اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چگونه بفهمیم واقعا عاشق شده ایم یا تنها دلبسته شده ایم؟

شما می توانید واقعاً کسی را دوست داشته باشید بدون اینکه به آن شخص وابسته باشید. با این حال ، گاهی اوقات عشق می تواند به وابستگی منجر شود و این ترکیب احساسات می تواند بسیار گیج کننده باشد.

به گزارش سایت طلا، امروزه وقتی صحبت از روابط عاطفی به میان می آید، بسیاری از مردم عشق را با وابستگی به شخص دیگر اشتباه می گیرند. اگرچه ، تفاوت بین این دو بسیار زیاد است.

لازم است بدانید که عشق واقعی هرگز شما را مضطرب و افسرده نمی کند. این نوع عشق، عشقی خالص و واقعیی است و باعث می شود همیشه احساس خوبی داشته باشید. می خواهید بفهمید که احساس شما عشق واقعی است یا فقط به پارتنر خود وابسته هستید؟ 4 تفاوت عمده عشق واقعی و وابستگی را معرفی خواهیم کرد.

1. عشق بی قید و شرط است، در صورتی که وابستگی کاملا بسته به شرایط است

فردی که واقعاً شما را دوست دارد، همیشه و در همه حال شما را دوست دارد و برای علاقه اش به شما شرط و شروطی نمی گذارد.

عشق واقعی این است که کسی را دوست داشته باشی بدون اینکه انتظار جبران از طرف مقابل داشته باشی. عشق واقعی یعنی پارتنرتان را همان گونه که هست دوست داشته باشید. وقتی کسی را همانطور که هست بپذیرید، حتی عاشق نقص های او می شوید.

این در حالی است که در طرف دیگر، دلبستگی کاملاً برعکس است. اگر رابطه بین شما دو نفر وابستگی باشد حد و مرزهای زیادی برای هم تعیین می کنید.

شروع به چک کردن او در رسانه های اجتماعی می کنید زیرا نمی خواهید او با دیگران ارتباط برقرار کند. به این صورت محدودیت ها روز به روز شما را از هم دورتر خواهد کرد و عشق بین شما دو نفر عشق واقعی نخواهد بود.

عشق واقعی

2. عشق فداکارانه و وابستگی خودخواهانه است

وقتی واقعاً کسی را دوست داشته باشید، برای خوشحال کردن او هرکاری از دستتان بر می آید انجام می دهید، زیرا شادی او برای شما مهمتر از خودتان است. نیازها و رفاه او در اولویت اول قرار می گیرد. اما وقتی به کسی وابسته هستید، همه چیز حول شما می چرخد.

به شریک زندگی خود وابسته می شوید و از او انتظارات زیادی دارید و شما فقط برای برآوردن نیازهای خود در این رابطه هستید.

3. عشق به رشد شما کمک می کند، وابستگی باعث رشد شخصی شما نمی شود

وقتی کسی واقعاً شما را دوست دارد، در هر کاری که انجام می دهید از شما حمایت می کند. او به شما انگیزه می دهد تا رویاهایتان را دنبال کنید. کسی که علاقه قلبی به شما داشته باشد، دائماً شما را مجبور می کنند تا روی خود کار کنید تا بهترین نسخه خود باشید.

وابستگی به کسی باعث می شود از رشد آن شخص بترسید. وقتی وابسته کسی هستید مدام از این می ترسید که او در رابطه شما تجدید نظر کنند و شما را ترک کند.

وابستگی

4. عشق بی پایان است، دلبستگی موقتی است

عشق واقعی جاودانه است. در عشق واقعی پاتنرتان مناسب باعث می شود احساس خوبی داشته باشید و تنها چیزی که می توانید به آن فکر کنید این است که بخواهید بقیه عمر خود را با او بگذرانید. حتی اگر گاه به گاه دعوا کنید (که کاملاً طبیعی است)، می دانید که هیچ چیز نمی تواند شما را از هم جدا کند.

از سوی دیگر، وقتی از نظر عاطفی به کسی وابسته می شویم، این امر خیلی راحت اتفاق می افتد و به همین دلیل نمی تواند دوام بیاورد. از آن رابطه خسته می شوید و احساس وابستگی می تواند به طرز شگفت آوری سریع از بین برود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد