اونس طلا2193.52
مظنه14,176,000
18 گرم3,272,500
ارزش سکه31,938,528
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

لاوروف: آمریکا در حال تبدیل شدن به طرف سوم جنگ اوکراین است

ساعاتی پس از آنکه رئیس جمهوری روسیه طی یک سخنرانی از "بسیج نسبی" نیروها در کشورش خبر داد، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه‌ای با مجله نیوزویک به وضعیت کنونی جنگ اوکراین و مفاهیم وسیع‌تر روابط مسکو با جامعه جهانی از جمله آمریکا و چین به عنوان قدرت‌های جهان پرداخت.

به گزارش سایت طلا ، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه درحالیکه اکنون برای شرکت در هفتاد و هفتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک حضور دارد، طی مصاحبه‌ای با «تام اوکانر» خبرنگار ارشد نیوزویک از اقدامات کشورش به عنوان "تلاشی ضروری" جهت تضمین منافع امنیت ملی مسکو دفاع کرد.

لاوروف گفت، روسیه از تصمیم جمهوری‌های لوهانسک و دونتسک درباره برگزاری رفراندوم جهت پیوستن به روسیه – همانند کاری که کریمه انجام داد – حمایت می‌کند.

همچنین وی خاطرنشان کرد: جهت مقابله با فشارهای غرب، روسیه روابط نزدیک‌تر خود با سایر قدرت‌ها از جمله چین را افزایش می‌دهد.

وزیر خارجه روسیه در پاسخ به سوالی درخصوص "عملیات ویژه نظامی" روسیه در اوکراین و اینکه برخی‌ها نگرانند که این درگیری می‌تواند همچنان ادامه داشته باشد، گفت: اقدامات اوکراین در راستای روس هراسی و ایجاد رژیم نئونازی در کی‌یف و همچنین اقدامات غرب در این خصوص، هیچ انتخابی برای ما جز انجام عملیات ویژه نظامی باقی نمی‌گذارد. اهداف این عملیات به خوبی مشخص هستند؛ محافظت از جمعیت دونباس، از میان بردن تهدیدات علیه امنیت روسیه، نظامی‌زدایی و نازی‌زدایی اوکراین. همه این‌ها از اهداف مربوطه هستند و آن‌ها را به دست خواهیم آورد و در این مسیر مهم نیست که جنگ چقدر طول بکشد. مایلم تاکید کنم که ائتلاف غرب – که توسط ایالات متحده هدایت می‌شود – آشکارا به دنبال این است که روسیه را در صحنه نبرد شکست دهد. آمریکا و متحدانش آماده هستند تا اوکراین را برای اهداف ژئوپلیتیکی خود قربانی کنند. برای رسیدن به چنین اهدافی، آن‌ها تسلیحاتی را به این کشور ارسال می‌کنند و این امر موجب تنش‌های بیشتر و طولانی شدن درگیری‌ها می‌شود.

وی در ادامه افزود: واشنگتن مایل به ایجاد صلح میان روسیه-اوکراین نیست. همانطور که در ماه مارس شاهد بودید، مسکو و کی‌یف به ایجاد یک توافق مشترک نزدیک شده بودند. اما آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها از چنین چیزی ترسیدند. آن‌ها اوکراینی‌ها را از مذاکره بیشتر منع کردند و در نهایت مقامات اوکراینی‌ میز مذاکره را ترک کردند.

سرگئی لاوروف در پاسخ به سوال خبرنگار پیرامون روابط روسیه-آمریکا عنوان داشت: گفت وگوهای میان‌کشوری روسیه-آمریکا به دلیل اقدامات ایالات متحده قطع شده است. قاعدتا نمی‌توان با واشنگتن که صراحتا به دنبال شکست روسیه است، ارتباط برقرار کرد. سیگنال‌هایی شخصا از جانب جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا مبنی بر از سرگیری گفت وگوهای "استارت" دریافت کرده‌ایم اما مسئله این است که آمریکایی‌ها از هرگونه تعامل اساسی و درگیری‌زدایی منطقه‌ای خودداری می‌کنند.

لاوروف در ادامه درخصوص تحریم‌های اعمال شده علیه روسیه اظهار کرد: غرب اقدامات محدودکننده یکجانبه‌ای را تحت عنوان ناتوان کردن روسیه اعمال کرده است. اما با این حال، آن‌ها در نابودسازی اقتصاد روسیه شکست خوردند. همچنین، این تحریم‌ها به سلاحی دو لبه بدل شده‌اند؛ افزایش قیمت‌ها و کاهش حقوق‌ها را در بسیاری از کشورهای اروپایی شاهد هستیم. و از طرفی آن‌ها با بحران انرژی مواجه شده‌اند.

این دیپلمات روسی درخصوص روابط مسکو-پکن تصریح کرد: شراکت استراتژیک با چین به یک اولویت در زمینه سیاست خارجی روسیه باقی می‌ماند. این شراکت پایدار و بادوام است. روابط میان روسیه و چین براساس اعتماد مشترک شکل گرفته و در راستای حمایت از منافع ملی یکدیگر به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سرگئی لاوروف در پایان این مصاحبه افزود: امروز، کشورهای غربی تسلیحات و تجهیزات نظامی را به رژیم نئونازی کی‌یف تحویل و نیروهای مسلح اوکراین را آموزش می‌دهند. تسلیحات ناتو و ایالات متحده علیه سرزمین‌های روسی استفاده می‌شوند. پنتاگون این حقیقت را که اطلاعاتی در اختیار کی‌یف قرار می‌دهد، کتمان نمی‌کند. درواقع، آمریکا با این اقدامات خود را به طرف سوم درگیری تبدیل می‌کند. متاسفانه غرب در تفکرات دیروز خود زندگی می‌کند و نمی‌تواند بپذیرد که دنیای مدرن امروز دیگر غرب-محور نیست.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد