اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

ترفندهای جادویی برای افزایش سرعت کامپیوتر

همه ما انسان‌ها به‌وقت خود اهمیت می‌دهیم و می‌خواهیم که همه کارها به‌سرعت انجام شود، یکی از سختی‌های کارکردن با کامپیوترهای قدیمی پایین بودن سرعت آن‌ها است

به گزارش سایت طلا،همه ما انسان‌ها به‌وقت خود اهمیت می‌دهیم و می‌خواهیم که همه کارها به‌سرعت انجام شود، یکی از سختی‌های کارکردن با کامپیوترهای قدیمی پایین بودن سرعت آن‌ها است که باعث اذیت شدن کاربران می‌شود، همچنین ممکن است با استفاده نادرست از کامپیوتر از سرعت آن کاسته شود، افزایش سرعت کامپیوتر کار سختی نیست و اگر بر اساس آموزش‌ها پیش بروید می‌توانید سرعت کامپیوتر یا لپ‌تاپ خود را افزایش دهید.

ترفندهای جادویی برای افزایش سرعت کامپیوتر

ترفندهای متنوعی وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها سرعت کامپیوتر خود را چندبرابر کنید، سرعت کامپیوتر به چندین عامل بستگی دارد، برای مثال قطعات سخت‌افزاری روی سرعت کامپیوتر تأثیر می‌گذارد و شما نمی‌توانید روی سیستم‌های ضعیف نرم‌افزارهای سنگین اجرا کنید.

با روش‌هایی که در ادامه در اختیار شما خواهیم گذاشت می‌توانید سرعت کامپیوتر خود را افزایش داده و از کار با کامپیوتر خود لذت ببرید.

استفاده از هارد ssd:

همان‌طور که از قبل می‌دانید هاردها انواع مختلفی دارند که از نظر سرعت با یکدیگر متفاوت هستند، بیشتر کامپیوترها از هارد دیسک‌ها استفاده می‌کنند که سرعت قابل قبولی دارد اما هارد ssd از نظر سرعت بهتر از هارددیسک است، هرچه سرعت هارد شما بیشتر باشد اطلاعات سریع‌تر پردازش می‌شوند بنابراین سرعت اجرای برنامه‌ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

حافظه مجازی کامپیوتر خود را افزایش دهید:

وظیفه ram در کامپیوتر پردازش برنامه‌ها است وقتی که تمامی حافظه رم استفاده شود کامپیوتر از حافظه مجازی برای پردازش برنامه‌ها استفاده می‌کند؛ شما می‌توانید برای افزایش حافظه مجازی کامپیوتر خود از روش زیر استفاده کنید.

به control panel بروید و گزینه system and security را انتخاب کنید.

گزینه system را انتخاب کرده و از گوشه سمت چپ تصویر گزینه advanced system setting را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده performance setting را انتخاب کرده و سربرگ advance را از بالا انتخاب کنید.

گزینه virtual memory را روی حالت costum قرار داده و اعداد آن را تغییر دهید.

توجه کنید که واحد شمارش حافظه مجازی مگابایت است، برای مثال اگر قصد دارید 8 گیگابایت فضای مجازی در نظر بگیرید باید عدد 8000 را وارد کنید، این امر موجب افزایش سرعت کامپیوتر شما می‌شود.

درایوها را بروز نگه دارید

سعی کنید همیشه درایورهایی خود را به‌روزرسانی کنید، هرچند وقت یکبار به کمک برنامه‌های کمکی درایورهای خود را چک کنید و درصورتی‌که آپدیت جدیدی برای آن‌ها مشاهده شد سریعاً آن‌ها را آپدیت کنید؛ سعی کنید همیشه آخرین نسخه directx را نصب داشته باشید تا کامپیوتر شما دچار مشکل و اخلال نشود.

حالت high-performance را فعال کنید:

این موضوع بیشتر مناسب لپ‌تاپ‌ها است، لپ‌تاپ‌ها برای اینکه شارژ باطری خود را خیلی سریع از دست ندهند، عملکرد سیستم را کاهش می‌دهند تا برق بیشتری مصرف نشود، درصورتی‌که لپ‌تاپ را در حالت high-performance قرار دهید عملکرد لپ‌تاپ عادی می‌شود و موجب افزایش سرعت کامپیوتر خواهد شد.
با اینکه کامپیوترهای رومیزی با برق‌کار می‌کنند، ممکن است که تنظیمات این قسمت از کامپیوتر به مشکل خورده باشد، حتماً چک کنید که حالت high-performance روی سیستم شما فعال باشد.

کامپیوتر و یا لپ‌تاپ خود را تمیز نگه دارید:

همان‌طور که می‌دانید عملکرد سخت‌افزارها موجب تولید گرما می‌شود و اگر فن‌ها نتوانند عملیات خنک‌سازی کامپیوتر را انجام دهند عملکرد کامپیوتر کند می‌شود؛ شما می‌تواند برای افزایش سرعت کامپیوتر خود هرچند وقت یکبار آن را تمیز کنید، این امر موجب گردش بهتر هوا در داخل کامپیوتر شده و موجب کنترل گرما خواهد شد.

چیزهای اضافی را از کامپیوتر حذف کنید:

بیشتر ویندوزها روی درایو c نصب می‌شوند، سعی کنید درایو c را پر نکنید، سنگین شدن درایو c و یا هر درایوی که ویندوز روی آن نصب است موجب کاهش کارکرد و کاهش سرعت ویندوز خواهد شد، هرچند وقت یکبار از برنامه‌های پاک‌کننده استفاده کنید، این برنامه‌های فایل‌های بی‌مصرف را پیدا کرده و از کامپیوتر شما حذف می‌کنند.

استفاده از آنتی‌ویروس:

ویروس‌ها می‌توانند عملکرد سیستم را مختل کنند، ویروس‌ها از سخت‌افزار کامپیوتر شما استفاده کرده و سرعت آن را کند می‌کنند، بنابراین پیشنهاد می‌شود که حتماً یک آنتی‌ویروس خوب‌روی سیستم خود نصب کنید و همیشه سیستم خود را اسکن کنید و از ویروسی شدن سیستم خود جلوگیری کنید.
آنتی‌ویروس‌ها قبل از نصب کردن هر برنامه‌ای ساختار آن را چک کرده و در صورت ویروسی بودن به شما هشدار می‌دهد تا از نصب آن خودداری کنید.

Defragment کردن هارد:

Defragment کردن هارد موجب دسته‌بندی اطلاعات در هارد می‌شود، اگر اطلاعات در هارد به‌هم‌ریخته شود ارسال و دریافت دستور در برنامه‌ها به‌کندی انجام می‌شود و موجب کند شدن سرعت ویندوز می‌شود، در صورتی هارد طبقه‌بندی شود اطلاعات سریع‌تر منتقل می‌شوند و افزایش سرعت کامپیوتر را شاهد خواهیم بود.

سخت‌افزار خود را تقویت کنید!

ممکن است سیستم شما قدیمی باشد، شما نمی‌توانید از یک سخت‌افزار ضعیف انتظار چندانی داشته باشید، قطعات سخت‌افزاری کامپیوتر خود را چک کنید و درصورتی‌که قطعات آن ضعیف بود قطعات بهتر و جدیدتری خریداری کرده و جایگزین آن‌ها کنید تا سرعت کامپیوتر شما چندبرابر شود.
به فن کامپیوتر حتماً دقت کنید، دمای بالا هر سخت‌افزاری را با مشکل مواجه می‌کند و عملکرد آن را مختل می‌کند، سعی کنید از فن‌های پرقدرت استفاده کنید تا کامپیوتر بتواند هرچه سریع‌تر دمای خود را کنترل کند و عملکرد بهتری را نمایان کند.

سرویس‌های start-up ویندوز را چک کنید:

برخی از نرم‌افزارها این اجازه را از شما دریافت می‌کنند که وقتی کامپیوتر روشن شد بلافاصله اجرا شوند، این امر موجب می‌شود که هنگام روشن شدن کامپیوتر فشار زیادی به سخت‌افزار بیاید و موجب کند شدن کامپیوتر می‌شود، از task manager استفاده کرده و نرم‌افزارها را مدیریت کنید اگر نرم‌افزار غیرضروری این اجازه را دارد که با روشن شدن ویندوز سریع اجرا شوند این دسترسی را از آن‌ها بگیرید.

سیستم خود را در حالت overclock قرار دهید:

شرکت‌های تولیدکننده cpu و کارت گرافیک سخت‌افزارهای تولیدی خود را قفل می‌کند تا شما نتوانید بیش از حد از آن استفاده کنید، فعال‌کردن حالت overclock موجب می‌شود تا شما بتوانید از حداکثر توان سخت‌افزاری استفاده کنید، البته باید دقت کنید که فعال‌کردن حالت Overclock کار آسانی نیست و باید توسط متخصص انجام شود.

توجه: فعال‌کردن حالت overclock موجب ازبین‌رفتن گارانتی نیز می‌شود.

نتیجه‌گیری

همان‌طور که گفتیم برای افزایش سرعت کامپیوتر باید دو حالت سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را بررسی کنید، درصورتی‌که قطعات سخت‌افزاری قوی داشته باشید و از کامپیوتر خود به‌درستی استفاده کنید افت سرعت کامپیوتر را تجربه نخواهید کرد، در صورت تجربه نیز می‌توانید با استفاده از موارد بالا سرعت کامپیوتر خود را افزایش دهید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد