اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

نکاتی که قبل از سفر به ارمنستان حتما باید بدانید + تصاویر

اگر شما نیز قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید بهتر است که با یک سری نکات مطلع شوید، دانستن بعضی از نکات قبل از آغاز سفر موجب کاهش مشکلات شده و در طول سفر بیشتر به شما خوش خواهد گذشت.

به گزاش سایت طلا، ارمنستان یکی از کشورهای همسایه ایران است که در بخش شمال غربی کشور ما قرار گرفته است، افرادی که قصد سفر خارجی ارزان‌قیمت را دارند اکثرا ارمنستان را انتخاب می‌کنند به همین دلیل تعداد زیادی از ایرانی‌ها هرساله برای تفریح به کشور ارمنستان می‌روند، اگر شما نیز قصد سفر به کشور ارمنستان را دارید بهتر است که با یک سری نکات مطلع شوید، دانستن بعضی از نکات قبل از آغاز سفر موجب کاهش مشکلات شده و در طول سفر بیشتر به شما خوش خواهد گذشت؛ پس در ادامه با ما همراه باشید تا ما راهنمای سفر به ارمنستان شما باشیم.

چگونه به ارمنستان برویم؟

ازآنجایی‌که ارمنستان با ما مرز خاکی دارد راه‌های مختلفی موجود است که شما می‌توانید با کمک آن‌ها به ارمنستان سفر کنید، اولین راهی که به ذهن هرکسی برای سفر می‌رسد خرید بلیت هواپیما است، اما این تنها روش نیست؛ بلکه راه‌های مختلفی نیز وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اگر همیشه با خودرو شخصی خود سفر می‌کنید هیچ‌کس جلودار شما نخواهد بود و می‌توانید با هماهنگی‌های لازم به سفر خود با خودرو شخصی ادامه دهید، همچنین اتوبوس و قطار از دیگر روش‌ها برای واردشدن به خاک ارمنستان می‌باشد، البته لازم به ذکر است که امکان رفت‌وآمد با قطار بین ایران و ارمنستان نیست.

به علت ناامنی و وجود درگیری‌های دولت ارمنستان با آذربایجان فعلاً ایستگاه قطار جلفا استفاده نمی‌شود، برای اینکه با قطار سفر کنید، ابتدا باید بلیت قطار نزدیک‌ترین ایستگاه به جلفا را گرفته و در آنجا پیاده شوید و سپس ادامه راه را با شیوه متفاوتی ادامه دهید.

به نظر برنامه‌ریزی چگونه سفر کردن اضافه‌کاری است و نیازی ندارید که خیلی به این موضوع توجه کنید؛ زیرا شما می‌توانید با ثبت‌نام کردن در یک تور ارمنستان خیال خود و خانواده را راحت کنید، علاوه بر شیوه سفر تورها امکانات رفاهی شما را نیز تأمین خواهند کرد و از این بابت نیز نگرانی نخواهید داشت.

اطلاعات تکمیلی درباره ارمنستان

ارمنستان یک کشور در قاره آسیا است که از هیچ طرف به دریا راه ندارد و چهار طرف این کشور را ایران، آذربایجان، گرجستان و ترکیه گرفته است، این کشور حدوداً 30 هزار کیلومترمربع مساحت دارد و جمعیت این کشور نیز حدوداً 3 میلیون نفر است و از نظر جمعیتی در جایگاه 137 جهان قرار دارد.

بیشتر مردم ارمنستان مسیحی هستند و کلیساهای زیادی در سطح این شهر قرار دارد، همچنین باید اشاره کرد که ایروان بزرگ‌ترین شهر ارمنستان است که به‌عنوان پایتخت این کشور نیز انتخاب شده است، همچنین ایروان یکی از زیباترین شهرها در غرب آسیا است و اگر به ارمنستان رفتید حتماً از این شهر دیدن نمایید.

زبان مردم ارمنستان

مردم کشور ارمنستان به زبان ارمنی صحبت می‌کنند که یک گویش هندو اروپایی شناخته شده است، ارمنی زبان رسمی این کشور به‌حساب می‌آید، همچنین ارمنی‌های مقیم کشورهای دیگر نیز با این زبان با یکدیگر صحبت می‌کنند، قابل‌توجه است که برخی از ارمنی‌ها در ایران نیز زندگی می‌کنند و شاید شما یکی از آن‌ها را از نزدیک دیده باشید.

واحد پول ارمنستان

واحد پول ارمنستان درام می‌باشد که از ارزش خیلی زیادی برخوردار نیست، به همین دلیل سفر به ارمنستان می‌تواند برای مردم ایران ارزان باشد، هر دلار آمریکا معادل 405 درام ارمنستان هست، همچنین لازم به ذکر است که یک درام ارمنستان 700 ریال ایران ارزش دارد و از قیمت بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.

مردم ایران برای سفر به ارمنستان نیازمند اجازه نیستند و شما می‌توانید هروقت که بخواهید بدون اخذ ویزا با کمک پاسپورت ایرانی به کشور ارمنستان سفر کنید، لازم به ذکر است که فاصله پایتخت ایران با ارمنستان 1215 کیلومتر می‌باشد.

غذاهای ارمنستان

خوردن غذاهای محلی بخش جدانشدنی سفرهای خارجی است و هر شخصی دوست دارد غذاهای جدید کشورهای مختلف را امتحان کند، کشور ارمنستان می‌تواند مقصد خوبی برای افراد شکمو و غذا دوست باشد؛ زیرا غذاهای ارمنی‌ بسیار خوشمزه و لذیذ است.

یکی از خوبی‌های کشور ارمنستان این است که از تنوع غذایی بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید انواع غذای عربی، مدیترانه‌ای و اروپایی را در این کشور امتحان کنید، البته این مواردی که نام بردیم از معروف‌ترین غذاهای ارمنستان است، اگر کمی خوب بگردید غذاهای ایرانی را نیز در ارمنستان پیدا خواهید کرد.

از غذاهای معروف کشور ارمنستان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خوراک گوشت با سس انار
سوپ قارچ
سوپ عدس
سوجوخ
ماهی کبابی
کوفته پخته شده با گوشت گاو
بیورک
ماهی شکم پر

همچنین این کشور دارای نان‌ها و دسرهای بسیار خوشمزه‌ای نیز هست و تا آن را نخورید متوجه منظور ما نخواهید شد، اگر سفر به ارمنستان در برنامه آینده شما هست بهتر است که این غذاها و دسرها را هیچ‌وقت فراموش نکنید و برای یک‌بار حداقل آن‌ها را امتحان کنید.

در ارمنستان کجا بمانیم؟

اصلاً نیازی برای نگرانی درباره جای خواب و اقامت شما نیست؛ زیرا این کشور دارای هتل‌ها و مسافرخانه‌های متعددی هست که هرروزه آماده خدمت‌رسانی به شما هستند، از هتل‌های 5 ستاره لوکس گرفته تا هتل‌های معمولی تنها کافی است که شما انتخاب کنید، ازآنجایی‌که پول ارمنستان از ارزش کمتری نسبت به ریال برخوردار است شما می‌توانید با ارزان‌ترین قیمت در بهترین هتل‌های این کشور اقامت داشته باشید.

جاهای دیدنی مهم ارمنستان

این کشور ترکیبی از مکان‌های تاریخی، مذهبی و طبیعت است و می‌تواند برای هرکس با هر سلیقه‌ای جذاب باشد، بیشتر جاذبه‌های گردشگری ارمنستان در شهر ایروان قرار دارد و اولین جایی که باید به آن سر بزنید همین شهر است، موزه‌ها و کلیساهای متعددی در این شهر قرار گرفته‌اند که می‌توانند شما را سرگرم کنند.

از جاذبه‌های طبیعتی این کشور نیز می‌توان به دریاچه سوان اشاره کرد که بسیار زیبا است، اگر قصد دارید که از این دریاچه دیدن کنید بهترین زمان آن فصل تابستان است؛ زیرا این منطقه از ارمنستان در زمستان آب‌وهوای سردی دارد؛ شهر دره لاله نیز یکی از جاذبه‌های گردشگری زیبا ارمنستان است که دشت‌هایی پر از گل‌های زیبا دارد، لازم به ذکر است که این مکان در ارتفاعات قرار دارد، به همین دلیل دارای یک پیست اسکی نیز هست که علاقه‌مندان به این ورزش می‌توانند از آنجا بازدید کنند.

جمع‌بندی

هرچقدر قبل از سفر درباره کشور هدف خود تحقیق کنید می‌توانید خودتان یک راهنمای سفر باشید، داشتن اطلاعات موجب می‌شود تا مکان‌های دیدنی کشور را بشناسید و همچنین بهترین هتل‌ها را برای اقامت خود انتخاب کنید، تمامی این موارد در کنار هم یک مسافرت رؤیایی بی‌نقص را می‌سازند که قرار است در آن به‌تمامی اعضای خانواده خوش بگذرد، امیدواریم مطالب این مقاله برای شما مفیده بوده باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد