اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

چین «مذاکرات دفاعی» با آمریکا را لغو کرد

چین در واکنش به سفر نانسی پلوسی به تایوان، مذاکرات دفاعی خود با آمریکا را لغو کرد.

به گزارش سایت طلا ، وزارت امور خارجه چین طی بیانیه‌ای اعلام کرد که در واکنش به سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان برخی از سازوکار‌های گفتگو و همکاری دوجانبه خود با واشنگتن را متوقف کرده است.

براساس گزارش آناتولی طبق این بیانیه در زمینه دفاعی ۳ مکانیزم گفتگو لغو شده و گفتگو‌ها در ۵ زمینه مبارزه با مهاجرت غیرقانونی، همکاری قضایی، جرایم فرامرزی، مواد مخدر و تغییرات اقلیمی نیز به حالت تعلیق درآمده است.

شایان ذکر است نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دوشنبه گذشته به همراه هیئتی ۵ نفره وارد تایوان شد. این سفر که دو هفته است در مورد آن گمانه زنی می‌شد، باعث تنش بین آمریکا و چین شده است.

وزارت امور خارجه چین بلافاصله پس از ورود هواپیمای حامل نانسی پلوسی به تایوان، بیانیه‌ای منتشر کرد. این وزارتخانه اعلام کرد سفر پلوسی که علی‌رغم مخالفت و اعتراض چین صورت گرفته، نقض جدی اصل «چین واحد» و تعهدات سه بیانیه مشترک که اساس روابط دیپلماتیک آمریکا و چین را تشکیل می‌دهد، است.

سفر نانسی پلوسی به تایوان واکنش‌های بین‌المللی را برانگیخته و منطقه را وارد فاز تنش کرده است. چین در پاسخ به این اقدام رزمایش نظامی گسترده ای را آغاز کرده و شب گذشته نیز یادداشت اعتراضی رسمی خود را به سفیر واشنگتن در پکن تحویل داد. در همین راستا وزارت دفاع تایوان اعلام کرد تعدادی از کشتی‌ها و جنگنده‌های نیروی دریایی چین از خط تقسیم در تنگه تایوان عبور کرده اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد