اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دور جدید مذاکرات هسته‌ای، شاید بعد از تاسوعا و عاشورا

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: به احتمال زیاد دور جدید مذاکرات هسته‌ای بعد از تاسوعا و عاشورا آغاز خواهد شد.

به گزارش سایت طلا ، جواد کریمی قدوسی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی درباره پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا برای آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای اظهارکرد: پیشنهاد جدید اتحادیه اروپا نسبت به پیشنهاد‌های قبلی مقداری متفاوت است؛ این موضوع به دلیل منطق قوی جمهوری اسلامی و سفر ناموفق رئیس جمهور آمریکل به منطقه بوده است.

وی افزود: اتحادیه اروپا در پیشنهاد جدید خود، نسبت به برخی از خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران نرمش نشان داده است و مقداری مواضع خود را تعدیل کرده‌اند؛ البته جمهوری اسلامی نیز درحال بررسی این پیشنهاد است و به زودی جمع بندی نهایی خود را برای طرف مقبال ارسال خواهد کرد.

کریمی قدوسی درباره آغاز دور جدید مذاکرات هسته‌ای گفت: به احتمال زیاد دور جدید مذاکرات هسته‌ای بعد از تاسوعا و عاشورا آغاز خواهد شد. در پیشنهاد جدید اروپا، بسیاری از مطالبات و خواسته‌های جمهوری اسلامی محقق شده است، اما هنوز یک الی دو مورد باقی مانده است که عمدتا مربوط به حوزه تحریم‌ها می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یکی از موارد اختلافی بین ایران و آمریکا این است که آمریکا می‌گوید در صورت بازگشت تحریم‌ها، سرمایه گذارانی که در ایران هستند، بلافاصله باید به کشورشان برگردند؛ درحالی که ایران این موضوع را قبول ندارد و در صورت بازگشت تحریم‌ها، غنی سازی باید تا بالای ۶۰ درصد ادامه پیدا کند. همچین سرمایه گذارانی که با ما قرارداد بسته‌اند، باید تا پایان قراردادشان در ایران حضور داشته باشند و تحریم نشوند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنظر می‌رسد با توجه شرایط فعلی، نهایتا طرف آمریکایی به خواسته‌های ایران تن خواهد داد و می‌توانیم شاهد توافق و به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای باشیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد