اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

لرستان، سرزمین دره‌ها و آبشارهای شگفت انگیز در خاک ایران + ویدیو

لرستان سرزمینی با قدمت چهل هزارساله است که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های انسان توسط باستان‌شناسان معرفی شده است.

به گزارش سایت طلا، استان لرستان یکی از استان‌های غربی کشور با مساحت ۲۸،۲۹۴ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود یک میلیون و هفتصد و پنجاه و چهار هزار نفر است.

این استان که به خاطر کوه‌ها، آبشارها و جنگل‌های بلوطش شهرت دارد، منطقه‌ای خوش آب‌وهوا، مدیترانه‌ای و چهار فصل است که با دارا بودن جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی و تاریخی بسیار تبدیل به مقصدی فوق‌العاده برای گردشگران داخلی و خارجی شده است.

استان لرستان کجاست؟

لرستان سرزمینی با قدمت چهل هزارساله است که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین سکونت‌گاه‌های انسان توسط باستان‌شناسان معرفی شده است. لرستان حتی پیش از ورود مادها، نیز محل زندگی اقوامی مثل کاسی‌ها، لولوبیان و عیلامی‌ها بوده و سنگ نوشته‌ها و حکاکی‌ها و سفالینه‌های متعدد کشف شده در این سرزمین مهر تأییدی بر این ادعای مورخان هستند. لرستان از سمت شمال با همدان و کرمانشاه، از غرب با ایلام، از جنوب با خوزستان و چهارمحال بختیاری و از سمت شرق با استان‌های اصفهان و مرکزی هم مرز است.

لرستان سومین استان پرآب کشور و منطقه‌ای کوهستانی است. این استان با آب‌وهوای چهارفصل مدیترانه‌ای خود سفری دلپذیر در تمام فصول سال را برای شما رقم می‌زند. با سفر در سطح این استان و شهرهای مختلف آن شما آب‌وهواهای متفاوتی را تجربه خواهید کرد: از آب‌وهوای سرد و کوهستانی در الیگودرز گرفته تا هوای گرم جنوبی در پلدختر. بهترین زمان برای سفر به لرستان، مانند اکثر مناطق معتدل، بهار و به‌خصوص ماه اردیبهشت است. اما در سایر فصول سال نیز، متناسب با آب‌وهوای رایج فصلی و با همراه بردن لباس‌های متناسب با فصل، می‌توان سفری راحت و دلپذیر داشت. اگر قصد کوهنوردی در لرستان و سفر به ارتفاعات آن را دارید، در تمام فصول سال حتی تابستان، لباس‌های گرم همراه خود داشته باشید.

هزینه‌ اقامت در هتل های استان لرستان نسبت به سایر شهرها و استان‌ها بسیار کمتر است. می‌توانید در هتل‌های چهارستاره‌ شهرهای بزرگ استان یعنی خرم‌آباد و بروجرد اقامت کنید. هتل‌های سه ستاره و دو ستاره‌ متعددی نیز در این شهرها وجود دارند. در شهرهای دورود و الیگودرز هتل‌های ارزان‌قیمت‌تری وجود دارد.

آبشار بیشه

آبشار بیشه لرستان که حتما بسیاری از شما تصاویرش را در جاهای مختلف دیده‌اید در دهستان سپیددشت شهرستان خرم‌آباد و در ۶۴ کیلومتری این شهر قرار دارد. برای سفر به این آبشار می‌توانید از قطار مسیر تهران-جنوب استفاده کرده و در ایستگاه بیشه پیاده شوید و پس از طی مسافت چندصد متری به این آبشار برسید، یا اینکه اگر در استان لرستان اقامت دارید، با ماشین شخصی به‌سمت این منطقه حرکت کرده، یا از دورود با قطار به این ایستگاه بروید. اگر اهل طبیعت‌گردی هستید و با اقامت در مکان‌های غیرشهری مشکلی ندارید، مسئولان این مطقه اقامتگاهی برای سفر چند روزه‌ شما تدارک دیده‌اند. این اقامتگاه دارای ۱۷ پلاژ و ۷ چادر و حتی بازارچه‌ محلی، خانه‌ بهداشت و پاسگاه انتظامی است و روزهای خوشی را در دل طبیعت برای شما به ارمغان می‌آورد.

آبشار نوژیان

این آبشار عریض در ۴۰ کیلومتری جاده‌ کمربندی خرم‌آباد و در بخش پاپی قرار دارد. زمان سفر به این آبشار زیبا و بکر فصول بهار و تابستان است، زیرا با پایان گرفتن تابستان، این آبشار هم به خواب زمستانی فرو می‌رود. آبشار نوژیان به‌دلیل گیاهان دارویی‌اش شهرت دارد و مردم زیادی به این علت به این ناحیه سفر می‌کنند. برای رسیدن به این آبشار می‌توان از قطار استفاده کرد، یا از دو راه آسفالته‌ الیگودرز-شول‌آباد و خرم‌آباد-سپیددشت-شول‌آباد به این منطقه سفر کرد. مانند باقی آبشارهای لرستان برای رسیدن به این آبشار هم باید مسیری پرپیچ‌وخم و زیبا را طی کنید.

آبشار وارک

این آبشار زیبا در غرب گردنه‌ نوژیان و در بخش پاپی در جنوب شرقی خرم‌آباد و در فاصله‌ ۶۰ کیلومتری آن قرار دارد. این منطقه پر از درختان گلابی، زالزالک و بلوط است. برای رسیدن به این آبشار دوقلو باید پس از رسیدن به دوراهی خرم‌آباد-بروجرد حدود ۱۴ کیلومتر به‌سمت جنوب (در جاده‌ کمربندی خرم‌آباد) بروید، پس از آن با دیدن تابلوی آبشار نوژیان به مسیر خود ادامه دهید. آبشار وارک در نزدیکی آبشار نوژیان قرار دارد و یک دوراهی آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. ۵ کیلومتر انتهایی مسیر را باید پیاده‌روی کنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد