اونس طلا2232.37
مظنه14,381,000
18 گرم3,319,800
ارزش سکه32,400,393
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

یک شاسی بلند آفرودی اقتصادی آماده ورود به ایران + قیمت

سوزوکی جیمنی به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای آفرودی در جهان برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند آفرودی آشنا خواهیم شد.

به گزارش سایت طلا، سوزوکی جیمنی به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای آفرودی در جهان برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارد. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند آفرودی آشنا خواهیم شد.

با توجه به این که برای واردات خودرو سقف ۲۰ هزار یورویی در نظر گرفته شده، نمی‌توان انظار داشت محصولات خودروسازان بزرگ جهان وارد بازار ایران شوند، اما با وجود سقف ۲۰ هزار یورویی کماکان خودروهای مناسبی شانس ورود به بازار ایران را خواهند داشت؛ خودروهایی که توسط برندهای معتبری ساخته شدند و از ارزش خرید مناسبی بهره می‌برند. سوزوکی جیمنی یکی از همین خودروها محسوب می‌شود.

سوزوکی جیمنی به عنوان یکی از اقتصادی‌ترین خودروهای آفرودی در بازار جهانی به شمار می‌رود که طی سا‌ل‌های اخیر توانسته در بازارهای مختلف آمار فروش بالایی را به ثبت برساند. از این رو این خودرو برای ورود به بازار ایران شانس زیادی دارد و ممکن است یکی از خودروسازان بزرگ کشور برنامه واردات آن را در دستور کار خود قرار دهد. هم‌اکنون نسل چهارم سوزوکی جیمنی در کارخانه‌های ژاپن و هند مونتاژ و به بازار عرضه می‌شود.

مشخصات فنی سوزوکی جیمنی

سوزوکی جیمنی از یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 102 اسب بخار و گشتاور 130 نیوتن‌متر را به تولید برساند. یک گیربکس 5 سرعته دستی یا 4 سرعته اتوماتیک AT نیز وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ها را بر عهده دارد. این شاسی بلند اقتصادی به ازای هر 100 کیلومتر، مصرف سوخت کمتر از 7.5 لیتر را به همراه دارد و ظرف مدت 15 تا 15.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند.

همچنین امکان تنظیم حالت انتقال قدرت نیز در این شاسی بلند آفرودی اقتصادی وجود دارد و راننده بر اساس نیاز خود می‌تواند آن را در حالت تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین قرار دهد.

امکانات رفاهی

سوزوکی جیمنی در مدل فول آپشن از امکاناتی چون شست‌وشوی چراغ‌های جلو، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، تهویه اتوماتیک، محدود کننده سرعت، کروز کنترل، نمایشگر لمسی، سیستم پیشگیری از تصادف، رادار خطی، سنسور باران، سنسور نور، تریم داخلی چرم و پارچه، تنظیم حالت انتقال قدرت به چرخ‌ها، سامانه کنترل پایداری الکتریکی و چهار ایربگ بهره می‌برد.

گفتنی است برای این که قیمت این خودرو زیر سقف واردات قرار بگیرد به احتمال زیاد نسخه میانه آن بدون سیستم پیشگیری از تصادف و رادار خطی روانه بازار ایران خواهد شد.

قیمت

سوزوکی جیمنی در مدل ۲۰۲۲ در بازارهای کشورهای حاشیه خلیج فارس با قیمت ۱۹ هزار و ۵۰۰ یورو تا ۲۱ هزار و ۲۰۰ یورو به فروش می‌رسد. از این رو احتمال ورود نسخه میانه جیمنی از لحاظ امکانات به بازار ایران زیاد است. در واقع واردکنندگان می‌توانند مدل دنده‌ای یا اتوماتیک کم‌آپشن آن را به ایران بیاورند.

سوزوکی جیمنی دارای ارزش واقعی حدود ۶۰۰ میلیون تومان بوده و با توجه به سود بازرگانی دولت، سود واردکننده و ارزش‌گذاری در بورس کالا قیمت آن در بازار ایران به بیش از ۹۰۰ میلیون تومان خواهد رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد