود. در بازار طلا هم افت 1800 تومانی برای گرم طلای 18 عیار وجود داشت که شرایط تازه‌تری برای رفع نگرانی‌ها به شمار می‌آید.
تجربه شرایط مشابه در بازار ارز نشان می‌دهد که افت سریع قیمت‌ها عموما با مقاومت هایی مواجه می‌شود و خرید در کف قیمت و تلاش برای فروش آن در ساعات بعدی بازار و نوسان‌گیری از نرخ‌های فروافتاده اتفاق تازه ای نیست و دیروز دوباره تکرار شد.
افت قابل توجه قیمت طلا
اما در بازارهای جهانی بهای طلا افت قابل توجهی داشته است. چنان که بهای طلا در تازه‌ترین موج کاهشی خود تا 1304 دلار هم افت کرد و دوباره افزایشی شد و در پایان معاملات هفتگی در سطح 1328 دلار برای هر اونس بسته شد. در نظرسنجی این هفته «کیتکو» 50 درصد شرکت‌کنندگان به افت قیمت طلا از روز دوشنبه (زمان بازگشایی بازارها) رای داده اند. 45 درصد از افزایش بهای آن سخن گفته‌اند و 5 درصد هم نظری به تغییر قیمت ندارند.
این نظر سنجی هفته قبل کاملا روند عکسی داشت ودرحالی که بیشتر انتشار افزایش قیمت داشتند؛ بهای طلا به شدت سقوط کرد و از 1389 دلار تا 1304 دلار افت ثبت کرد و تقریبا 6 درصد کاهش بر جای گذاشت. در سطح بسته شده پایان هفته نیز این کاهش تقریبا با بیش از 60 دلار کاهش، 4/4 درصد افت داشته است.
رای اکثریت به کاهش قیمت
نظرسنجی این هفته «کیتکو» از میان دلالان شمش طلا، بانک‌های سرمایه‌گذاری، تحلیلگران نمودارهای فنی، معامله‌گران آتی و فعالان بازارهای مالی نشان می‌دهد قیمت جهانی طلا طی هفته جاری با کاهش روبه‌رو خواهد شد.
مهم‌ترین عامل در این نظرسنجی‌ها تکیه بر نشست این هفته فدرال رزرو است. تحلیلگران بر این باورند که انتظار بازارهای بین‌المللی نسبت به متوقف شدن برنامه محرک پولی فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهد داشت. در صورت متوقف شدن بخشی از برنامه محرک پولی فدرال رزرو آمریکا، ارزش دلار افزایش یافته و قیمت جهانی کالاهای مختلف از جمله طلا با کاهش روبه‌رو خواهد شد.
از میان 22 شرکت‌کننده در نظرسنجی این هفته 10 نفر پیش‌بینی کردند قیمت طلا در روزهای آینده با افزایش روبه‌رو خواهد شد و 11 نفر نیز به کاهش قیمت طلا رای داده‌اند.
یک نفر نیز در این نظرسنجی پیش‌بینی کرد که قیمت طلا در روزهای آینده تغییر چندانی نخواهد داشت.
تضعیف دلار در برابر واحد پول مالزی
همچنین گفته می‌شود که ارزش دلار آمریکا در برابر رینگیت مالزی تا پایان سال جاری میلادی کاهش پیدا می‌کند. به گزارش «ایسنا» از مالزی، یک موسسه مطالعاتی پیش‌بینی کرد که ارزش برابری رینگیت در برابر دلار تا پایان سال‌جاری میلادی به 22/3 واحد می‌رسد.
موسسه مطالعاتی Alliance Research با اعلام اینکه نرخ برابری رینگیت در برابر دلار در حال حاضر 30/3 واحد است، گفت که بهبود در شاخص‌های اقتصادی مالزی باعث تقویت رینگیت خواهد شد و این در حالی است که در کوتاه‌مدت ممکن است تغییراتی در این خصوص رخ دهد. در بیانیه این موسسه آمده است: پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده به طور میانگین نرخ رینگیت در برابر دلار به 15/3 واحد برسد که این پیش‌بینی بر اساس پش‌بینی رشد اقتصادی بالای 5 درصدی مالزی در سال 2014 صورت گرفته است.
بر اساس آمارهای منتشر شده نرخ رینگیت در برابر دلار در روز 27 آگوست به 33/3 واحد رسید که کمترین میزان طی 27 ماه گذشته بوده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد