اونس طلا2370.55
مظنه16,266,000
18 گرم3,755,000
ارزش سکه36,647,298
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

حمله جنگنده‌های روسیه به تروریست‌های تحت آموزش آمریکا در سوریه+ویدئو

وزارت دفاع روسیه با انتشار تصاویری اعلام کرد که گروهی از تروریست‌های تحت آموزش آمریکا را در شرق سوریه هدف حمله قرار داده و نابود کرده است.

به گزارش سایت طلا ، وزارت دفاع روسیه، بعدازظهر امروز (جمعه)، اعلام کرد که به گروهی از تروریست‌های تحت حمایت آمریکا موسوم به «لواء شهداء القریتین» در شرق سوریه حمله و آن‌ها را نابود کرده است.

بنابر گزارش «روسیا الیوم»، وزارت دفاع روسیه با انتشار تصاویری اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور، روز گذشته (پنجشنبه)، گروهی از تروریست‌های مسلح مستقر در شرق سوریه را نیروهای آمریکا آن‌ها را آموزش داده‌اند، متلاشی کرده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: «در روز چهارم آگوست، جنگنده‌های روسیه پس از انجام عملیات شناسایی و بررسی، گروهی از تروریست‌های مسلح [موسوم به] «لواء شهداء القریتین» را نابود کردند. این گروه تروریستی در پناهگاه‌های مجهزی در صحرا مخفی شده بود. مقر این گروه مسلح در منطقه التنف در شرق کشور [سوریه] قرار داد که گروهی از مربیان [ستاد فرماندهی] عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا آن‌ها را آموزش می‌دهند و تجهیز می‌کنند.»

وزارت دفاع روسیه در بخش دیگری از این بیانیه اشاره کرد که این گروه تروریستی علیه ساکنان منطقه دست به انجام اقدامات تروریستی می‌زدنند و غیرنظامیان را می‌کشتند.

روسیه در اواخر خردادماه سال جاری نیز در حمله‌ای عناصر گروه تروریستی مورد حمایت آمریکا موسوم به «مغاویر الثوره» در پایگاه التنف را هدف حمله قرار داد.

مقام‌های دفاعی آمریکا در اواخر خردادماه در گفت‌و‌گو با شبکه «سی‌ان‌ان» خبر داده بودند که روسیه به عناصر مغاویر الثوره حمله کرده و پیش از انجام هجوم به واشنگتن هشدار داده است که نیروهای خود را از محل دور کند.

روسیه درباره علت انجام این حمله به طرف آمریکایی خبر داده‌ بود که تروریست‌های مغایرالثوره در مسیر نیروهای این کشور در سوریه بمب‌گذاری کرده‌اند.

گروهک مغاویر الثوره با انتشار تصاویری در صفحه فیس‌بوک خود تأیید کرده بود که مقر این گروه در داخل پایگاه التنف هدف حمله پهپادی قرار گرفته است.

گروهک مغاویر الثوره به طور مستقیم از سوی ارتش آمریکا و سیا (آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا) تشکیل شده و سازمان یافته است و مقر آن نیز در داخل پایگاه «التنف» در جنوب شرق سوریه قرار دارد.

پس از انتشار گزارش‌ها درباره حمله روسیه به تروریست‌های وابسته آمریکا در داخل پایگاه آمریکایی التنف، روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از مقام‌های نظامی ایالات متحده گزارش کرد که تشدید تنش های روسیه در سوریه خطر درگیری مستقیم با آمریکا را به دنبال دارد.

پس از حمله روسیه به این گروه تروریستی در جنوب شرق سوریه، منابع محلی سوریه خبر داده بودند که آمریکا، این تروریست‌ها را به موشک‌های «هیمارس» مجهز کرده است.

وبگاه «خابور»، شانزدهم تیرماه در این باره خبر داده بود که آمریکا عناصر این گروه را به موشک‌های «هیمارس» مجهز کرده و مغاویر الثوره نیز با تأیید این گزارش با انتشار تصاویری خبر داده است که نیروهایش در منطقه التنف در مرز با اردن شلیک موشک هیمارس را تمرین کرده‌اند.

این گروه تروریستی در بیانیه خود مدعی شده بود: «عملیات شلیک موشک مهارت سربازان و توانایی آن‌ها را در دفاع از ساکنان منطقه در برابر هر گونه حمله نشان داد.»

خابور همچنین گزارش داده بود که این گروه تروریستی در چند روز گذشته تمریناتی مشترک با نیروهای آمریکا در منطقه التنف برگزار کرده که این تمرین شامل انواع مهارت‌های نظامی از جمله شلیک با قناصه، کشتار مستقیم و همچنین حمله با انواع راکت و موشک بوده است.

خابور همچنین خاطرنشان کرده بود که آمریکا برای این عناصر همچنین دوره‌های افزایش آگاهی و ترسیم نقشه‌های نظامی برگزار کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد