اونس طلا2232.37
مظنه14,341,000
18 گرم3,310,600
ارزش سکه32,310,273
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

همدان شهر کودکان و تئاتر شد

مدیرکل هنرهای نمایشی به جمع هنرمندان و برگزارکنندگان بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان پیوست.

به گزارش سایت طلا ، روز گذشته چهارشنبه اول تیر ماه و در نخستین روز از جشنواره بیست و هفتم تئاتر کودک و نوجوان همدان که پس از وقفه‌ای دو ساله به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار شد، 7 نمایش صحنه‌ای، 2 اجرای نقالی و 5 نمایش خیابانی در مجتمع فرهنگی هنری بوعلی، مجتمع فرهنگی هنری شهید آوینی، تالار فجر، تالار مهدیه، تالار اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، تالار شهید مظاهری (مریانج) و پیاده راه بوعلی اجرا رفتند. شور و هیجان برگزاری جشنواره در سطح شهر نمایان و خردسالان، کودکان و نوجونان همراه با والدین با شوقی بسیار تماشاگر آثار نمایشی این رویداد بودند و رنگ و بوی برگزاری جشن در شهر همدان چشم‌نواز بود.



همچنین عروسک‌های غول پیکر فاطمه بحرینی از آبادان، تریلی سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان خراسان رضوی و رادیو کمپر صادق داوری‌فر از تهران در شهرهای اطراف همدان و مناطق با امکانات کمتر، در این روز به اجرای برنامه پرداختند.



در این روز، سه کارگاه «کارگردانی تئاتر» با تدریس محمد عاقبتی، کارگاه آموزش تکنیک‌های کتاب‌های پاپ آپ، ویژه مخاطبان نوجوان و جوان با تدریس ابراهیم شاکری و کارگاه «قصه شاهان» (افسانه‌های میداس و انگشتان جادویی) با تدریس بهارک بابک برگزار شد که بسیار مورد استقبال قرار گرفت.


عصر اولین روز برگزاری جشنواره، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی به جمع هنرمندان و برگزارکنندگان جشنواره پیوست و در نخستین روز جشنواره به تماشای نمایش «اتاق سفید» نشست.



در پایان این روز از سه کتاب جشنواره؛ «تاریخچه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان» به کوشش منوچهر اکبرلو که به بررسی بیست و شش دوره برگزاری این رویداد نمایشی می‌پردازد، کتاب مجموعه نمایشنامه «خیمه شب‌بازی برای کودکان» نوشته بهناز مهدی‌خواه و کتاب «نمایشنامه‌های محبوب کودکان» که گنجینه‌ای از نمایشنامه‌های کلاسیک و معاصر برای کودکان و نوجوان است، با انتخاب و مقدمه‌ کلمن‌ای، جنینگز و اوراند هریس با ترجمه حسین فدایی حسین، رونمایی شد.


خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد